גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו
עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

לאחר שלוש שנים כמשנים למנכ"ל, שירי הייסר ואסף גריס עוברים לקדמת הבמה ויכהנו כמנכ"לי משרד הפרסום ראובני-פרידן. זיו קורן וניב חורש, שכיהנו בתפקיד עד כה, ישמשו כמנכ"לי הקבוצה - הכוללת גם את סוכנות הדיגיטל arlo, חברת המדיה מרקורי, סוכנות GoodVertising לפרסום חברתי וחברת Elevator לייעוץ אסטרטגי.

המינוי הוא המשך ישיר לתהליך הצמיחה של הקבוצה, כאשר בתחילת 2022 קורן וחורש רכשו את המשרד מענקית הפרסום האמריקאית IPG, יחד עם מייסדי המשרד אודי פרידן ומשה ראובני, ועם קרן קופילוב המשמשת כשותפה. 

הסכסוך שמסעיר את עולם המדיה, והפרסומות שירדו מערוץ רשת 13
יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני-פרידן
"התחלנו להרגיש בעוצר": הפרסומאים שקנו את המשרד שלהם בחזרה מהענקית האמריקאית

הייסר, 44, החלה את דרכה בעולם הפרסום בגיתם. לפני כ-17 שנים הצטרפה לראובני-פרידן כמנהלת לקוחות, עד מינוייה למשנה למנכ"ל ומובילת תחום האסטרטגיה במשרד. בין המותגים בהם טיפלה נמנים בנק מזרחי טפחות, AIG, ויסוצקי, מחלבות גד ואופטיקנה.

גריס, 43, החל את דרכו במחלקת ניהול הלקוחות של אדלר-חומסקי, ולאחר מכן ניהל את מחלקת השיווק של טורנדו במשך שמונה שנים. ב-2016 הצטרף לראובני-פרידן, ובשנים האחרונות שימש כמשנה למנכ"ל ומוביל התחום המסחרי, עם אחריות על חצי מלקוחות המשרד. 

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

לדברי הייסר וגריס, "נוביל את ראובני-פרידן לעידן חדש ודינמי, תוך שמירה על הדנ"א הייחודי של המשרד, שנשמר מאז שהוקם על-ידי אודי פרידן ומשה ראובני לפני 38 שנים. למדנו מזיו וניב המון, ואין לנו ספק שהקבוצה תגיע לפסגות חדשות בהובלתם".

המינוי של הייסר מצטרף לרשימה ההולכת ומתעבה של מנהלות בכירות בענף הפרסום, וכוללת בין היתר את אתי עבדי, מנכ"לית מקאן תל אביב; שלי שמיר-קינן, מנכ"לית באומן-בר-ריבנאי; טל צורף, מנכ"לית יהושע TBWA; אימי עירון, מנכ"לית ליאו ברנט; שרון שלו-לבצור, שותפה במשרד מנצ'; אליקה מרחבי, מנכ"לית זרמון גרופ; וקרן פרידמן, מנכ"לית טוויסטד וממייסדי הסוכנות.

"החלטנו כרביעייה"

חורש וקורן רמזו על המהלך כבר בראיון בלעדי שנתנו לגלובס לפני קצת פחות משנה. "יש לנו שני משנים למנכ"ל, כמו שאודי וראובני עבדו, ואנחנו מקווים שהחפיפה שלהם תהיה פחות משלוש וחצי שנים", אמרו אז, וכיוונו לכך שהחפיפה שלהם הייתה ארוכה בעיניהם. "אנחנו חושבים על היום שבו נהיה מנכ"לים של קבוצת חברות, ולא של משרד פרסום".

הפעם זה לקח שנתיים וחצי. "אנחנו מכוונים לזה מהרגע שהגדרנו את הייסר ואת גריס בתפקיד המשנים", מספר חורש. "תהליך חפיפת מנכ"ל מתקיים גם בצד המקצועי והפרסומי וגם בניהול לקוחות ובניהול העסק. בכל פעם הם עלו עוד שלב - הובלת לקוחות לבד, הרחבת סמכויות וכן הלאה.

"ההחלטה הסופית הייתה לפני שנה, ומאז התמקדנו מאוד בניהול העסק. כל החלטה ניהולית שקיבלנו הייתה ביחד איתם - בין אם זו החלטה פנימית, כזו שקשורה ללקוחות, הליכה למכרזים או עניינים שקשורים לתפקוד במלחמה, החלטנו כרביעייה. זו הדרך הכי טוב לחפוף, וזה גם מקל".

