גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מטה ביוג'ן במסצ'וסטס, ארה''ב / צילום: Shutterstock
מטה ביוג'ן במסצ'וסטס, ארה''ב / צילום: Shutterstock

במאי 2022 הודיעה חברת ביוג'ן  שהמנכ"ל שלה זה שש שנים, מישל וונטסוס, עומד לעזוב. כולם ידעו מדוע. וונטסוס שילם בכיסאו על כישלון השקת התרופה לאלצהיימר אדוהלם, זו הייתה פחות או יותר לשון כל כותרות הידיעות שעסקו בנושא.

כעת, באחד הראיונות הראשונים שלו לאחר הפרישה, הוא אומר לגלובס: "אני שמח לפתוח דף חדש בחיים המקצועיים שלי בתחום מדעי החיים, אחרי התפקיד המאוד זכיר שלי כמנכ"ל ביוג'ן. אני משמש בכמה תפקידים בבורדים ובוועדות מייעצות, משקיע וגם יזם בעצמי".

למעשה, אחד הדברים הראשונים שעשה מאז עזב את ביוג'ן היה להצטרף כמשקיע וכדירקטור לחברה הישראלית קיוריס (Quris), המפתחת "חולה על שבב" וכלי בינה מלאכותית לניבוי הצלחה של תרופה בניסויים קליניים. כמו כן, הוא מכהן בין היתר כדירקטור בחברת התרופות הסינית־אמריקאית Zai Labs, וכחבר הוועדה המייעצת לחברת האבחון הנוירולוגי מבוסס הבינה המלאכותית LANGaware.

 

על החברה שיזם, הוא מוכן לספר כרגע שני פרטים בלבד: היא עוסקת בתחום המחלות הנדירות, והיא ממוקמת דווקא בסינגפור.

"עובד רק עם חברות AI"

"אני מאמין שאנחנו רק בהתחלה של מהפכת ה־AI ברפואה, ושהטכנולוגיות הללו יכולות לשפר כל שלב, מראשית הפיתוח ועד הקליניקה", אומר וונטסוס, "לכן אני היום עובד רק עם חברות שזה הכיוון שלהן, השילוב בין AI לפיתוח התרופות הקלאסי".

וונטסוס דיבר על הצורך לשלב בין תחום התרופות לעולמות המידע והמכשור הרפואי עוד כשהיה בביוג'ן, אבל למרות החדשנות של ביוג'ן בתרופות, החברה לא שינתה מהותית את התחום בתקופתו כמנכ"ל. היום הוא מנסה לחזור לחזון הזה.

"תמיד האמנתי שדרושה סינרגיה טובה יותר בין ביולוגיה וטכנולוגיה כדי שתחום מדעי החיים בכללותו יהיה יותר אפקטיבי", הוא אומר. זו גם חלק מהסיבה שהוא מתעניין בישראל.

"תמחור גבוה? מגיע תגמול על סיכון"

ביוג'ן היא חברת ביוטק המתמקדת בתרופות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, תחום שנחשב מסוכן מאוד. היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 31 מיליארד דולר, ומאז 2021 היא נמצאת במרכז הסיקור התקשורתי של התעשייה, בעיקר בגלל (או בזכות) התרופה אדוהלם לאלצהיימר.

אדוהלם נכשלה בניסוי, ואז החברה הודיעה שניתוח בדיעבד של התוצאות בעצם הראה שהתרופה מוצלחת. ועדה מייעצת של ה־FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, המליצה לא לאשר את התרופה, אבל ה־FDA אישר אותה בכל זאת, ושני בכירים בארגון התפטרו. האישור היה כה חריג, עד שהגיע אפילו לבירור בקונגרס, אם כי לא נטען עד היום שנעשה כאן משהו בלתי חוקי או לא כשר.

לאחר קבלת האישור, כתב וונטסוס למשקיעים: "קיוויתי במשך שנים שנגיע לרגע כזה. אני מאמין שהוא מסמל את תחילתו של עידן חדש שבו עוד תרופות רבות יהיו זמינות לחולי אלצהיימר". ולפחות בעניין הזה, נראה שהוא לא טעה.

למרות האישור הגבולי, וונטסוס החליט להשיק את התרופה במחיר גבוה מאוד - 56 אלף דולר, יותר מהמלצות האנליסטים של החברה. נוכח מספר הזכאים לקבל את התרופה והעלויות הנלוות לתהליך מתן התרופה (בדיקות מקדימות, בדיקות מעקב, עירוי התרופה), המחיר הזה היה עלול להקריס את ארגון ביטוח הבריאות הממשלתי לבני 65 ומעלה בארה"ב, מדיקר.

הארגון סירב לשלם עבור התרופה לרוב המטופלים שלו, והשקת אדוהלם נכשלה כישלון חרוץ. וונטסוס תלה אז את האשמה ב"בלבול ודיסאינפורמציה", וביקש שהקהילה הרפואית "תפנה את הקשב מעוד בחינה של תוצאות הניסוי אל המטופלים הזקוקים לתרופה".

ההחלטה לעבור הלאה לא הייתה קשה במיוחד מבחינת ביוג'ן, כי הייתה לה בצנרת עוד תרופה לאלצהיימר, לקמבי. היא אמנם פועלת במנגנון דומה לאדוהלם אך נראה שהיא מוצלחת יותר.

לקראת הניסיון השני באלצהיימר, ביוג'ן השאירה מאחור כמעט כל מה שנקשר באדוהלם. היא העבירה את מושכות השיווק לשותפה שלה, Esai, ונפטרה גם מהמנכ"ל. לקראת ההשקה של לקמבי, הוחלף גם יו"ר החברה. מאז עזיבתו של וונטסוס, ידעה מניית החברה עליות וירידות, ובסך הכול הוסיפה לערכה כ־7%.

מה אתה חושב היום על התמחור של אדוהלם?
"חברות תרופות הן בעסק של סיכון. אם מגיעה לשוק חדשנות אמיתית, כנראה חברה לקחה על עצמה המון סיכון במשך שנים ומגיע לה תגמול. מצד שני, תקציב מערכת הבריאות גבוה. הייתי רוצה לראות שיטת תגמול שבה התשלום הכי גבוה הוא על המוצרים הכי חדשניים, ואילו שוק הביוסימילרז יפותח כך שנראה ירידת מחירים משמעותית במוצרים הוותיקים יותר, ואז שוב יופנו המשאבים הללו לחדשנות. החיסכון שיכול להגיע מביוסימילרז טובים יכול להגיע למיליארדי דולרים במדינות הגדולות ביותר. זו בעיני גישה עדיפה בהרבה על הגבלת התגמול על מוצרים חדשים.

"מודל נוסף הוא תשלום עבור ערך. אפשר לקשר את התגמול לחיסכון שנגרם למערכת הבריאות מטיפול משמעותי בחולה, או לשיפור באיכות החיים שלו. לשם כך יש לבנות מודלים מורכבים של תגמול המבוססים על כמויות גדולות של מידע מאוד מדויק וספציפי למקרה, ולכן זה כנראה לא יהיה הדבר הראשון שיקרה".

כשנשאל על תחושותיו אחרי עזיבת ביוג'ן, וונטסוס נשמע מפויס. "בביוג'ן עברתי תקופה מדהימה עם אנשים מדהימים", הוא אומר. "המיקוד בתחום הנוירולוגיה היה מאוד משמעותי לחברה, והצלחנו לשמור עליו וגם להשיג בו הצלחות. חברות רבות ברחו מהתחום הזה כי הוא מורכב וקשה. המדע עדיין לא מבין בצורה מספיק עמוקה את הפיזיופתולוגיה שלו. לכן באתי לביוג'ן. רציתי לראות את השילוב בין ביולוגיה וטכנולוגיה, הדמיה, גנטיקה, הבנה עמוקה של סמנים ביולוגיים, כדי שנוכל להצליח במקום שבו אחרים מפחדים ללכת. ואני גאה בכך שבאמת הרחבנו את צנרת התרופות למקומות שבהם יש צורך רפואי בלתי מסופק. ביוג'ן הייתה שיא הקריירה שלי עד כה, ועזבתי עם המון סיפוק וכבוד לחברה".

הצטערת לעזוב?
"אני שמח שהחברה הגיעה למצב שבו היא משיקה את המוצרים הראשונים בעולם שבאמת עובדים באלצהיימר ו־ALS. אני גאה בכך שהלכנו עם המדע לאורך כל הדרך. לא תמיד מגיעים לירח בניסיון ראשון. אני שמח לראות שלקמבי הצליחה להגיע, ואנחנו הראשונים שהבאנו תרופה כזו לשוק".

