גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותר לפרסום: ארבעה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה, ארבעה נוספים נפצעו קשה

באותו אירוע שבו נפלו הלוחמים, נפצעו קשה קצין ולוחם. בדרום הרצועה נפצעו קשה שני לוחמים נוספים • בקבינט המלחמה והקבינט המורחב אישרו פה אחד: צה"ל יעמיק את הפעולה ברפיח • אזעקות הופעלו בבאר שבע ובגליל • זוהתה נפילה בבאר שבע, נזק נגרם לבית • עדכונים בולטים

לוחמי צה''ל ברצועת עזה, השבוע
לוחמי צה''ל ברצועת עזה, השבוע

עדכונים שוטפים

23:10 - צה"ל: הושמדו אתרי השיגור שמהם בוצע הירי לבאר שבע

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 סגרו מעגל והשמידו באמצעות כלי טיס שני אתרי שיגור ברפיח, מהם בוצע ירי מוקדם יותר הערב למרחב העיר באר שבע. לפי דובר צה"ל, בתום השמדת האתרים זוהו פיצוצי משנה שהעידו על הימצאות אמצעי לחימה נוספים באתרים.

 21:35 - הבית הלבן על הפעולה ברפיח: "עוקבים אחר הפעולה ברפיח בדאגה, ניתן לצמצם את הפערים במו"מ לעסקה" 

דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי ארה"ב "עוקבת בדאגה" אחרי המבצע ברפיח וכי היא דורשת את פתיחתו של מעבר רפיח באופן מיידי.

21:00 - שרפה משתוללת ליד קריית שמונה, אחרי הירי מלבנון

שרפה פרצה בשטח פתוח סמוך לקריית שמונה, לאחר המטח ששוגר לעיר בידי חיזבאללה. כוחות כיבוי נמצאים במקום, עוד לא הושגה שליטה.

 20:43 - דרום אפריקה לבית הדין בהאג: הוציאו צווי מניעה חדשים נגד ישראל בעקבות הפעולה ברפיח 

19:53 - צה"ל מאשר: נפילה בבאר שבע

בהמשך להתרעה שהופעלה לפני זמן קצר במרחב באר שבע, זוהו 9 שיגורים שנורו מאזור רפיח ונפלו בשטח פתוח. כמו כן, בשעה האחרונה זוהו 5 שיגורים נוספים שנורו ממרכז רצועת עזה למרחב העיר באר שבע. זוהתה נפילה במרחב, פרטי האירוע בבדיקה.

19:23 - הבית שנפגע בבאר שבע - כתוצאה מנפילה

צה"ל עדכן כי הבית שניזוק במטח לעיר נפגע מנפילה במרחב, וכי לא מדובר בנפל של יירוט. האירוע מתוחקר.

19:22 - 9 שיגורים לעבר באר שבע

זוהו 9 שיגורים שבוצעו מרפיח לכיוון באר שבע. לא דווח על נפגעים.

19:16 - בפעם השנייה היום: אזעקות בבאר שבע. 

18:43 - זוהו כ-30 שיגורים לעבר מרחב קריית שמונה

מספר נפילות בעיר במטחים האחרונים, נזק נגרם למבנים.

18:05 - באר שבע: נפל של יירוט אותר בגן שעשועים בעיר. אישה כבת 37 נפצעה קל לאחר שנפגעה מרסיס. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבי"ח סורוקה. 

17:55 - הרשות הפלסטינית תצורף כחברה לאו"ם? ארדן: "נותנים זכויות למדינת טרור עתידית של חמאס"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן עלה לנאום לפני ההצבעה על הכרה ברשות הפלסטינית כחברה בארגון, ואמר: "ההצעה ההרסנית של היום לא רק פותחת את דלתות האו"ם לרשות הפלסטינית תומכת הטרור שזה מספיק רע כשלעצמו. אולם הרשות הפלסטינית הרי לא שולטת כיום על הטריטוריה שלה עצמה!"

עוד הוא הוסיף: "אתם יודעים מי שולט בעזה? בטח שכחתם משום שבכל ההחלטות שלכם מאז 7 באוקטובר, לא הייתם מסוגלים אפילו לקרוא להם בשמם. אז אני אזכיר לכם: אלו מחבלי החמאס! אך חמאס לא רק שולט בעזה, חמאס השתלט גם על שכונות וכפרים פלסטינים ביהודה ושומרון. כל סקר שנעשה צופה ניצחון לחמאס אם היו מתקיימות בחירות".

"אז היום העצרת הכללית לא רק מעניקה זכויות למדינת טרור פלסטינית", המשיך ארדן. "היום אתם גם מעניקים זכויות למדינת הטרור העתידית של חמאס. פתחתם את האו"ם לנאצים של ימינו. לרוצחים ג'יהאדיסטים המחוייבים להקמת מדינה אסלאמית במקום ישראל והאיזור ולרצח כל גבר אישה וילד יהודים.

17:46 - אזעקות בקרית שמונה

17:45 - הותר לפרסום: ארבעה לוחמים מחטיבת הנח"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה. ארבעה נוספים נפצעו קשה.

17:33 - אזעקות בבאר שבע, בחצרים ובלקיה

17:30 - אזעקה הופעלה ביפתח שבגליל העליון

16:34 - קבינט המלחמה והקבינט המורחב אישרו פה אחד: צה"ל יעמיק את הפעולה ברפיח. יחד עם זאת, לשרים נמסר כי מדובר ב"פעולה מוגבלת".

16:00 - חיסלו חוליית מחבלים והשמידו תשתיות טרור: פעילות לוחמי הנח"ל בשכונת זייתון

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל החל בימים האחרונים מבצע בהובלת אוגדה 99 במרחב זייתון, שם הוא חיסל מחבלים מהאוויר ומהקרקע. כמו כן, הכוחות פשטו על תשתיות טרור במרחב, איתרו אמצעי לחימה ואמצעים מודיעיניים של חמאס והשמידו יחד עם מכלול האש החטיבתי תשתיות טרור של ארגון הטרור הרצחני.

צוות הקרב של חטיבת גבעתי בהובלת אוגדה 162 פועל כעת במזרח רפיח. הכוחות פועלים להשמדת תשתיות טרור ולטיהור המרחב. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים, איתרו אמצעי לחימה ופירי מנהרות.

15:30 - צה"ל תקף יעדי טרור בשטח לבנון; תיעוד: הותקפו שני מחבלים חמושים במרחב יארון

במהלך השעות האחרונות, צוות מיחידה 869 זיהה שני מחבלי חיזבאללה נעים סמוך למבנה צבאי במרחב יארון, בעודם נושאים אמצעי לחימה. כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים.

מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של חיזבאללה במרחב כפר כילא. במקביל, הותקף מבנה צבאי של הארגון במרחב בליידא, שבו שהו מחבלים.

14:20 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי 

13:35 - 12 לוחמי צה"ל נפצעו קל ובינוני אחרי שעלו על קן צרעות

במסגרת פעילות צה"ל בדרום הרצועה מוקדם יותר היום, כוח צה"ל עלה על קן צרעות. כתוצאה מכך, 11 לוחמים נעקצו ופונו באורח קל לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, לוחם צה"ל נוסף פונה באורח בינוני. משפחותיהם עודכנו.

13:33 - דיווח: טנקים ישראלים השלימו את כיתור מזרח רפיח

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי טנקים של צה"ל כבשו את הכביש הראשי שמפריד בין החצי המזרחי והמערבי של רפיח. המהלך מכתר את הצד המזרחי של רפיח, העיד הדרומית ברצועה. תושבים באזור תיארו פיצוצים וירי בלתי פוסק באזור מזרח העיר.
 

12:00 - צה"ל השלים שורת תרגילים בצפון

פיקוד הצפון ערך סדרת תרגילים להעלאת המוכנות בגזרה. אחד התרגילים דימה לחימה בשטח לבנון, וכוחות חי"ר, שריון והנדסה תרגלו לצד מעטפת לוגיסטית ותקשובית שיתוף פעולה מבצעי בשטחים הרריים וסבוכים תוך שימוש בטכניקות הסוואה ולחימה. בתרגיל נוסף, תורגל תרחיש של אספקה בהיטס לכוחות מתמרנים בשטח האויב.

11:15 - הפלסטינים מדווחים על סדרת תקיפות מהאוויר בזייתון ובאזור רפיח

בעזה מפרסמים תיעודים של תקיפות צה"ל ומדווחים על חילופי אש בשני מוקדי הלחימה.

10:29 - תוך דקות: יורטו שני שיגורים מרפיח לעוטף

דובר צה"ל הודיע שהאזעקות שהופעלו בכרם שלום - בשל ירי מרפיח. שני שיגורים שבוצעו מהאזור יורטו, צה"ל הגיב בירי ארטילרי ובתקיפות באמצעות מסוקי קרב.

09:57 - אזעקות נוספות בכרם שלום שבעוטף עזה

09:48 - צבע אדום בכרם שלום שבעוטף עזה

09:21 - דיווח: הסיבה לפיצוץ במו"מ - הדרישה של חמאס להפסקת אש של 12 שבועות

בארה"ב דיווחו כי הסיבה לפיצוץ המגעים בין ישראל לחמאס על עסקה לשחרור חטופים היא הדרישה של ארגון הטרור להאריך את הפסקת האש לשלושה חודשים. בישראל טענו כי הסכמה לדרישה - משמעותה סיום הלחימה. לקריאת הכתבה המלאה ב-N12 לחצו כאן

09:03 - צבע אדום בסופה ובחולית שבעוטף עזה

09:00 - דובר צה"ל: פעילות הכוחות נמשכת במרכז הרצועה ובמזרח רפיח 

דובר צה"ל הודיע כי כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במזרח רפיח - ביממה האחרונה לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו מספר פירי מנהרות תת קרקעיות במרחב. במרחב מעבר רפיח בצידו העזתי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר חוליות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובסגירות מעגל מהאוויר.

כלי טיס בהובלת חיל האוויר וחטיבת האש 215 תקפו מספר מרחבים ברפיח מהם שוגרו בימים האחרונים רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל ומעבר כרם שלום. במרחב זייתון שבמרכז הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ושל חטיבה 2 פועלים, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן להמשך פירוק תשתיות טרור וחיסול מחבלים במרחב.

מטוסי קרב תקפו ביממה האחרונה מספר מחבלים ומטרות של ארגון הטרור חמאס בהן מבנה ממולכד באמצעי לחימה רבים. מטוסי קרב בהובלת חיל האוויר ואוגדת עזה תקפו מספר תשתיות טרור ברחבי הרצועה בהן עמדות נ"ט ופירי מנהרות.

כוחות צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים יוצאת ממחסן אמצעי לחימה במרכז הרצועה ונעה לעברם. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החוליה. מחסן אמצעי הלחימה ומחבל נוסף מהחוליה הותקפו זמן קצר לאחר מכן על ידי מטוסי קרב ומסוקי קרב של חיל האוויר.

במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-40 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, עמדות תצפית, חוליות מחבלים ותשתיות צבאיות נוספות. 

05:50 - נתניהו בראיון לד"ר פיל: "ננצח את חמאס, כולל ברפיח - אין לנו ברירה אחרת"

בראיון לתוכניתו של הפסיכולוג האמריקני, נשאל נתניהו על סוגיות הקריטיות של המלחמה. בדבריו, התייחס ללחימה באזורים האזרחיים, הסיוע ההומניטרי, המחאות בקמפוסים והביקורות בעולם - בראשן זו של הנשיא ביידן. רה"מ אף נשאל על סוגיית האחריות והשיב: "אני מחשיב את עצמי לחלק מהכישלון הזה". לגבי היום שאחרי, הבהיר נתניהו: "נצטרך שתקום ממשלה אזרחית שלא תהיה מחוייבת להשמדתנו".

לכתבה המלאה ב-N12

04:47 - בריטניה וארה"ב לא מוכנות להציב חיילים ברציף ההומניטרי בעזה; הפיתרון: קבלן ישראלי

דיווח ב-CNN: במקביל לעיכובי מזג אוויר רבים - יוזמת הרציף ההומניטרי של ארה"ב בחופי רצועת עזה סובלת מאתגרים וסימני שאלה גם בנושא כוח האדם שיפעיל אותו. בריטניה שינתה לאחרונה את דעתה ונסוגה מתוכניתה להציב חיילים חמושים בעזה שיסייעו לפרוק את הסיוע לחוף בשל חששות ביטחוניים. גם ממשל ביידן לא מוכן להציב חיילים אמריקנים מאותן סיבות, וכרגע הפתרון המסתמן הוא שקבלן ישראלי יהיה זה שיבצע את המשימה בשטח.

ארסנל בלתי נגמר: איזה נשק יש עדיין לחיזבאללה? 
עם למעלה מ-30 אלף חיילים: האיום החדש של איראן על ישראל 

01:57 - הבית הלבן: סיפקנו לישראל אלטרנטיבות לפעולה נגד חמאס

מהבית הלבן אף נמסר כי הנשיא ביידן הנחה את הצוות שלו להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם ישראל כדי להנחיל לארגון הטרור "תבוסה מתמשכת". עוד נמסר כי ארה"ב לא קיבלה החלטה סופית לגבי התקדמות משלוח הנשק לישראל שהושהה.

00:27 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתית טרור של ארגון הטרור במרחבים כפר כילא, עלמא א-שעב ויארון שבדרום לבנון.

19:06 - צה"ל: שלושה חיילי צה"ל נפצעו ברפיח, משפחותיהם עודכנו

החיילים נפצעו כתוצאה מפיצוץ פיר ממולכד במזרח רפיח ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

18:47 - פיצוץ המגעים בקהיר: המשלחת הישראלית חוזרת, משלחת חמאס עוזבת לדוחה

בתום ימים של ניסיון להגיע למתווה, הערב נודע כי שתי המשלחות עוזבות את קהיר וראש ה-CIA יעשה את דרכו חזרה לארה"ב. מקור אמריקני שצוטט באל-ג'זירה טוען: הוחלט להפסיק זמנית את השיחות בקהיר בגלל המצב הנוכחי ברפיח.

18:05 - האזעקות בצפון: נזק נגרם לבית פרטי בשלומי, שריפה פרצה במקום. אין נפגעים

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב ולוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר שני כלי טיס בלתי מאוישים בשטח לבנון. כמו כן, זוהו פגיעות במרחב שלומי, בעקבותיהן פרצה שריפה במרחב. כוחות כיבוי אש פועלים במקום על מנת לכבות את השריפה. אין נפגעים.

עוד כתבות

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; מדד הנג סנג זינק ב-2%

מדד ניקיי עלה ב-1.3% ● החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עליות ● הבנקים המרכזיים מגמישים את התנאים להורדת הריבית, באירופה ובקנדה צפויות השבוע הורדות ריבית

תותח וולקן / צילום: ויקיפדיה Thomas Fedor

6,000 פגזים בדקה: הפתרון היצירתי של ישראל ליירוט הכטב"מים של חיזבאללה

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל שיגרו חיזבאללה יותר מ־2,500 כטב"מים לעבר ישראל, וכעת צה"ל בוחן דרך חדשה להתמודדות ● נשק ההגנה שנשקל הוא תותח הוולקן הוותיק, שיורה תחמושת בקצב של 6,000 פגזים בדקה ועלות היירוט שלו נמוכה מכיפת ברזל

פרויקט של עמרם אברהם בחדרה / צילום: איל יצהר

מי חברת הנדל"ן שמכרה כבר 1,000 דירות מתחילת השנה?

חברות הנדל"ן מדווחות כל אחת בתורה על עלייה משמעותית במכירות שלה, הן ברבעון הראשון של שנת 2024 והן ברבעון השני ● בולטת במיוחד חברת עמרם אברהם, אשר נהנתה מזינוק של 1,360% במכירת דירות ברבעון הראשון של השנה - אלה הסיבות

אילת / צילום: Shutterstock

טיל ששוגר מתימן יורט בשמי אילת, 4 רקטות שוגרו לגליל המערבי

צה"ל איתר בניר עוז את גופתו של דולב יהוד ז"ל, שהוגדר כחטוף מאז 7 באוקטובר • דובר צה"ל עדכן כי מערכת "חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן למרחב ים סוף, אין נפגעים • הבוקר הופעלו אזעקות גם בחורפיש, 3 רקטות נפלו בשטחים פתוחים - אחת יורטה בהצלחה • דיווח: 12 חברי מיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפת מפעל בסוריה הלילה • עדכונים שוטפים 

טראמפ אכן הורשע במשפטו, אבל לא כל מה שאומרים על ההרשעה נכון

גזר הדין של נשיא ארה"ב לשעבר בפרשת דמי השתיקה יינתן רק ב־11 ביולי, אבל הרשת כבר חגגה - ולא תמיד עם העובדות ● המשרוקית של גלובס

סיכום שווקים / צילומים: שלומי זירה, אנבידיה, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איפה בכירי המשקיעים ממליצים לשים את הכסף - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהלי בתי ההשקעות הגדולים בישראל מביעים חשש מהכיוון אליו צועדת הכלכלה הישראלית  ● אנבידיה זינקה בשלושת ימי המסחר האחרונים ביותר מ־20%, מה הוביל לכך? ● המניות הישראליות שייכנסו, ומה עוד חשוב לדעת לקאת עדכון מדד ראסל ביוני ● ועוד כתבות על המצב בשווקים

רכב SU7 של שיאומי בתערוכת הרכב בבייג'ינג / צילום: ap, Andy Wong

יצרנית טלפונים סינית עשתה משהו שאפל לא הצליחה: היא ייצרה רכב חשמלי

שיאומי מייצרת מכשירים לבישול אורז, סמארטפונים, מנורות ועכשיו גם מכונית - ומראה עד כמה נמוכים נעשו חסמי הכניסה בעולם הרכב החשמלי

מכרו חברות ב־2 מיליארד דולר. האם המשבר הסתיים? / איור: גיל ג'יבלי

הושלם הגיוס הגדול ביותר והשכר בשיא: האם המשבר בהייטק הסתיים?

לאחר שנתיים קשות נראה שחל מפנה בהייטק הישראלי, כשבחודשים האחרונים יותר מעשר חברות נרכשו, ההשקעות עלו, ושכר העובדים הגיע לשיא של כל הזמנים ● אולם חלק מהמומחים לא ממהרים להגדיר זאת כהתאוששות, וטוענים: "יש פה שתי כלכלות נפרדות, אחת של 'כוכבי תעשייה' והשנייה של כל השאר"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חברה זכתה בקרקע לבנייה. ואז הגיעה הצעה במיליון שקל יותר

בני זוג שחיו כידועים בציבור נפרדו לאחר כשבע שנים, במהלכן נולדו להם שני ילדים - האישה דרשה זכויות בחברות שהקים בעלה ● כונסי נכסים ביקשו לפתוח מחדש הליך התמחרות לרכישת קרקע לאחר שחברה כבר זכתה בו, בשל קבלת הצעה גבוהה יותר ● וגם: למי שייכת דירת מרתף משותפת לבעלי הבניין, שנמכרה מספר פעמים? ● שלושה פסקי דין בשבוע

הראל ויזל, מנכ''ל ובעל השליטה בפוקס / צילום: דימה טליאנסקי

פוקס: רשת המזון הבינלאומית Pret a Manger ביטלה את ההסכם איתנו בגלל המלחמה

קבוצת פוקס, שחתמה עם רשת המזון והקפה הבינלאומית על הסכם רישיון להקמת כ-40 סניפים ברחבי הארץ, הודיעה כי ההסכם עימה בוטל ● בחודשים האחרונים עמדה Pret A Manger בפני הפגנות של תומכי BDS, שדרשו להחרים את הרשת בשל כוונותיה לפעול בישראל

נתן שרנסקי / צילום: אלכס קולומויסקי

"בגולאג הייתי הרבה יותר חופשי ממי שחקר אותי": האיש שנלחם לטובת העם היהודי בראיון

שרנסקי, דמות מפתח במאבק לחופש היהודי והציוני, מביע אופטימיות לגבי עתיד מדינת ישראל אך גם לא חוסך בביקורת עליה ● את כישלון המודיעין וההנהגה להתמודד עם האיום הפלסטיני ב–7 באוקטובר הוא מאשים ב"רוח אוסלו" ● וגם: על מה התכתב עם המנהיג האופוזיציונר הרוסי אלכסיי נבלני לפני מותו?

ג'יימי דיימון / צילומים: AP, Ludovic Marin ו־Shutterstock

המלך של וול סטריט: בדרכו החוצה מצמרת הבנקאות, ג'יימי דיימון זורק כמה נבואות זעם

העומד בראשו של ג'יי.פי מורגן, שהפך הודות לניווטו לבנק האמריקאי המוביל בשווי שוק ונכסים, ידוע גם כרואה השחורות של הענף ● פעם אחר פעם הוא מזהיר מפני אינפלציה גבוהה, מיתון עולמי ואיומים גיאו–פוליטיים, וזוכה לאוזן קשבת מהמנהיגים הבכירים ביותר ● כעת הוא רומז שהפרישה שלו תהיה מוקדמת מהצפוי, ומספק עוד תחזית שחורה לקינוח: "היערכו לתרחיש הגרוע ביותר"

יו''ר ספיר קורפ, אלכס ספיר / צילום: יח''צ

שותף בנדל"ן עם טראמפ ומכר פנטהאוז בקריפטו: הטייקון שמקדם הסדר חוב בת"א

חברת הנדל"ן ספיר קורפ מציעה מתווה הסדר חוב, לנוכח אי יכולתה למכור מלון במנהטן שיממן את התשלום הקרוב בחודש יולי ● הבעלים אלכס ספיר, שנחשב מקורב לנשיא ארה"ב לשעבר, יכניס את היד לכיס ויעמיד לחברה עד 10 מיליון דולר

משתתפי משלחת של דיפלואקט / צילום: דיפלואקט

הסטודנטים הישראלים והזרים שהופכים לשגרירי הסברה של ישראל

ארגון דיפלואקט מכשיר בימים אלה כ-180 סטודנטים, כולל משרתי מילואים, במטרה לייצג את המדינה בזירת יחסי החוץ ● בוגרי הארגון לקחו השנה חלק במשלחות להאג ולקמפוסים בארה"ב ● ישראל מתגייסת

שלטי הנחה לרכישת דירות חדשות בתל אביב / צילום: דרור מרמור

התרגילים והסיכונים: "אנשים לא קונים דירה, אלא אופציה על דירה"

בשנה האחרונה יזמיות הנדל"ן מציפות את השוק במבצעים נוסח "קנו עכשיו ושלמו עם קבלת המפתח" ● כך, הן יכולות לרשום מכירות גבוהות על הנייר, כאילו הריבית הגבוהה לא מצננת את השוק ● אבל בפועל, תזרים המזומנים של חברות הנדל"ן צונח ומומחים מזהירים מפני מפולת שתוביל לקריסת חברות קטנות

בנייה חדשה באשקלון / צילום: איל יצהר

דלת מול דלת, שתי דירות זהות ופער של מיליון שקל במחיר | בדיקת גלובס

השוואה שערך גלובס בין המחירים המסובסדים של דירות המוגרלות במסגרת "דירה בהנחה" לבין דירות זהות שנמכרות במחירי השוק מצביעה על פערים אדירים ● המגמה בולטת במיוחד באזור הדרום, שם ניתנות הנחות חריגות אשר עשויות להגיע לשיעורים של 50% ואף יותר

בנימין נתניהו וג'ו ביידן / צילום: ap, Alex Brandon

ביידן ונתניהו משתתפים במשחק מסוכן: ניצול הדדי של חולשות פוליטיות

נאומו של נשיא ארה"ב בסוף השבוע היה מחושב, נועז, רב–סיכונים — וערמומי ● הוא מעמיד את ראש ממשלת ישראל בפני בחירה: בין המשך המלחמה, קרע מדיני וזיהוי מלא של ישראל עם הרפובליקאים, לבין המשך התמיכה הדו–מפלגתית הרחבה, פוליסת הביטוח של ישראל באמריקה

המלדיביים / צילום: Shutterstock

בגלל המלחמה: יעד התיירות הפופולרי שאוסר על כניסת ישראלים

החלטת הממשלה המלדיבית כוללת תיקון חוקים שיוביל לאיסור על בעלי דרכונים ישראלים ● בתוך כך, נשיא המלדיביים החליט למנות שליח מיוחד לנושאים פלסטיניים ולהקים קמפיין לגיוס תרומות באמצעות אונר"א

בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

טרנד חדש סוחף את המשקיעים ובבורסה מוטרדים

בין ינואר למאי השנה גייסו קרנות הנאמנות העוקבות אחרי מדד נאסד"ק 100 כ־750 מיליון שקל - מדובר בסכום הגבוה פי שניים מבכל שנת 2023 ● המדד מוטה הטכנולוגיה מושך יותר ויותר ישראלים, אם כי עדיין מדובר בכסף קטן ביחס לנהירת המשקיעים לאח הגדול מדד S&P 500 ● בשוק מסבירים כי מדובר בדרך טובה להשיג תשואות גבוהות, אבל גם מזהירים מפני הסיכונים

האחים אבי, רפי וג'ו נקש / צילום: אביב חופי

אבי נקש תובע את המנכ"ל אבי חורמרו: "נטל זכויות בשווי עשרות מיליוני שקלים תוך ניצול האמון"

נאמנות אבי נקש הגישה בקשה לתביעה נגזרת בשם שמונה חברות נגד אבי חורמרו, יו"ר וכמנכ"ל בחברות בקבוצה עשרות שנים, בסכום של "מעל 2.5 מיליון שקל" ● בבקשה נטען ל"התנהלות פסולה ומקוממת של חורמרו" באמצעות חברה בבעלותו ולניצול האמון שניתן בו ● חורמרו בתגובה: "טענות סרק מופרכות"