גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משפחות חטופים חסמו את איילון צפון; עימותים עם מפגינים

משפחות חטופים חסמו את איילון צפון ● כוחות צה"ל תוקפים מטרות חמאס במרחב ג'באליא שבצפון הרצועה ● סמ"ר אריאל צים, בן 20 ממודיעין, נפל בשכונת זייתון שבעזה ● צה"ל הורה לתושבי שכונות נוספות במזרח רפיח להתפנות • עדכונים שוטפים

מכת''זית הופעלה בזמן ההפגנה למען החטופים / צילום: ליאור שגב
מכת''זית הופעלה בזמן ההפגנה למען החטופים / צילום: ליאור שגב

עדכונים שוטפים 

22:20 - משפחות חטופים ומפגינים נוספים חסמו את איילון ופונו בכוח על ידי המשטרה, ועל יד מכת"זית שהופעלה. אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר החטוף בעזה, נעצרה על ידי המשטרה בהפגנה למען השבתם

21:52 - הפגנות למען שחרור החטופים והקדמת הבחירות ברחבי הארץ 

בעוד שצה"ל מרחיב את פעילותו הקרקעית ברצועה, ולקראת יום הזיכרון שיחול מוחרתיים, הפגנות בקריאה לשחרורם של החטופים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה ולהקדמת הבחירות נערכות הערב (שבת) ברחבי הארץ.

בעצרת המרכזית של מטה החטופים ברחבת המוזיאון ברחוב שאול המלך נאמה יעל אדר, אימו של החטוף תמיר אדר ז"ל: "31 שבתות מאז שנפרדתי מבני בכורי, תמיר, ולא ידעתי כי נפרדנו לעד. ‎90 ימים נלחמנו על השבתו בחיים, 90 ימים של תקווה שתמיר ישוב אלינו לחיק המשפחה, תקווה שנגוזה עם קבלת ההודעה שאינו בין החיים. מאז כל מבוקשנו - להשיב את תמיר ואת כל החללים הנרצחים לקבורה, כאן באדמה שאהבו". לכתבה המלאה ב-N12.

21:25 - כוחות צה"ל בתקיפות אינטנסיביות בצפון הרצועה - לקראת פשיטה על ג'באליה

דובר צה"ל עדכן כי כוחותינו פועלים בשעה זו בצפון רצועת עזה, ותוקפים מטרות של ארגון הטרור חמאס במרחב ג'באליה - זאת לקראת פשיטה על עיר שבצפון הרצועה.

20:25 - דובר צה"ל: איתרנו מנהרה משמעותית בזייתון שדרכה תכנן חמאס לבצע פיגוע נגד כוחותינו 

20:12 - הותר לפרסום: סמ"ר אריאל צים, בן 20 ממודיעין, נפל בשכונת זייתון בעזה

דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום כי סמ"ר אריאל צים, בן 20 ממודיעין, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, נפל אתמול בצפון רצועת עזה. הלוחם נהרג במהלך היתקלות עם מחבלים.

משפחתו של אריאל סיפרה כי הוא התגייס באוגוסט 2022, תחילה לסיירת הנח"ל ולאחר מכן עבר לגדודים. הוא למד מכיתה א' בבית ספר יח"ד. הוא אהב לרוץ, עסק הרבה בספורט והתאמן בצוות יהונתן במודיעין. את רוב זמנו מחוץ לצבא בילה אריאל עם חבריו. הוא הניח אחריו את הוריו, קיריל ומירי, את אחיו הגדולים דוד ויעקב, ואת אחיו הקטן אורי. לכתבה המלאה ב-N12.

19:40 - הפלסטינים מדווחים: תקיפות אינטנסיביות של צה"ל בצפון הרצועה

על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל מבצע תקיפות עזות במרחב ג'באליה ובבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. 

19:30 - חטיבת הנח"ל השמידה מבני טרור וחיסלה מחבלים במרחב זיתון

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך בלחימה במבצע במרחב זיתון בהובלת אוגדה 99. במסגרת המבצע השמידו הלוחמים תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם רובי קלצ'ניקוב, ווסטים ורימונים. בתקיפות נוספות, הכוחות בשטח זיהו מספר מחבלים שהיוו איום על הכוחות. כלי טיס של חיל האוויר חיסל אותם. בנוסף, חיסלו מחבל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי שפעל במתקפת ה-7 באוקטובר.

19:12 - כטב"ם חיזבאללה התפוצץ בגליל העליון; לא ידוע על נפגעים

כטב"ם חיזבאללה התפוצץ בגליל העליון; לא ידוע על נפגעים. אזעקות הופעלו ביישובים רבים בצפון: דפנה, שאר ישוב, משגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, שניר, מנרה, קיבוץ דן, מעיין ברוך, ע'ג'ר, כפר גלעדי, הגושרים, מטולה ותל חי.