קורן מרחיב כי "בחרנו באנשים שרצים איתנו הרבה שנים. חשובה לנו הצמחת של הדנ"א הייחודי של המשרד, ברמת האנשים, האנרגיה והפוקוס. בעינינו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים".

לדבריו, התהליך כלל "הרבה שיחות ופגישה שבועית של ארבעתנו, שבה דיברנו על האופן שבו ממקדים את הפוקוס בהצלחות, מעבר לברייק הפרסומות - כלומר שמים דגש גם על הצד העסקי".

"הזוגיות לא אוטומטית"

בעבר אמר קורן לגלובס כי כדאי לארגונים ולבעלי בית "לפתוח את הראש ולאמץ את הרעיון של מנכ"לות משותפת. הנפרדות שהעולם העסקי עשה בין חיי משפחה לבין חיי עבודה היא פספוס בעיניי. אומרים שלא טוב היות האדם לבדו, ומנכ"לות משותפת זה אותו דבר בדיוק.

"מבחינתי כמנכ"ל זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי. אם היום היו אומרים לי תכפיל את השכר שלך, את התנאים שלך, קח את השכר של ניב ותנהל את העסק הזה לבד, לא הייתי לוקח. הזוגיות היא פרייסלס. אנשים גילו את העבודה מהבית, גילו את ההיברידיות, ואת הפלא שבהובלה משותפת גילו רק בשוליים".

מנכ"לות משותפת עבדה עבורכם. איך תבטיחו שזה יעבוד גם אצל שירי ואסף?
חורש: "זה התנאי הכי חשוב להצלחת הליהוק, וזה הובהר להם בצורה ברורה. לקח זמן לבנות את הזוגיות הזו. זה לא אוטומטי. גם אצלנו זה לא היה אוטומטי".

קורן: "מדובר בשני אנשים שהיו להם הרגישות וההבנה שהביחד יותר טוב. זה נבע גם מהם".

מה יהיה האתגר הכי גדול שלהם?
חורש: "הם מקבלים את העסק במצב מצוין מבחינתנו - לפי נתוני יפעת, אנחנו במקום השלישי מבחינת היקפי פרסום אחרי מקאן ואדלר-חומסקי. האתגר יהיה לשמור על האפקטיביות ועל ההתחדשות. אם לפני כמה שנים התחום הדיגיטלי תפס רק 10% מהסל שלנו, היום הוא מהווה 35%, והמטרה היא להגיע ל-50%".

קורן: "המטרה מבחינתם היא להיות עוגן עבור הלקוחות בתוך כל המים הסוערים מבחינה כלכלית, חברתית, ביטחונית ועסקית, וגם להיות מפרש שלוקח אותם קדימה. הנטייה הטבעית של לקוחות ברגעים האלה היא לא לזוז אלא לשמור על הקיים, והתפקיד של מנכ"לים הוא לתת השראה וביטחון".

"אנחנו כלי בידיהם"

כמו רבים בענף הפרסום, גם בראובני-פרידן התמקדו בתחילת המלחמה במהלכים שקידמו את ההסברה הישראלית - ופחות בפרסומות. אט-אט החלה חזרה לפעילות הפרסומית הרגילה, בהתאמות הנדרשות.

"בארבעת החודשים אחרונים העסק בצמיחה, וגייסנו לקוחות חדשים", אומר חורש. "בסיטואציה הנוכחית, השוק עובד חזק, אבל אם יקרה משהו - הם הוכשרו להתמודד עם זה, יחד איתנו. היום אנחנו כלי בידיים של אסף ושירי, והם יפעילו אותנו כראות עיניהם. אנחנו לשירותם ב-100%. בהקשר של הקבוצה, נתמקד מאוד בהצמחה של דברים חדשים".

קורן מסכם: "אנחנו מחפשים איפה יש ללקוחות צרכים לא ממומשים, גם בתחומים אחרים - לא רק פרסום - ולשם ניכנס".

עוד כתבות

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

הצהרת משפחות מירן וסיגל בכיכר החטופים / צילום: Paulina Patimer

בתו של קית' פרצה בבכי: "אל תמות שם במנהרות"

משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • צה"ל תקף הלילה יעדי טרור בדרום לבנון - חמאס שיגר בתגובה מטח רקטות לעבר יישובי הגליל העליון • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?