גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
 
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

לאחר שבצהרים פורסם דוח תעסוקה שהציג נתונים נמוכים מהמצופה, נעילה ירוקה בוול סטריט: דאו ג'ונס עלה ב-1.18%, S&P 500 עלה ב-1.26% ונאסד"ק עלה ב-1.99%.

מניית אפל  זינקה בכמעט 6% לאחר שאתמול פרסמה החברה דוחות. עוד עלו: אנבידיה , טסלה , מטא , אמזון , מיקרוסופט , אלפאבית (גוגל) , ברודקום , בוקינג , נטפליקס , עליבאבא , מסטרקארד  וברקשייר .

מניית אקספדיה  צללה בכ-15%. עוד ירדו: שברון , סטארבקס , ג'י פי מורגן  ופייפל 

21:30

מתחזקות העליות בוול סטריט: דאו ג'ונס עולה ב-1.3%, S&P 500 עולה בכ-1.4% והנאסד"ק קופץ ב-2.2%.

19:50

נמשכות העליות בוול סטריט: דאו ג'ונס עולה בכ-1.2%, S&P 500 עולה בכ-1.2% והנאסד"ק עולה בכ-2%.

מניית אפל  מזנקת בכ-6.9%. עוד עולות: אנבידיה , מיקרוסופט , אמזון , מטא , ברודקום , עליבאבא , נטפליקס , בנק אוף אמריקה , ברקשייר  ואדובי .

מניית גוגל  יורדת. עוד יורדות: איליי לילי , אקסון מובייל , סטארבקס  ושברון .

18:30

עליות לאורך יום המסחר בוול סטריט: דאו ג'ונס עולה בכ-1.1%, S&P 500 עולה בכ-1.1% והנאסד"ק מזנק בכ-1.9%.

נעילה ירוקה באירופה: דאקס עלה ב-0.57%, פוטסי עלה בכ-0.49%, קאק עלה ב-0.54% ויורוסטוק עלה ב-0.63%. 

17:30

נמשכות העליות בוול סטריט: דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים בכאחוז. הנאסד"ק קופץ בכ-1.5%.

מניית אפל  מזנק בכ-6.5%. עוד עולות: אנבידיה , טסלה , מטא , אמזון , מיקרוסופט ,  ברודקום , עליבאבא .

מניית גוגל  יורדת. עוד יורדות: איליי לילי , אקסון מובייל  וסטארבקס .

16:30

לאחר שנתוני התעסוקה הראו התקררות בשוק העבודה האמריקאי - פתיחת מסחר חזקה בוול סטריט: דאו ג'ונס עולה בכ-1.5%, S&P 500 עולה בכ-1.3% והנאסד"ק מזנק בכ-1.9%.

מניית אפל  קופצת בכ-6.8% לאחר פרסום הדוחות אתמול.

15:30

175 אלף משרות חדשות נוספו למשק התעסוקה האמריקאי באפריל בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 240 אלף משרות חדשות. במרץ התווספו 303 אלף משרות לשוק - נתון גבוה משמעותית מהתחזיות, שהיה חלק משורת נתונים שהראו כי הכלכלה נותרה איתנה, השכר ממשיך לעלות והאינפלציה לא ירדה משמעותית לאחר שנסוגה ב-2023.


שיעור האבטלה עומד על 3.9% , בעוד צפי האנליסטים היה ל-3.8%, כפי שהיה במרץ.

החוזים העתידיים על וול סטריט ממשיכים לעלות: דאו ג'ונס עולה בכ-0.8%, S&P 500 עולה בכ-0.4% והנאסד"ק עולה בכ-0.7%.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה מתחת ל-4.5%.

13:50

ממשיכות העליות באירופה. הדאקס והפוטסי עולים ב-0.5%, ומדד הקאק מוסיף 0.6%. מדד יורוסטוקס 50 הכלל אירופי מטפס ב-0.6%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר במגמה חיובית. החוזים על נאסד"ק מטפסים ב-0.6% והחוזים על הדאו ג'ונס ב-0.8%.

בשוק הקריפטו, מטבע הביטקוין ממשיך להחלש. המטבע נסחר סביב ה-58.9 אלף דולר ליחידה. גם מטבע האית'ר נחלש קלות, לרמה של 2,960 דולר למטבע.

11:50

המסחר באירופה מתנהל בעליות קלות. הדאקס והפוטסי עולים ב-0.3%, ומדד הקאק מוסיף 0.5%. מדד יורוסטוקס 50 הכלל אירופי מטפס ב-0.5%.

באסיה, מדד ההנג סנג נסגר בעלייה של 1.5%.

10:15

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה חיובית. מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק מוסיף 0.2% ומדד פוטסי עולה בשיעור דומה. מדד יורוסטוקס 50 הכלל אירופי מוסיף 0.4%.

באסיה, מדד הקוספי ננעל בירידה של 0.2%.

היום בשעה 15:30 (שעון ישראל) יפורסם דוח התעסוקה בארה"ב לחודש אפריל, והמשקיעים בוול סטריט יקבלו אינדיקציה נוספת באשר למצב האינפלציה והמשק.

הצפי הוא לתוספת של 240 אלף משרות. שני נתונים נוספים שיוצגו הם שיעור האבטלה וקצב עליית השכר. הצפי הוא לשיעור אבטלה של 3.8%, ולעלייה של 4% בשכר הממוצע לשעה ב-12 החודשים האחרונים.

8:00

הבוקר באסיה, ההנג סנג קופץ ב-1.1% ומדד הקוספי מוסיף 0.1%. הבורסות בסין סגורות גם היום לרגל יום הפועלים, ובטוקיו הבורסה סגורה לרגל יום החוקה. 

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר במגמה חיובית, עם עליות של עד 0.6% בחוזים על הנאסד"ק.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. מדד הנאסד"ק טיפס 1.5%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 הוסיפו כ-0.8%, האחרון לאחר שלושה ימים של ירידות. 

ענקית הטכנולוגיה אפל פרסמה אמש את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון השני של שנת 2024, לפי החלוקה הפיסקלית שלה. אפל דיווחה על הכנסות של 90.8 מיליארד דולר, ירידה של 4% אבל מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 90 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 1.53 דולר למניה, ובכך עקפה את הצפי המוקדם, 1.5 דולר למניה. אפל דיווחה על רווח נקי של 23.64 מיליארד דולר, ירידה של 2% מהתקופה המקבילה אשתקד. 

מניית אפל עלתה במסחר המאוחר ב-6%. בנוסף הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 25 סנט למניה, ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר, ב-22% יותר משנה שעברה והכי הרבה אי פעם.

הביטקוין נסחר סביב ה-59.6 אלף דולר, והמשקיעים מושכים הרבה מכסף מקרנות הסל שהושקו לאחרונה. כ-560 מיליון דולר נמשכו אתמול מ-10 הקרנות הפעילות, הסכום הגבוה ביותר מאז שהושקו באמצע ינואר, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל. ברביעי נמשכו 167 מיליון דולר מהקרנות.

בשוק האג"ח האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יציבות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת בשעה זו על 4.57% והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.88%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים קלות הבוקר ומחיר חבית מסוג ברנט עומד על 83.8 דולר, וחבית נפט אמריקאי נסחרת סביב ה-79.1 דולר.

עוד כתבות

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

השורטיסט שמפיל את מניית האיפור הישראלית בוול סטריט

חברת המחקר, Ningi Research, טוענת כי אודיטי טק "הטעתה את המשקיעים בכל אספקט קריטי של עסקיה" ● עוד נטען כי החברה המנוהלת על ידי אורן הולצמן הסתירה חנויות פיזיות של איל מקיאג' בישראל בזמן שהציגה את עצמה כשחקנית דיגיטלית

שיר פלד ורונה לי שמעון במיזם ''Thank you for your service, לוחמים למען לוחמים'' / צילום: שי יחזקאל

המיזם שבו לוחמים שסובלים מפוסט טראומה משמשים כמנטורים

המסתערבת הראשונה במג"ב, צנחן וקצינת מבצעים בגולני הם בין נפגעי פוסט הטראומה שמתגייסים כעת למען נפגעי מלחמת חרבות ברזל, במסגרת מיזם "לוחמים למען לוחמים"

שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis

וולט מייבאת לישראל את פיצ׳ר ההזמנה הכפולה

פיצ'ר ההזמנה הכפולה ממסעדות (Double Order) מושק כעת בישראל ● הפיצ'ר החדש מהווה חלק משורה של פיצ'רים טכנולוגיים שמציגה החברה, והוא מאפשר הזמנה משני בתי עסק במקביל ללא תוספת דמי משלוח ● בשלב זה מתקיים פיילוט באזור המרכז, ובמהלך הקיץ צפויה התרחבות לכלל הארץ

אילוסטרציה: Shutterstock

כך ניסתה בעלת דירה לעכב פרויקט תמ"א 38 בתל אביב

בעלת דירה ברחוב ויתקין בתל אביב סירבה לחתום על פרויקט הריסה ובנייה ונקטה שורת הליכים לעיכובו ● ביהמ"ש התערב

ניר צוק, מייסד פאלו אלטו / צילום: טל גבעוני

פאלו אלטו נטוורקס בעוד תחזית נמוכה - המניה צנחה במסחר המאוחר

החברה פרסמה תחזיות לקצב צמיחה שנתי בהכנסות ברבעון הבא שעשוי לנוע בטווח שבין 10%-11% - נמוך מהקצב אליו הורגלו המשקיעים בשנים האחרונות ● עבור הרבעון השני של השנה הציגה פאלו אלטו תוצאות לא רעות: ההכנסות ברבעון עמדו על 2 מיליארד דולר, צמיחה של 15% משנה לשנה

דודי אמסלם, הליכוד / צילום: יוסי זמיר

המספרים החשובים מאחורי תוצאות המכרז להפרטת הדואר

הממשלה התגאתה בהשלמת הפרטת דואר ישראל. הנה כמה מהנתונים מאחוריה ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

עליות קלות בנעילה בוול סטריט; טסלה קפצה ב-7%, צים ירדה ב-5%

הנאסד"ק עלה ב-0.3% ושוב שבר שיא ● מחירי הנפט נסחרו בירידות • ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי. מורגן, רמז שפרישתו קרובה, "אבל עדיין יש לי את האנרגיה שתמיד היתה לי" • וגם, בגולדמן סאקס אומרים שהמושג "שבע המופלאות" צריך לצאת לגמלאות

חומרי גלם רבים התייקרו, גם בשיעור דו־ספרתי / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי? גל נוסף של עליות מחירי חומרי הגלם לבנייה

חברת סיני סטור הודיעה על העלאה של 30% במחירי המלט, ושל 12% במוצרי הגבס • טמבור הודיעה על העלאה של 5% במוצרי הצבע והבנייה • הסיבה: התייקרות חומרי הגלם ועלויות השינוע

האנגר של התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית

מבקר המדינה: אירועי מעילות והונאות בתע"א לא שינו את סדרי העדיפויות של החברה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדק בין החודשים ינואר-יולי 2023 את פעילות התעשייה האווירית, מערך ניהול הסיכונים בחברה, ובעיקר ניהול סיכוני מעילות והונאות, לקוי ● מהדוח עולה כי מינואר 2019 ועד יוני 2023 אירעו בתע"א שלל אירועי מעילות והונאות, ובהם מקרים של דיווח שעות כוזב, גניבה וזיוף החזרי הוצאות

מדד s&p 500 / אילוסטרציה: Shutterstock

מפחדים מהתיקון? המחקרים שבדקו מה קורה כשמשקיעים במדד S&P 500 בשיא

מדד הדגל האמריקאי שבר את שיא כל הזמנים 24 פעמים מתחילת השנה, פי שניים מהממוצע ההיסטורי ● לעתים ראלי חזק כזה יכול להרתיע משקיעים מכניסה לשוק בציפייה לתיקון חד שיוזיל את מחירי המניות, אבל הנתונים מ־75 השנים האחרונות מראים שהתיקון לא בהכרח מגיע

רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים / צילום: ענבל מרמרי

איך הופכים 15 אלף שקל למיליון: טיפ הזהב של מנהלת ההשקעות

העצה המרכזית של רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים, למשקיעים היא לא לעשות יותר מדי שינויים בתיק: "משקיע מצליח הוא כזה שיושב על מניה לאורך שנים" ● למה האינפלציה והריבית לדעתה דווקא תומכות בהמשך עליות בשווקים, ומה הסיכוי למשבר חוב

הגנרל האמריקאי הבכיר בביקורת נדירה: זו השגיאה הגדולה של צה"ל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בית הדין הפלילי מסתכן באיבוד לגטימיות אם יוצא צו מעצר לנתניהו, גנרל בכיר בצבא ארה"ב בביקורת נדירה על צה"ל, האם ישראל תהיה חלק מההסכם עם סעודיה והסופר המפורסם סלמאן רושדי נגד מדינה פלסטינית בראשות חמאס ● כותרות העיתונים בעולם 

שי ג'ינפינג, נשיא סין, ומוחמד שיאע, ראש ממשלת עיראק / צילום: Reuters, משרד ממשלת עיראק

אף חברה אמריקאית לא זכתה: המכרז בעיראק שמוכיח - סין מהדקת אחיזה

עשר חברות סיניות זכו לאחרונה במיזמי חיפוש גז ונפט בעיראק, לעומת אפס חברות אמריקאיות, שבעבר דווקא זכו בחוזים ● הסיבות: אינטרסים של עיראק מול בייג'ינג ועיונות מושרשת לארה"ב

דני חחיאשוילי, המפקח על הבנקים / צילום: שלומי יוסף

המפקח על הבנקים על חלוקת הדיבידנדים: "זו החלטה עסקית של כל בנק, הם עוד לא עשו השלמות על רבעונים קודמים"

דני חחיאשוילי אמר כי ההנחיה של בנק ישראל היתה שהבנקים יוודאו שיש להם מספיק הון כנגד הסיכונים ומספיק הון כדי לצמוח, ולכן לא נקבע עבורם שיעור דיבידנד מקסימלי ● על תחלופת המנכ"לים במערכת הבנקאית: "יכול להיות ששכר הבכירים יוצר עיוות, עדיין ישנם מספיק אנשים טובים שיתמודדו על התפקיד"

חברת BYD הסינית. מנעה מחוקרי נציבות האיחוד האירופי גישה למידע חיוני? / צילום: ap, Ng Han Guan

ארה"ב לא לבד: גם באירופה רוצים לחסום את כלי הרכב החשמליים מסין

תהליך הפוליטיזציה של תעשיית הרכב הוקצן לאחר שארה"ב הטילה מכסים על כלי רכב חשמליים וסוללות מסין - ואירופה סימנה שבכוונתה להצטרף למגמה ● בישראל, גובר החשש בשוק הרכב שהממשל האמריקאי יעצור בקרוב את המכירות והשת"פים מול הסינים

ביל אקמן, וורן באפט וביל גייטס / צילומים: Richard Drew)AP), רויטרס, Shutterstock

מוורן באפט ועד ביל אקמן: השינויים בתיקי ההשקעה של השחקנים הגדולים בוול סטריט

בשבועות האחרונים המשקיעים החזקים בעולם דיווחו על השינויים בהחזקות שלהם ברבעון הראשון של השנה ● וורן באפט מכר מניות אפל וחשף השקעה סודית בחברת ביטוח נוספת, ביל ומלינדה גייטס מכרו מניות מיקרוסופט וברקשייר האת'ווי ביותר ממיליארד דולר, ביל אקמן השתדל להימנע מתזוזות גדולות ומייקל ברי בעיקר קונה מניות

בית המשפט העליון / צילום: Shutterstock, Seth Aronstam

פסק דין תקדימי בעליון: אישה לא מחויבת לגלות לבן זוגה כי איננו האב הביולוגי

ביהמ"ש המחוזי קבע כי בן הזוג אינו זכאי לפיצויים, והעליון דחה את ערעורו ● הנימוק המרכזי: "בירור התביעות ללא קשר לתוצאות ההליך עלול להעביר מסר לקטין כי הוא אינו רצוי" ● מומחית בדיני משפחה: "העליון ממשיך לשמור על ניתוק בין תחום דיני המשפחה ותחום הנזיקין"

חיים פייגלין, מנכ''ל צמח המרמן / צילום: כפיר סיון

המחיר והסיכון של מבצעי המימון הגיעו לדוחות יזמיות הנדל"ן ובנק ישראל

צמח המרמן דיווחה על תזרים מזומנים שלילי, כתוצאה ממכירות במבצעי שיווק 20/80 שלא מגובות בכניסת כסף מצד הרוכשים ● גם בבנק ישראל מזהירים מהסיכון בשיטה הפופולארית ● מנכ"ל החברה: "האתגר של המבצעים לא פשוט, ואולם לצמח המרמן האיתנות הפיננסית כדי לעמוד בהם"

בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן

760 מיליון דולר: חוזה ענק לאלביט ממשרד הביטחון

החברה דיווחה היום לבורסה כי קיבלה מספר חוזים בהיקף מצטבר של כ-760 מיליון דולר ● בסוף שנת 2023 הגיע צבר ההזמנות של אלביט לשיא של 17.8 מיליארד דולר ● אלביט נסחרת בשווי שוק של 8.7 מיליארד דולר ובמחיר דומה לזה שבו נסחרה לפני פרוץ המלחמה

מנהלי המשרד הממוזג גולדפרב גרוס זליגמן / צילום: דדי אליאס

מתקפת סייבר נגד פירמת עוה"ד מהגדולות במשק: מה היקף הנזק?

הפירמה הגדולה הותקפה על ידי האקרים ועודכנה על כך על ידי מערך הסייבר ● במשרד אישרו כי הועתק מידע והודיעו כי שכרו את חברת הסייבר סיגניה, מהמובילות בתחום ● החקירה מתנהלת ובין השאלות שנותרו פתוחות: מהו היקף המידע שנגנב וכיצד בוצעה התקיפה?