גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחרי שצנחה ב-30%: האם מניה זו תהפוך לאחת האטרקטיביות השנה?

בזמן שהמדדים המובילים בוול סטריט מגרדים שיאים היסטוריים, בחטיבת המחקר הישראלית של בנק ההשקעות אופנהיימר מעריכים שהשנה החדשה תיפתח בירידות בשל "אופטימיות יתר" ● בתחזית לשנת 2024, מסמנים בבנק שלושה סקטורים מומלצים, מעריכים שהענקיות שהובילו את העליות בבורסות השנה ייחלשו מעט, ומסמנים מניות אטרקטיביות - אחת מהן היא ישראלית שצנחה ב־30% השנה

שבע המופלאות / צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שבע המופלאות / צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

את שנת 2023 התחילו רוב מנהלי ההשקעות הגדולים בוול סטריט בפסימיות. הבנקים הגדולים צפו ירידה דו־ספרתית במדדים המובילים כמו S&P 500 ונאסד"ק, ציפייה שהתנפצה ככל שנמשכה השנה. במקום מסכים אדומים, הבורסה האמריקאית נצבעה ירוק בוהק בסיכום השנה כש־S&P 500 ומדד נאסד"ק קרובים לשיא כל הזמנים. כעת השאלה הגדולה היא האם המומנטום יישמר, או שהמשקיעים יגלו שהראלי של 2023 הוא בעצם בועה.

10 הישראליות בוול סטריט שכבר שוות יחד יותר מ־130 מיליארד דולר
מי פיספס עם מניה שצנחה ב-70%? חמישה מנהלי השקעות חושפים מה עשה התיק שלהם

סקטור הטכנולוגיה יעלה, אבל לא הענקיות

סקירת מחלקת המחקר של אופנהיימר ישראל, שחיברו המנכ"לית המשותפת, אביבית מנה־קליל והאנליסט סרגיי וסצ'ונוק מזהירה כי ייתכן שהראלי הנוכחי בוול סטריט כבר הגיע למיצוי: "שוק המניות כבר מגלם מידה רבה של אופטימיות יתר, במיוחד בנוגע לטווח הקצר". לדבריהם, בתחילת שנת 2024 צפויות ירידות במדדים המובילים, אבל בהמשך תגיע התאוששות. באופנהיימר גם מסמנים את הסקטורים החמים של השנה שבפתח, מזהירה מפני ענפים שעלולים להתרסק ב־2024 וממליצה לא להסתנוור מהעלייה המטאורית השנה של "7 המופלאות" שהובילה את הזינוק בבורסה האמריקאית.

ישנם 3 סקטורים שעליהם נעצו באופנהיימר המלצת "תשואת יתר" (Overweight). כלומר כאלה שיהיו אטרקטיביים יותר בביצועים שלהם בשנה הקרובה: טכנולוגיה, שירותי תקשורת (בעיקר חברות מדיה) ופיננסים. כולם קשורים בראש ובראשונה לתחזית הריבית בארה"ב ל־2024, ולפי אופנהיימר היא צפויה לרדת בחדות השנה.

לפי תחזית הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי של ארה"ב), הריבית החציונית בסוף 2024 תעמוד על 4.6% (לעומת 5.5% היום). השווקים אופטימיים יותר ומתמחרים הורדת ריבית במהלך השנה לרמה של 4%. ובאופנהיימר צופים אף ריבית נמוכה יותר: "מתוך החשש מהאטה כלכלית ניכרת, הפד עשוי להוריד את גובה הריבית מעבר לתחזית הנוכחית של חברי הפד וכן לעומת הקונצנזוס של הכלכלנים".

חברות הטכנולוגיה, הן המלצה כמעט קבועה של אופנהיימר העולמי והחטיבה הישראלית שלו. למרות שמדובר בענף ששבר שיאים חדשים השנה, בבית ההשקעות משוכנעים שזו רק ההתחלה. הם מסבירים כי מנועי הצמיחה של החברות הפועלות בתחום נובעים מצמיחה ארוכת טווח, ומציינים לחיוב את גלי הפיטורים, הקיצוצים, ותוכניות ההתייעלות בהייטק השנה שתרמו לאטרקטיביות שלנו. "ביצועי סקטור הטכנולוגיה לא הושפעו באופן חריג רק מביצועי מניות גדולות בודדות", נכתב בסקירה. "וגם מניות החברות הקטנות נהנו מעוצמה רבה. אנו מעריכים כי להורדת הריבית בארה"ב תהיה השפעה חיובית על ביצועי הסקטור גם בשנת 2024".