"הכתובת כבר על הקיר"

וונטסוס, שנולד במרוקו למשפחה ממוצא יווני, התגורר רוב חייו הבוגרים בצרפת. היום הוא חי בארה"ב. הוא למד רפואה ומנהל עסקים וניהל סניפים של חברות התרופות סיבה גייגי ו־MSD, במדינות כמו ערב הסעודית, פולין, בלגיה וסין. ב־MSD הוביל את פעילות הבריאות הדיגיטלית ואת הקשר עם הלקוח. כשהצטרף לביוג'ן כסמנכ"ל הסחר, נדרשו לו שמונה חודשים בלבד כדי לקבל את תפקיד המנכ"ל, לאחר שהציע את עצמו באופן פרו־אקטיבי לתפקיד.

למרות פרשת אדוהלם, הוא נחשב מנהל מוכשר ועתיר ניסיון. כמה מהתרופות המובילות של ביוג'ן היום נרכשו או לפחות פותחו במשמרת שלו: לקמבי עצמה; Spinraza - התרופה הראשונה בעולם לטיפול במחלת ניוון השרירית הגנטית SMA, וגם תרופה Qalsody שאושרה לסוגים מסוימים של ALS ב־2023.

בתקופתו, ביוג'ן החלה בשיתוף פעולה עמוק עם מחלקת הנוירולוגיה בבית החולים איכילוב. וונטסוס עצמו ביקר בישראל כמה פעמים, וב־2018, הוא סיפר בראיון לגלובס על התרשמותו מאקוסיסטם פיתוח התרופות הישראלי.

אחרי שעזב את ביוג'ן, הוא הצטרף כאמור לקיוריס. על שיתוף הפעולה עם חברה ישראלית בתקופה זו הוא אומר: "אני מאוד מתלהב מהדרייב האינובטיבי של המדינה הזו. אין מדינה להמצאה. חדשנות היא מריטוקרטיה".

קיוריס נוסדה על ידי צחון בנטואיץ' ויוסי הרן, וגייסה עד היום 37 מיליון דולר. עם משקיעיה נמנים סופטבנק, וולטק ונצ'רס, איי־איינג'לס, גלנרוק, קובי ריכטר, מתיו ברונפמן, רמי אונגר ועוד.

החברה גייסה לשורותיה כמה שמות מרשימים, ביניהם מנכ"ל פייזר לשעבר ויו"ר סוכנות האשראי מודי'ס, האנק מקינל; פרופ' רוברט לנגר מ־MIT, מייסד מספר רב של סטארט־אפים בתחום הרפואי, ביניהם מודרנה; זוכה פרס נובל פרופ' אהרון צ'חנובר ועוד.

"התרשמתי מאוד מהנהלת החברה, מהדירקטוריון ומהוועדה המדעית המייעצת. ביליתי זמן עם יצחק כדי להבין את הבידול ואת היכולות הטכנולוגיות. הייתי מופתע מאיכות האנשים שפגשתי בתל אביב, די מדהים הטאלנטים שפיתחתם במדינה שלכם. אחרי בדיקת החברה, השקעתי בה כסף משלי, כך שהמחויבות היא מעבר לקבלת ג'וב. אני חלק מהמסע.

"החברה הזאת משנה את האופן שבו אנחנו מביאים תרופות לשוק. הם מחברים בין הבינה המלאכותית והביולוגיה בצורה שלא ראיתי בעבר, והדרך קדימה מאוד ברורה - לתרופות מותאמות אישית ויותר פרואקטיביות. פיתוח תרופות הוא באופן אינהרנטי תהליך מסוכן וההצלחה לא מובטחת. ניסויים בבעלי חיים הם הגישה הכי טובה שיש לנו עד היום כדי לשפר את סיכויי ההצלחה, אך יש לה מגבלות רבות ובערך 90% מהתרופות שעוברות ניסויים בבעלי חיים, בסופו של דבר נכשלות בקליניקה. נראה שהמספרים הללו לא משתפרים עם השנים, אלא להיפך.

"ב־2022 ה־FDA כתב את ה־Modernization Act שמאפשר במקרים מסוימים להחליף ניסויים בבעלי חיים בניסויים ברקמות אדם, תאים אנושיים או אורגנואידים, או במודלים ממוחשבים. קיוריס, שהוקמה לפני שההחלטה הזאת פורסמה, כוללת את כל היכולות הללו".

לדברי וונטסוס, אף התקנות הללו כבר תוקנו, הן רק ההתחלה של השינוי. "דרושים מנהיגים אמיתיים, גם ברגולציה וגם בחברות התרופות. קשה לשנות הרגלים בתעשייה די שמרנית, אבל הכתובת כבר על הקיר ולא תהיה ברירה. ישנו צונאמי של פתרונות שמנסה לאתגר את שיטות העבודה הקיימות באמצעות טכנולוגיה, ומי שלא מאמץ אותה יהפוך למיותר".

עוד כתבות

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק