גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גוגל, אמדוקס ואוניברסיטת רייכמן משיקות בית ספר להייטק בשדרות

בצל המלחמה וקשיי ענף ההייטק, תחל לפעול התוכנית החדשה להכשרת עובדים בעוטף - כחלק ממהלך כולל בהשקעה של 25 מיליון דולר ● פרופ' אוריאל רייכמן: "המהלך מסמל את החזרה לחיים ולשגרה" ● ישראל מתגייסת

איתי לבנון, הראל גבעון, גלי שחר אפרת וירון מרקוביץ / צילום: זהר שפירא
איתי לבנון, הראל גבעון, גלי שחר אפרת וירון מרקוביץ / צילום: זהר שפירא

 

באיחור של כמה חודשים, בעקבות המלחמה, ודווקא בעת שבה ענף ההייטק מתמודד עם ירידה בגיוסי הון וגלי פיטורים, הושק השבוע בית הספר להייטק בשדרות - ביוזמת גוגל, אוניברסיטת רייכמן, אמדוקס ישראל ועיריית שדרות. הרציונל מאחורי המהלך: לספק הזדמנות לתושבי העוטף להשתלב בענף, תוך חיזוקו בדרום.

ישראל מתגייסת | בכירות במשק ייסדו את פורום "נשים במסים IL". האם יצליחו לחולל שינוי?
ישראל מתגייסת | תוכנית חדשה מוציאה עשרות קבוצות מהעוטף לשמונה ימים בקפריסין 

במסגרת בית הספר יוענקו מלגות שכר לימוד וקיום לאוכלוסיות המוגדרות בייצוג חסר בתעשייה - נשים, החברה החרדית, החברה הערבית, דרוזים, בני העדה האתיופית ותושבי פריפריה גאו־חברתית, לצד תושבים שפונו מביתם.

הקמפוס בשדרות הוא חלק מתוכנית בת חמש שנים של גוגל ואוניברסיטת רייכמן להכשרה והשמה של 3,000 טאלנטים בהייטק הישראלי. התוכנית החלה ב־2022, ומאז נפתחו 10 תוכניות הכשרה בהרצליה, תל אביב, חיפה וירושלים, במקצועות כמו תכנות, דאטה אנליסט, סייבר, ux/ui, שיווק דיגיטלי, devops ועוד. סך ההשקעה בתוכנית נאמד ב־25 מיליון דולר.

בחודש מאי יחלו לפעול שתי הכשרות טכנולוגיות, כאשר השאיפה היא להגיע לכ־70 משתתפים. כל אחד מהם יקבל מימון של מלגת לימוד, מלגת קיום ומכינות באנגלית ומתמטיקה בשווי של כ־50 אלף שקל לאדם. כלומר, סך ההשקעה במהלך נאמדת ב־3.5 מיליון שקל בשלב הראשוני.

התוכניות יועברו במתכונת משולבת - פרונטאלית ומקוונת - כאשר ימי הלימוד הפרונטאליים יתקיימו במשרדי אמדוקס שדרות. לצד התחום המקצועי הן יכללו גם לימודי אנגלית, מיומנויות וכלים להצלחה וליווי להשתלבות בתעשייה. לכל אורך ההכשרה ילווה מרכז החוסן בשדרות את המשתתפים בתוכנית.

500 מועמדים נרשמו

לפי ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, המהלך מהווה בשורה עבור צעירי העיר ועבור האזור כולו, כאשר יותר מ־500 מועמדים כבר נרשמו לתוכנית, ויעברו מיונים בקרוב. "אנו מאמינים שפיתוח הפריפריה, חיזוק תעשיית ההייטק ומתן הזדמנויות שוות להשתלבות בענף מהווים משימה בעלת חשיבות עליונה", אומר ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל.

לדברי פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר אוניברסיטת רייכמן, "השקת התוכנית בעת הזאת מסמלת הלכה למעשה את 'החזרה הביתה' של תושבי העוטף לביתם, לחיזוק משפחתם וחזרה למציאות של חיים ושגרה". גם הראל גבעון, מנכ"ל אמדוקס ישראל, המעסיקה הגדולה בתעשיית ההייטק בנגב המערבי ובעוטף עזה, מתייחס לשגרה החדשה ומספר כי "בימים אלו אנו נערכים להחזרת והרחבת הפעילות במשרדנו בשדרות, תוך העמקת מעורבותנו בחיי הקהילה בעיר ובעוטף".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

משרד התפוצות

משרד התפוצות יוצא ביוזמה חדשה שבמסגרתה מוענקים כ-25 מיליון שקל לכ-100 מיזמים אזרחיים הפועלים בזירת ההסברה החל מה-7 באוקטובר. המענקים ניתנים לארגונים קטנים שפועלים הן במרחב הפיזי והן במרחב הווירטואלי. במסגרת היוזמה, כל אחד מהם יקבל תמיכה של עד 200 אלף שקל, בהתאם לעמידה בתנאי הסף. מענקים אלו מתווספים למענק בסך כ-15 מיליון שקל שניתן למיזמי הסברה אזרחיים עם תחילת המלחמה.

אחד הפרויקטים שיקבלו מימון שייך לחברת התיירות הדיגיטלית Visit2israel, שהתגייסה בכל הערוצים הדיגיטליים שלה לטובת המאבק בחזית ההסברה בעולם מאז ה-7 באוקטובר והקימה "חמ"ל דיגיטלי בסיוע כ-100 משפיענים", בהם אלי פיניש, שריי גבעתי, אורי פפר, יוסי בניון, טל טלמון ועוד.

שריי גבעתי / צילום: צילום מסך מטוויטר

פרויקט אחר הוא מתחם Feel the Facts של חברת אקסטרה מייל, שהוקם כשבועיים אחרי פרוץ המלחמה. "זיהינו שמאות יצרני תוכן, אנשי קריאייטיב ומשפיענים עוסקים בהתנדבות בכדי לייצר תוכן הסברתי חשוב, אך בשל חוסר משאבים הפיצו אותו רק באופן אורגני. הרגשנו שיש חשיבות קריטית להפיץ את התכנים באמצעות קניית מדיה בערוצים הרלוונטיים - בעיקר פייסבוק ואינסטגרם, שהם לא מכוסים על ידי גורמים ממשלתיים", מספרת שרון ישראל, מנכ"לית החברה.

ישראל יצרה שיתופי פעולה עם חמ"לים אזרחיים רבים, משפיענים ומטה משפחות החטופים. "הקמנו צוות פנימי של אנשי שיווק, תוכן ודיגיטל, שמעבר לאיסוף החומרים דאג גם לתרגום בשפות שונות ובעיקר להפצת הקמפיינים במדינות כמו ארה"ב, דרום אפריקה, אוסטרליה והודו. אנחנו מעלים כ-10 קמפיינים מדי שבוע בתקציב גבוה, והמימון יסייע לנו להמשיך את הפעילות".

חברת כלל ביטוח ופיננסים והאוניברסיטה העברית

כלל והאוניברסיטה העברית יצאו במיזם הנצחה לחללות צה"ל ממלחמת "חרבות ברזל". במסגרת המיזם יינתנו מלגות לסטודנטיות מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ששירתו במלחמה בשירות משמעותי. סך היקף המלגות יעמוד על 100 אלף שקל, והן יינתנו בערב הנצחה, שבו יסופרו סיפוריהן של החיילות שנהרגו.

לדברי פרופ' אורלי שדה, דירקטורית בכלל ביטוח ופיננסים ופרופ' למימון באוניברסיטה העברית, שיזמה את המהלך, "האירועים שפקדו אותנו מתחילת מלחמת חרבות הברזל המחישו לכולנו עד כנה נשים הן מרכיב חשוב בחברה הישראלית.

"המיזם שלנו משקף ערכים חשובים כמו העצמה מגדרית, מעורבות בקהילה הישראלית, פיתוח ההשכלה הגבוהה והכלכלה הישראלית, ודאגה לאלו שבזכותן אנו יכולים להמשיך לעשות את עבודתנו. אין לי ספק כי הסטודנטיות שמקבלות את המלגות על תרומתן למדינה בעת הלחימה, ידעו להיות שגרירות של גבורתן ואומץ ליבן של נשות כוחות הביטחון שנפלו".

עמותת מטב

העמותה, המעניקה שירותי טיפול ורווחה, יצרה את הסדנה הייעודית "גם אנחנו התגייסנו" בשיתוף עם צוות "בית בכפר", במטרה לחבר בין סבתות וסבים שהנכד או הנכדה שלהם גויסו למלחמה. במפגשים במסגרת הסדנה עלה צורך בשיח מחזק, ובמתן כלים להתמודדות עם החרדה הגוברת בעקבות המלחמה. משתתפי הסדנה קיבלו, בין היתר, כלים להתמודדות עם המצב, כמו גם להגברת החוסן האישי.

לדברי ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב, "זיהינו את הצורך לתת במה לדאגה ולקושי שמלווים את הסבים והסבתות, שלא תמיד נראים. גם הם זקוקים לתמיכה ולכלים להתמודדות עם הקושי המתמשך".

עוד כתבות

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

הבורסות באירופה עולות; פלנטיר צוללת ב-15% במסחר המוקדם בוול סטריט, דיסני ב-6%


מדד פוטסי עולה ב-1% ● לאחר 10 ימים של עליות, הנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שזרק את מניית ה-AI הלוהטת

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה