צילום: HUBLOT
הכתבה בשיתוף רולטיים
מותג השעונים היוקרתי HUBLOT (הובלו) ידוע לא רק בעיצוביו החדשניים ובחומרי הגלם הייחודיים שלו, אלא גם ברשימת השגרירים המרשימה שלו. שגרירים אלו, מסבירים בחברת רולטיים, היבואנית הבלעדית של הובלו בישראל, מייצגים את ערכי המותג: חדשנות, נועזות, דיוק ופתיחות לעתיד.
כל אחד מהשגרירים הללו מביא עמו סיפור אישי ייחודי ותכונות אופי מעוררות השראה. יחד הם יוצרים קבוצה מגוונת ומעניינת, המשקפת את ערכי הליבה של הובלו. הבחירה בשגרירים אלו אינה מקרית. כיצרנית, הובלו מחפשת שגרירים אשר מייצגים את החזון שלה: ליצור שעונים ייחודיים וחדשניים, המשלבים בין טכנולוגיה מתקדמת לעיצוב מרהיב. שגרירים אלו תורמים רבות לחיזוק המותג ולקידום מוצריו ברחבי העולם.
על שגרירי המותג נמנים: קיליאן אמבפה, כוכב הכדורגל הצרפתי הידוע בכישרונו יוצא
הדופן ובחוש האופנתי שלו; נובאק דג'וקוביץ' מגדולי הטניסאים בכל הזמנים; די ג'יי סנייק, המוזיקאי האמריקאי, הידוע ביצירתיות פורצת הדרך שלו ובחוש הומור שנון; אגדות כדורגל כגון פלה ומראדונה (שהלכו לעולמם); וכן יוסיין בולט, האצן הג'מייקני האדיר ודפש מוד, אחת מהלהקות הבריטיות הגדולות בעולם.
אל הרשימה המפוארת הזו הצליחה רולטיים גם להכניס שגריר נוצץ משלה - ליאור סושרד. אמן החושים הישראלי, נבחר בשנת 2021 לשמש כשגריר בינלאומי של הובלו. סושרד, מסבירים אנשי המותג, מביא עמו עולם של קסם, יצירתיות ודמיון. הבחירה בו משקפת את רצונו של המותג להרחיב קהל ולפנות לדור חדש של חובבי שעונים.
רשימת השגרירים המרשימה של הובלו היא חלק בלתי נפרד מההצלחה של המותג; שגרירים אלו, ביניהם סושרד, מייצגים, כאמור, את ערכי הליבה של הובלו ומסייעים להגיע לקהל רחב ומגוון.
חשיפה דרך המגרש
בד בבד בשנים האחרונות, חברת הובלו חיזקה את הקשר שלה עם עולם הכדורגל דרך שיתופי פעולה פורצי דרך עם פיפ"א ואופ"א, קבוצות פאר אירופאיות, שחקנים מהטופ העולמי ואירועים מובילים.
כך למשל, הובלו היא שותפה רשמית של פיפ"א ואופ"א מאז 2010 . במסגרת שיתוף הפעולה, הובלו בראש ובראשונה נחשבת למודדת הזמנים הראשית של המונדיאל והיורו (Official Time Keeper) ובעקבות זאת גם מעצבת ומייצרת את השעונים הרשמיים של טורניר גביע העולם בכדורגל והיורו. בנוסף מתקיימים גם שיתופי פעולה עם מועדוני כדורגל מובילים: להובלו הסכמי חסות עם יובנטוס, ובעבר היו כאלו גם עם מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, באיירן מינכן ועוד. במסגרת שיתופי הפעולה הללו הובלו מעצבת ומייצרת שעונים מיוחדים עבור שחקני הקבוצות ואוהדיהן. כפי שצויין, לחברה גם הסכמי חסות עם שחקני כדורגל מפורסמים רבים ועוד. שחקנים אלו משמשים כשגרירים של המותג ומקדמים את מוצריו ברחבי העולם.
יונתן וינר, מנהל מותגי היוקרה של קבוצת רולטיים מציין כי שיתופי הפעולה הללו מעניקים להובלו חשיפה אדירה לקהל בינלאומי רחב, הן בשיתוף HUBLOT דרך אירועי ספורט מרכזיים והן דרך שחקני כדורגל פופולריים. הם מחזקים את תדמיתו של הובלו כמותג חדשני, נועז המוכן לקחת סיכונים. וכן תורמים להגדלת המכירות של שעוני הובלו,
הן בקרב אוהדי כדורגל והן בקרב חובבי שעוני יוקרה. הובלו צפויה להמשיך ולחזק את הקשר שלה עם עולם הכדורגל בשנים הקרובות. דוגמה לכך, הינה השעון החכם שהובלו ייצרה בתחילה עבור שופטי הכדורגל לשימוש בעת המשחקים, שלאחר מכן שווק לקהל הרחב. עיצוב השעון המדובר זהה לזה של שעון מכאני, אך הוא דיגיטלי לחלוטין ומבוסס על מערכת הפעלה של אנדרואיד.
בין שעון לאמנות
הובלו פונה גם לעולם האמנות ולה שיתופי פעולה מרתקים עם אמנים ומוסדות אמנות מובילים.
בשנת 2022, למשל, הובלו שיתפה פעולה עם האמן היפני Takashi Murakami (טקאשי מוראקמי) ליצירת סדרת שעונים ייחודית. שעונים אלו, שעוצבו בסגנונו הייחודי של מוראקמי, הפכו לפריטי אספנות מבוקשים. שיתוף פעולה נוסף נרשם עם האמן האמריקאי Shepard Fairey (שפארד פייראי) בשנת 2018 ליצירת סדרת שעונים ייחודית. שעונים אלו, שעוצבו בהשראת עבודותיו הפוליטיות של פייראי, עוררו עניין רב בקרב חובבי אמנות ושעונים. הובלו גם חברה לאמן הצרפתי המצליח Richard Orlinski (ריצ'ארד אורלינסקי) וסדרת השעונים שעוצבה ע"י האמן נחשבת לאחת מסדרות המצליחות ביותר של המותג.
כמו כן, הובלו מקפידה לתמוך במוזיאונים מובילים לאמנות ברחבי העולם, ביניהם הלובר בפריז, הטייט מודרן בלונדון והגוגנהיים בניו יורק. שיתופי הפעולה הללו תורמים רבות
לחדשנות המותג, חיזוק תדמיתו והרחבת הקהל שלו.
הכיוון ירוק ומתקדם
ערך נוסף שאותו בחרו בהובלו לקדם ולעמוד מאחוריו הוא מחויבות לסביבה. אנשי המותג מפנים מבטם קדימה ומחפשים דרכים לשלב את היוקרה שלו עם מחויבות סביבתית. הם מסבירים כי החיבור המדובר מייצר להובלו תדמית כמותג יוקרתי ועם זאת בעל אחריות חברתית. כמו כן, הוא מושך קהל צעיר יותר, שמודע יותר לנושאים סביבתיים ומעדיף מוצרים של מותגים הפועלים למען הסביבה. בנוסף, החיפוש אחר חומרים ידידותיים לסביבה 'דוחף' את הובלו לפתח טכנולוגיות ייצור חדשניות ומתקדמות.
המגמה הירוקה והמקיימת בהובלו מתבטאת בכמה וכמה אופנים: בשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה - בחלק מדגמי המותג משולבים חומרים ממוחזרים כגון רצועות שעון מבקבוקים ממוחזרים וניילון שנאסף מהאוקיינוסים; בבחירה בשגרירים ירוקים, המגלמים לא רק הצלחה בתחומם, אלא גם מחויבות לסביבה. דוגמה לכך היא ליאור סושרד, אשר ידוע בפעילותו למען איכות הסביבה. וכן בתמיכה בארגוני סביבה: להובלו שיתוף פעולה עם קווין פיטרסון, מייסד הארגון SORAI, התומך בשמירה על קהילת הקרנפים באפריקה. למותג שעון במהדורה מוגבלת שרווחיו נתרמו לארגון זה.
הצעדים הסביבתיים של הובלו עדיין בחיתוליהם, אך מסמנים כיוון ברור - של המשך קידום יוזמות שכאלו בעתיד, שיתבטא בין היתר: בפיתוח שעונים ידידותיים לסביבה לחלוטין - שעונים המיוצרים מחומרים ממוחזרים ב-100% ובעלי צריכת אנרגיה נמוכה; בשקיפות בשרשרת האספקה - חשיפת מקורות חומרי הגלם והבטחת ייצור בר קיימא בכל שלבי הייצור; ובתמיכה בחינוך סביבתי - שיתוף פעולה עם מוסדות חינוך לקידום המודעות
לנושאים סביבתיים בקרב הדור הצעיר.
בשורה התחתונה, מציין וינר, הובלו עושה צעדים משמעותיים בדרך לעתיד יוקרתי וירוק יותר. היוזמות ושיתופי הפעולה שלה לשימור הסביבה מחזקים את תדמיתה, מושכים קהל
חדש ומעודדים פיתוח טכנולוגי. צעדים אלו הם הכרחיים עבור מותג יוקרה בעולם המודרני, ויהיה מעניין לראות כיצד הובלו תמשיך לפתח את המחויבות הסביבתית שלה בעתיד.
*למותג שעוני הובלו חנות בוטיק יוקרתית בקניון Fashion TLV בתל אביב. הבוטיק מעניק את חוויית הקניה האולטימטיבית עבור שעון יוקרה; תמצאו בו מבחר שעונים גדול ביותר, כולל שעונים מיוחדים ובמהדורות מוגבלות, לצד צוות מכירות מקצועי ושירותי.