18:20 - משפחות חטופים: "נתניהו המכשול לעסקה - הוא לא רוצה את החטופים בבית"

משפחות חטופים קיימו הצהרה לתקשורת בשער בגין. במהלכה אמרה אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר החטוף בשבי חמאס: "התכנסנו כאן כדי לצעוק לכל עם ישראל: "ממשלת ישראל ויתרה על החטופים והפקירה אותם למות בשבי החמאס - כל עוד נתניהו בשלטון החטופים לא יחזרו, הוא מפקיר את בני משפחותינו למוות משיקולים פוליטיים. נתניהו לא רוצה אותם בבית".

מירב סבירסקי, אחותו של איתי סבירסקי שנרצח בשבי החמאס, הוסיפה על דבריה של מצגר והאשימה גם את שותפיו של ראש בקבינט המלחמה: "גלנט, גנץ ואיזנקוט - אתם מאפשרים לנתניהו לטרפד את העסקאות - אתם לא עוצרים אותו ומשתפים איתו פעולה, ולכן דם החטופים הוא על גם על הידיים שלכם".

"נתניהו מוביל את מדינת ישראל כולה לכישלון מוחלט", אמרה בת דודו של החטוף עופר קלדרון, וקראה יחד עם בני משפחות נוספים: "כל מי שדואג לחטופים - תושבי הצפון, הדרום, משפחות שכולות, אזרחים - צאו לרחובות. כך נציל את החטופים ואת המדינה".

18:15 - בפעם השלישית בתוך יממה: אזעקה באזור באר שבע

אזעקה הופעלה באתר דודאים שמצפון לבאר שבע. זו הפעם השלישית ביממה החולפת שבה מופעלת אזעקה במרכז הנגב.

15:00: אזעקת צבע אדום בכרם שלום שבעוטף עזה

דובר צה"ל מסר שזוהו 4 שיגורים שחצו משטח רפיח לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, ויתר השיגורים נפלו בשטח פתוח. אין נפגעים.

14:10: חמאס פרסם סרטון של החטוף נדב פופלוול

נדב פופלוול, 51, שנחטף מקיבוץ נירים ב-7 באוקטובר ביחד עם אמו, נראה בסרטון כשהוא מדבר וחבול בפניו. לא ברור מתי צולם הסרטון.

14:00: כוחות צה"ל פועלים בדרום העיר עזה

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל איתרו אמצעי לחימה וחיסלו מחבלים מטווח קצר בשכונת זייתון. באחת מהסריקות שביצעו הלוחמים במרחב, אותרו אמצעי לחימה שהוסתרו במרפאה. המבצע בשכונה צפוי להימשך כמה ימים.

בנוסף, לאחר שזוהו ניסיונות של חמאס לשקם באזור תשתיות טרור וכחלק מהיערכות לפעולה במרחב, צה"ל קרא לתושבי צפון הרצועה להתפנות מביתם ולנוע במיידית לאזור ההומניטרי שממערב לעיר עזה. הכרזות בצפון הרצועה פוזרו בין היתר בג'באליה ובבית לאהיה, לצד שכונות נוספות. לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הלילה תקף צה"ל בעוצמה חריגה בצפון ובמרכז הרצועה.

10:52: הרחבת המבצע ברפיח: דובר צה"ל קרא לתושבי שכונות נוספות בעיר להתפנות

דובר צה"ל בערבית הורה לשכונות נוספות ברפיח להתפנות במיידית לאזור ההומניטרי באל-מואסי שממערב לח'אן יונס. צה"ל פיזר כרזות במחנות הפליטים שבורה ורפיח ובשכונות אל ג'ניינה וח'רבת אל עדס שבמזרח העיר, הקוראות לתושבים לעזוב את בתיהם. הצעד מגיע לאחר שחלק מהשכונות במזרח העיר כבר פונו בתחילת השבוע, ובעקבות אישור הקבינט להעמקת הפעולה ברפיח.

09:30 - דובר צה"ל בערבית הורה הבוקר (שבת) לשכונות נוספות ברפיח להתפנות במיידית לאזור ההומניטרי באל-מואסי שממערב לח'אן יונס. צה"ל פיזר כרזות במחנות הפליטים שבורה ורפיח ובשכונות אל ג'ניינה וח'רבת אל עדס שבמזרח העיר, הקוראות לתושבים לעזוב את בתיהם. לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הלילה תקף צה"ל בעוצמה חריגה בצפון ובמרכז הרצועה. לכתבה המלאה

7:50 - אחרי המטח הכבד לקריית שמונה, שני טילי נ"ט שוגרו לעבר מטולה

במהלך הלילה נורו שני טילי נ"ט מלבנון לעבר בתים פרטיים במושבה מטולה. אחד מהם פגע וגרם נזק לשני מבנים. לא היו נפגעים.

1:00 - איחוד האמירויות נגד נתניהו: "אין לו סמכות לעסוק בניהול האזרחי בעזה"

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד: "מגנים את הצהרותיו של ראש ממשלת ישראל נתניהו וקריאתו להשתתפותנו בניהול האזרחי של רצועת עזה. אין לו סמכות לכך. מסרבים להיגרר לכל תוכנית שנועדה לכסות על הנוכחות הישראלית".

00:30 - דוח ביקורתי בקונגרס על השימוש של ישראל בנשק אמריקני

מחלקת המדינה האמריקנית הגישה דוח לקונגרס שהתייחס לשימוש של ישראל בנשק של ארה"ב וחלקיו פורסמו הלילה. בתוך הדוח נכתב כי "ייתכן והיו מקרים של שימוש בנשק בעזה באופן שאינו תואם את החוק הבין-לאומי".
עוד צוין כי ארה"ב סומכת על ההתחייבויות הישראליות ולפיהן השימוש בנשק האמריקני מתבצע בהתאם לחוק. כמו כן, הוסיפו כי אין מידע על מקרים ספיציפים שבהם החוק הבין-לאומי הופר - אך בחינת ההתנהלות עודנה נמשכת. לכתבה המלאה

00:00 - שרפות בקריית שמונה בעקבות המטח לאזור, נמשכת פעילויות הכיבוי

10 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים בשתי שרפות עיקריות באזור קריית שמונה. זאת, בעקבות מטח של כ-35 רקטות שנורו מלבנון בשעות הערב ובשל קשיים בפעילות הכיבוי במקום בצל החשש מחידוש הירי לאזור.

מפקד מחוז צפון, תת-טפסר יאיר אלקיים: "לוחמי האש פועלים בחירוף נפש לבלימת הלהבות בקו הבתים כשכל העת נשמעות התרעות ירי במרחב. מזג האוויר בשילוב המטח הכבד הביא לריבוי זירות - תרחיש שנערכנו אליו". 

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים בשיחה עם אלה לוי וינרב / צילום: תמר מצפי

המשנה לראש רשות המסים: "מחפשים צעדים שירחיבו את בסיס המס"

"קרן הפיצויים שילמה על מרבית הנזקים שנגרמו במלחמה. בהיקף של 13 מיליארד שקל" כך אמרה מירי סביון, המשנה לראש רשות המסים בוועידת הדרום לעסקים של גלובס ● עוד דיברה סביון על הקושי למתוח קו מדוייק למתן פיצויים, ועל הגדלת המסים האפשרית

נייג'ל פאראג' בעת הכרזתו על חזרה למערכת הפוליטית, אמש (ב') / צילום: Reuters, Maja Smiejkowska

האיש שדחף את בריטניה לברקזיט שב להתמודד בבחירות ומבטיח "מרד פוליטי"

הפוליטיקאי הבריטי נייג'ל פאראג' הודיע כי יעמוד בראש מפלגת הימין הפופוליסטית "רפורמה", שדורשת יד קשה מול הגירה והורדת מסים ● "אני הולך להוביל מרד פוליטי", אמר בהכרזה שמערבבת מחדש את הקלפים בבריטניה לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו בחודש הבא

וורן באפט / צילום: Reuters

שנה חזקה לחמש המניות שמחזיק באפט ביפן: היכו בפער את תשואת מדד ניקיי

"ברקשייר ממשיכה להחזיק בחברות יפניות שפועלות באופן מגוון מאוד, במידה מסוימת בדומה לברקשייר עצמה", כתב באפט לאחרונה ● לדבריו אותן חברות "נוקטות מדיניות ידידותית לבעלי המניות שעדיפה על זו הנהוגה בארה"ב" ● זו התשואה שהניבו לו ה-5 בשנה האחרונה

מנכ''ל ביולוג'יק דזיין, ד''ר ינאי עופרן / צילום: איל יצהר

חברת הביומד הישראלית שחתמה על הסכם עתק עם ענקית התרופות מרק

ביולוג'יק דזיין תקבל ממרק מספר דו־ספרתי של מיליוני אירו בעבור פיתוח אחד הנוגדנים שלה, עם אפשרות לקבל עד 346 מיליון אירו נוספים, בהתאם לעמידה באבני דרך ● החברה משתמשת בבינה מלאכותית ובביולוגיה חישובית כדי לפתח נוגדנים חכמים לתעשיית התרופות

פרופ' יצחק קרייס, מנכ''ל שיבא בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: תמר מצפי

"שיעור פנומנלי וחסר תקדים": מנכ"ל שיבא מתייחס להצלחת מערכת הבריאות בטיפול בפצועים מעזה

פרופ' יצחק קרייס התייחס בוועידת הדרום לעסקים של גלובס להצלחת מערכת הבריאות בטיפול בפצועי המלחמה, ואמר כי "הנתון לפיו 99.5% ממי שהגיע חי לביה"ח יצא חי - הוא חסר תקדים" ● קרייס סיפר גם על המאמץ לשקם את הפצועים נפשית: "כדי להציל חיים, צריך יכולת שיקום בכל ההיבטים שלהם"

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מי נחשב לתאגיד פיננסי? תקנה חדשה תשנה את הכללים

טיוטת תקנות חדשה מציעה לשנות את ההגדרה הקבועה בחוק הריכוזיות עבור תאגידים פיננסיים, כך שתכלול שורת גופים המוסדרים בחוק כתאגידים ריאליים - מה שישנה את ההגבלות החלות עליהם ● הרציונל של התקנות החדשות: כניסתם של שחקנים חוץ־בנקאיים רבים למשחק

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

מספר המשרות מתכווץ, והשכר הממוצע בהייטק נוסק ל-36 אלף שקל ברוטו בחודש

השכר הממוצע במשק הישראלי צפוי לרדת בחודש אפריל לפי אומדני הבזק, לאחר מספר חודשים בהם רשם עלייה ● בענף ההייטק נרשמה עלייה בשכר הממוצע בחודש מרץ, אך מספר המשרות נותר כמעט ללא שינוי

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ביידן: יש סיבות להאמין שנתניהו מאריך את המלחמה מסיבות פוליטיות

ביה"ח זיו: 16 נפצעו קל בכיבוי שרפות במהלך הלילה • שני מחבלים חמושים חוסלו ליד טולכרם לפני שביצעו ירי לעבר יישובים ישראליים • ארה"ב קוראת למועצת הביטחון לאמץ החלטה התומכת בעסקת הפסקת האש ושחרור החטופים • נאומו של נתניהו בקונגרס לא יתקיים ב-13 ביוני כפי שפורסם - עקב חג השבועות • עדכונים שוטפים 

עופרה שטראוס, יו''ר שטראוס בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: כדיה לוי

עופרה שטראוס: "היום שאחרי שאנחנו דורשים מהממשלה - מתחיל עכשיו"

"מקום העבודה בשבילנו בשטראוס זה בצפון ובדרום. באמצע יש לנו רק משרד" - כך אמרה יו"ר קבוצת שטראוס בוועידת הדרום לעסקים של גלובס ● עוד הוסיפה שטראוס כי "אצלנו בקבוצה ציונות זו הזדמנות להקים חברה טובה יותר דרך עשייה"

מוטי לוין, מנכ''ל קבוצת חיפה, בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל קבוצת חיפה הכריז על הקמת קרן השקעות בתחומי אג־טק, פודטק וקיימות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים: "השפעה אדירה על חבל תקומה"

מוטי לוין, מנכ"ל קבוצת חיפה, הכריז בוועידת הדרום לעסקים כי הקבוצה תקים גם שתי חוות מחקר והדרכה חדשניות בחבל תקומה ובערבה ● "האג-טק משלים את ההון האנושי אך לא מחליף את החקלאים"

הדיון בוועדת הכספים בראשות ח''כ משה גפני, היום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה להעביר 11 מיליארד שקל לפרויקט ביטחוני מסווג

ההצבעה בוועדת הכספים התבצע באופן מיידי נוכח דחיפותה ● התקציב של משרד הביטחון גדל כתוצאה מכך ל-98.75 מיליארד שקל

ד''ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים ומנהל היחידה למיון סורוקה, בשיחה עם דרור מרמור / צילום: כדיה לוי

סמנכ"ל סורוקה: "הבנו את הסיטואציה מהר ב-7.10. אנחנו בי"ח חזק, אנחנו מוכנים תמיד ואנחנו חיים את הדרום"

ד"ר דן שוורצפוקס, סמנכ"ל בית החולים סורוקה ומנהל המיון, סיפר בוועידת הדרום לעסקים של גלובס על ההתמודדות במלחמה, על אתגרי הרפואה בפריפריה ועל התחרות הצפויה מול בית החולים החדש שיוקם בדרום: "אנחנו מתחרים בעצמנו כל יום"

אלי בר יוסף, מנכ''ל בפועל, נמל אשדוד בשיחה אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל נמל אשדוד: "מכולה שהייתה נפרקת פעם ב-6 שעות נפרקת היום בשעה וחצי"

אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד, התייחס בוועידת הדרום לעסקים של גלובס לשיפור בביצועי הנמל ודחה את הביקורת שהוטחה בדוח מבקר המדינה כלפי הנמל ● לגבי התחרות מול הנמל הפרטי של אשדוד ציין: "אין ספק שנצטרך להתייעל ולהקטין עלויות"

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: גו לייב

ראש עיריית שדרות: "זה יהיה אסון לאפשר לעזתים לחזור לצפון הרצועה"

הדילמה בהחזרת התושבים לעיר אחרי האסון הכבד של ה-7 באוקטובר, ומה יקרה למחירי הדירות בשדרות אחרי המלחמה ● אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, קיים שיחה עם אלמוג בוקר במסגרת ועידת הדרום לעסקים של גלובס, ולא חסך ביקורת מהממשלה

עזה / צילום: Reuters, Anadolu

החמולה מעזה שהייתה אמורה להיות הפתרון ל"יום שאחרי", והסתבכה עם חמאס

חמולת דורמוש מלב עזה עלתה לכותרות השבוע לאחר דיווח כי חמאס חיסל את מנהיגה בעקבות מגעים שקיימה עם ישראל ● בעבר המשפחה, שעוסקת גם בפעילות פשע ענפה, שימשה כ"קבלנית טרור" של חמאס והייתה אחראית בין היתר לחטיפת גלעד שליט

אלונה בר און, מו''ל גלובס, בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: תמר מצפי

אלונה בר און: "זו הפעם הראשונה ולא היחידה שגלובס עושה ועידה בדרום"

"התפקיד שלנו הוא לחבר ולתווך, ואנחנו מאוד משתדלים בגלובס לעשות זאת ומקדישים לא מעט ממקום לדרום" - כך אמרה מו"ל גלובס בוועידת הדרום לעסקים ● עוד אמרה בר און: "אין בוועידה הזו אף פוליטיקאי, ולא בכדי - אנחנו לא מזמינים אותם לוועידות ולכנסים בשנה האחרונה. זו בחירה שהיא של מהות על פני כותרות"

ראובן קרופיק, יו''ר בנק הפועלים, בוועידת הדרום לעסקים של גלובס / צילום: כדיה לוי

יו"ר בנק הפועלים: "המשק מפגין חוסן יחסי, אבל הוא לא יישאר לאורך זמן ללא התווית מדיניות מתקנת"

ראובן קרופיק סיפר בוועידת העסקים לדרום של גלובס על הפעילות של קרן תקומה של בנק הפועלים לטובת שיקום הדרום והעצמתו, בצל אירועי ה־7 באוקטובר ● "קרן תקומה של הבנק השקיעה כבר 40 מיליון שקל בדרום", אמר קרופיק

תעשייה, חקלאות וטק: ועידת הדרום לעסקים של גלובס יוצאת לדרך

ועידת הדרום לעסקים של גלובס מתקיימת היום במכללת ספיר • הוועידה עוסקת באתגרים הכלכליים ושילוב הכוחות הדרוש לשיקום הנגב המערבי ● בין המשתתפים: יו"ר שטראוס עופרה שטראוס, יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק, מנכ"ל שיבא יצחק קרייס, האלוף במיל. ויו"ר הסוכנות דורון אלמוג, הזמר והפזמונאי חיים אוליאל ועוד ● מנחים: אלמוג בוקר וקרן אוזן

אורית פרקש הכהן, כחול לבן / צילום: תמר מצפי

האם לפני עשור הוצעו לחרדים יעדי גיוס גבוהים יותר מעכשיו?

האם לפני עשור ישראל קבעה יעדים שאפתניים יותר לגיוס חרדים? מתברר שכן ● המשרוקית של גלובס

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות בבורסת ת"א; מדד נפט וגז יורד ב-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.6% ● ירידות חדות במחירי הנפט ● "הנורמלי החדש של השוק": מה עומד מאחורי התנודתיות בבורסה ובשקל? ● יוסי פריימן מעריך שהדולר יגיע ל-3.58 שקלים בתרחיש של הפסקת אש ● בפועלים מעריכים כי ה-ECB יוריד את הריבית בגוש האירו למרות העלייה באינפלציה ● ב-IBI חיוביים לגבי מניות הבנקים בישראל