x

שיתוף

סגירה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

חברת סקיילאופס, שמפתחת פלטפורמה שמנהלת ומייעלת את הקצאת משאבי הענן של אפליקציות Cloud-Native, היא הזוכה בקטגוריית חביב הגולשים במסגרת דירוג הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2024. למקום השני הגיעה חברת התוכנה בלו-וויט (BlueWhite), המפתחת רכבים אוטונומיים לשימוש בחקלאות. במקום השלישי - חברת 4 M Analytics, המפתחת פלטפורמה למיפוי תת-קרקעי באמצעות בינה מלאכותית.  

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות. על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר על-ידי עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל. 

סקיילאופס הוקמה רק לפני כשנתיים, בשנת 2022, ומחזיקה כבר בכ-50 לקוחות, ביניהם חברות ענק כמו וויז הישראלית, PayU ,Outbrain, אורקה סקיוריטי ואפילו חברות מה-fortune 100. החברה, שמונה כיום 35 עובדים וממוקמת בתל אביב, מפתחת כאמור פלטפורמה שמטרתה ניהול ואוטומציה של חלוקת משאבי הענן עבור ארגונים וחברות. 

צוות סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

"העולם הטכנולוגי חווה שינוי" 

"בשנים האחרונות העולם הטכנולוגי חווה שינוי גדול מאוד, וכל מה שקשור בעולם התשתיות התחיל לעבור לענן". אומר לגלובס יודר שפריר, מנכ"ל החברה ובין מייסדיה. "ככל שסביבות הענן הופכות לדינמיות ומורכבות יותר, הקצאת המשאבים הנדרשת לכל אפליקציה הופכת מורכבת ודינמית יותר גם כן. מהנדסים מנוסים מבזבזים שעות בניסיון לחזות את דרישות המשאבים של כל אפליקציה, להריץ בדיקות עומסים ולהגדיר את הקצאת המשאבים הנכונה".

לדוגמה, אפליקציה שמציעה שירותים בהם השימוש רב יותר בשעות מסוימות של היום, דורשת הקצאת משאבים מסוימת בזמן שיא הפעילות, ואז נדרשת הקצאת משאבים אחרת, נמוכה יותר, בשעות פחות עמוסות.  

ללא אוטומציה, המפתחים נדרשים לשנות את ההקצאות בצורה ידנית ומספר פעמים ביום. לדברי שפריר, נוצר מצב בו מבוזבזים המון משאבי ענן לשווא, כמו גם זמן יקר. "המפתחים צריכים להגדיר את כל הקצאות המשאבים בצורה ידנית, והעולם הזה עובד כיום בצורה סטטית. נוצר מצב שבו בעצם חברות זורקות הרבה כסף לפח, בין היתר בשל אי-שימוש בכ-80% מהמשאבים המוקצים". כאן בדיוק, לדבריו, נכנסת סקיילאופס. החברה כאמור מציעה פלטפורמה שמנהלת ומייעלת את הקצאת המשאבים עבור האפליקציות בענן. 

הפלטפורמה עושה זאת באופן אוטומטי, בהתאם לדרישות של האפליקציות בזמן אמת ועבור כלל תשתיות הענן. על-ידי שימוש בבינה מלאכותית, הפלטפורמה מזהה את האסטרטגיה הנכונה עבור כל אפליקציה, ובהתאם מנהלת באופן אוטונומי בזמן ריצה את המשאבים עבור המפתחים, תוך הורדת עלויות התשתית וניסיון להבטיח ביצועים טובים יותר. 

חיסכון של מיליוני דולרים בעלויות ענן

"אנחנו באים בגישה של אוטומציה", מסביר שפריר, זאת כדי שהמפתחים "יוכלו להתעסק בלפתח פיצ'רים ולקדם את המוצר, ואנחנו נעשה את כל הקצאת המשאבים, בכל רגע נתון ובהתאם לצריכה, שכל הזמן משתנה".

לדבריו, "הלקוחות שאנחנו עובדים איתם - יוצא שבחודש אחד אנחנו מצליחים לחסוך להם כמה מיליוני דולרים בעלויות ענן. זה הרבה כסף". 

עד היום גייסה סייקלאופס כ-25 מיליון דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון כלל גיוס של 15 מיליון דולר, זאת לפי שווי של 44 מיליון דולר, כך לפי PitchBook. בין המשקיעים של החברה נמנות גלילות קפיטל, NFX ו-Lightspeed Venture Partners. 

מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל", סקיילאופס אף שיתפה פעולה עם מספר גופים ביטחוניים, זאת בין היתר על-מנת לייעל ככל הניתן את עבודתם השוטפת. במהלך השנה הקרובה, מספרים בסקיילאופס, בכוונת החברה לשלש את מספר העובדים שלה.  

על השם של החברה מספר שפריר: "חיפשנו שם שיתייחס לסקייל בענן, שירמוז שאנחנו מספקים פתרון אקטיבי ואוטומטי, שיכוון לעולם ה-DevOps וכמובן שיתגלגל יפה על הלשון". לדבריו, "אחרי כמה שבועות של חיפושים, אשתי הציעה את השם ScaleOps. מיד אהבנו אותו, והוא רץ איתנו מאז". 

חזרה לרשימת הסטארט-אפים