אבל אי אפשר להתעלם מטרנד הבינה המלאכותית שסחף את השוק השנה וצירף את אנבידיה למועדון החברות ששוות יותר מטריליון דולר. מתחילת השנה מניית ענקית השבבים יותר משילשה את מחירה ועלתה ב־240%, ובאופנהיימר מעריכים שאנבידיה  תשמור על מעמדה בשוק גם ב־2024, אבל מטילים ספק באופק של המניה לעליות. "התלהבות המשקיעים מתחום ה־AI הובילה לרדיפת מניות שבבים, בראש ובראשונה מניית אנבידיה", כותבים בבנק ההשקעות. "אנו צופים המשך השקעות בתחום ה־AI במהלך 2024 וביצועים חזקים לעסקי אנבידיה, אך מעריכים כי הדבר כבר מקבל ביטוי ראוי בשווי השוק של אנבידיה המוערך בכמעט 1.5 טריליון דולר".

למעשה, באופנהיימר ממליצים באופן כללי על חברות התוכנה הארגונית על פני חברות השבבים. המשמעותית שבהן היא מיקרוסופט , החברה השנייה בגודלה בוול סטריט, שעלתה השנה ביותר מ־56%. בשיחה עם גלובס המנכ"לית המשותפת של אופנהיימר ישראל, אביבית מנה־קליל, סימנה אותה בתור אחת המניות המעניינות לשנת 2024: "היא חוד החנית בעולם הבינה המלאכותית (AI), זאת לצד פעילות בריאה וצומחת בתחום הענן".

אבל באופנהיימר לא אופטימיים לגבי שאר המניות ברשימת שבע המופלאות המונה את אפל , מיקרוסופט , גוגל  (אלפאבית), אמזון , אנבידיה , מטא  (פייסבוק) וטסלה . בשנה החולפת שבע המניות הללו היו המנוע של הראלי בוול סטריט, והנתח שלהם משווי המדדים המובילים עצום - 26% ממדד S&P 500 ו־40% מהנאסד"ק. באופנהיימר סבורים כי מניות אלה יתקשו להמשיך בעליות בשנה החדשה. "אנו צופים בחירה סלקטיבית יותר של מניות, תוך בחינת פוטנציאל להמשך צמיחה במקביל לדגש חזק יותר על נושאי מאקרו ולאו דווקא על סוגיות ספציפיות שהובילו את העליות בשנה החולפת (כמו הבינה המלאכותית)".

 

מי שצפויות לקחת את המושכות בשוק הטכנולוגיה בשנה הבאה, לפי אופנהיימר, הן "חברות צמיחה קטנות יותר". ביצועים חזקים של החברות הללו "יפצו על חולשה יחסית במניות החברות המובילות". מנה־קליל צופה כי שבע המופלאות "יפחיתו להערכתנו את 'מופלאותן' ב־2024. עיקר התשואה, תגיע ממניות קטנות יותר".

הסקטור השני עליו ממליצים באופנהיימר לקראת השנה החדשה קשור גם הוא לשבע המופלאות: ענף שירותי התקשורת (Communication Services) והוא מונה את ענקיות האינטרנט והמדיה הדיגיטלית, כמו גוגל (אלפבת) ופייסבוק (מטא), שאחראיות על כמחצית משוויו. אמנם החברות הללו מושפעות משינויים מאקרו כלכליים ונשענות במידה רבה על שוק הפרסום הדיגיטלי, אבל בשנה החולפת נרשמה התאוששות חדה של המניות הגדולות והסקטור בכלל, ובאופנהיימר סבורים שמגמה זו תימשך גם בשנה החדשה. זאת, לנוכח שיפור בסביבת המאקרו, לצד פתרונות ה־AI במודל העסקים של החברות בתחום.

סקטור הפיננסים ירוויח השנה בגדול?

הסקטור השלישי המומלץ הוא תחום הפיננסים. בשנה הבאה, לפי במחלקת המחקר, הוא צפוי לצמוח הודות להתאוששות בסביבת המאקרו, הקלה על הצרכן כתוצאה מהורדת הריבית הצפויה בארה"ב ושיפור בפעילות האשראי במדינה. "הבנקים צפויים להציג ביצועי יתר בשנה הקרובה, כאשר התמחור שלהם נמוך היסטורית (דיסקאונט של 50% ביחס למדד S&P 500, למול דיסקאונט 'רגיל' של 20%־30%), ותשואות הדיבידנד הגבוהה מספקת כרית ביטחון למשקיעים".

סקטור הפיננסים בכלל, ומגזר הבנקים בפרט, מתנהג היסטורית במתאם הפוך לריבית במשק. כלומר, ככל שהריבית גבוהה יותר הוא מרוויח יותר, ולהפך. בשנתיים האחרונות, במקביל לרצף העלאות ריבית שלא נראה כמותו לפחות עשור, הציגו מניות הבנקים דווקא ביצועי חסר. לכן באופנהיימר מעריכים כי "למהלך הורדת הריבית הצפוי בארה"ב בשנה הקרובה עשוי להיות השפעה מטיבה על סנטימנט המשקיעים כלפי מניות הבנקים כאשר התמחור הנמוך של הסקטור הפיננסי מספק, לדעתנו, תמיכה לתיזת ההשקעה, גם בסביבת צמיחה כלכלית מתונה". כלומר, גם אם ארה"ב תיקלע להאטה ואפילו למיתון, תרחיש לא בלתי־סביר לפי אופנהיימר, מדובר בסקטורים משתלמים לדעתם.

באופנהיימר מדגישים כי סקטור הפיננסים בארה"ב כבר אינו נשען על מגזר הבנקאות בלבד. בין החברות שנכללות בתחום הפיננסים נמנות ענקית ההשקעות ברקשייר האת'אוויי  של וורן באפט, חברות כרטיסי האשראי, בנקי השקעות, חברות מידע פיננסי, קרנות השקעה פרטית ועוד. מנה־קליל ממליצה על שני שמות נוספים מהסקטור, ענק הבנקאות ג'י.פי מורגן צ'ייס וחברת כרטיסי האשראי ויזה . "ג'יי פי מורגן ממוצב היטב בכדי להנות מהתאוששות עסקי הבנקאות. וויזה תהנה מהריבית הנמוכה, ריבית (יורדת) טובה לצריכה וזה מה שצפוי לנו ב־2024".

התחומים הפחות מומלצים: נדל"ן ותשתיות

מנגד, תחומי הצריכה הבסיסית, התעשיייה, ענף הנדל"ן, התשתיות והסחורות, זוכים להמלצת חסר (underweight) מטעם אופנהיימר. "אחת מהטעויות הגדולות של המשקיעים בתחומי הצריכה היא קשירת קשר בין גורמי המאקרו המשפיעים על הצרכן האמריקאי לבין ביצועי סקטור הצריכה, ובמיוחד צריכת המותרות. אנו סבורים כי הצרכן האמריקאי ימשיך להפגין עוצמה יחסית גם בשנה הקרובה, אך הדבר לא בהכרח צפוי להטיב עם ביצועי הסקטור. הסיבה לכך היא משקל גדול במיוחד של שתי מניות הטכנולוגיה המובילות, אמזון וטסלה, האחראיות יחד על נתח מצרפי של למעלה מ־40% משווי סקטור צריכת המותרות ומקרן הסל XLY (תעודת סל פופולרית להשקעה בסקטור, ח"ש)".

אביבית מנה קליל, מנכ''לית משותפת באופנהיימר / צילום: אמנדה סורודוי

כשביקשנו ממנה־קליל לציין את המניות המומלצות עליה לקראת השנה החדשה, היא ציינה את וולמארט . מניית ענקית הקמעונות עלתה רק ב־9% השנה - פחות מחצי מעליית מדד S&P 500 - אבל מנכ"לית אופנהיימר ישראל מאמינה שהיא המניה המועדפת עליה. "זו רשת קמעונאות בינלאומית צומחת ורווחית. היא נהנית מהתרחבות הפריסה הגלובלית שלה ומתמודדת יפה עם אתגרי המאקרו".

 

המומלצת הישראלית שצנחה השנה בבורסה

מנה־קליל מאמינה כי המניה שעשויה להיות המנצחת הגדולה של 2024 היא מניית טאואר  הישראלית. מניית יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק ירדה בכ־30% מתחילת 2023. היא סבלה מחולשה לאחר פיצוץ עסקה אפשרית עם אינטל . בפברואר 2022 אינטל ביקשה לרכוש את טאואר לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר, אבל עם הזמן התבררו קשיים רגולטוריים בעסקה וכיום טאואר נסחרת לפי שווי של "רק" 3.3 מיליארד דולר. מנה־קליל טוענת כי היא עשויה להיות הפתעת השנה: "המניה של טאואר נסחרת בתמחור חסר עמוק מול הזדמנויות צמיחה רבות ואינה חשופה לקהל רחב של משקיעים בישראל ובחו"ל".

עוד כתבות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, היום / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב

המהומות בקמפוסים בארה"ב: קולומביה החלה להשעות סטודנטים ואלה פרצו לבניין והתבצרו בו ● קבוצה של סטודנטים יהודים בקולומביה החלה בגיבוש תביעה ייצוגית נגד האוניברסיטה ● במקביל: ישראלית נבחרה לראש אגודת הסטודנטים בקולומביה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה עמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבאה, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

ויקטורי ערכה חיפוש בקניות של לקוחה, איזה פיצוי היא תקבל?

אישה שרכשה מוצרים בויקטורי ונדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקת הרכישה, תבעה את הרשת על לשון הרע המדינה נדרשת להשיב מדוע לא נקבעה הוראת תשלומים למערכת הבריאות ● אם ביקשה לעבור לעיר מרוחקת עם בנה בן ה־9 ואביו, בן זוגה לשעבר, התנגד. מה קבע בית המשפט? ● 3 פסקי דין בשבוע

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מחר ישולמו תגמולי המילואים: כמה תקבלו ומי זכאי למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום ב-1 במאי, כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר