גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מחירי הדירות במרינות באשדוד ובאשקלון מזנקים: "קו שני לים זה מספרים אחרים לגמרי"

המחירים לדירות בבניינים שסביב המרינות של אשדוד רושמים שיאים חדשים ● באשקלון הם עדיין נמוכים יותר, אבל גבוהים מהמחירים בשאר אזורי העיר ● כך משפיעים הפרויקטים החדשים על המחירים של הדירות על קו החוף

מרינה אשדוד (מימין) מול מרינה אשקלון / צילומים: Shutterstock
מרינה אשדוד (מימין) מול מרינה אשקלון / צילומים: Shutterstock

"במרינה של אשדוד קונים תושבי חוץ ומבוגרים בפנסיה שרוצים לראות את הים. באשקלון רוכשים במרינה גם תושבי חוץ, אך הם אינם בהכרח מכירים את המיקום או העיר. כלומר, תושב חוץ שרוצה דירה בישראל בקו ראשון לים, לא מבין את הדקויות בין הרצליה לאשקלון", אומר אייל דנינו, שמאי מקרקעין באשדוד, אשקלון והסביבה. "בשני המקרים זה קהל יעד מיוחד".

מתל אביב ועד דיר אל-אסד: כ-4,600 דירות יוגרלו במחיר למשתכן 
חברות הנדל"ן נטשו פרויקט פינוי בינוי במרכז תל אביב. מה יעשו הדיירים? 

בדקנו את טווח המחירים בשתי המרינות הדרומיות, שבהן אפשר לקנות דירה ממש על המים. מנתוני מדלן עולה כי במרינה באשקלון, מחיר ממוצע לקנייה עומד על 1.66 מיליון שקל, לעומת המחיר הממוצע ברחבי אשקלון שעומד על 1.51 מיליון שקל. סה"כ נעשו בשנה האחרונה 30 עסקאות בסביבת המרינה, והמחיר הממוצע למ"ר עמד על 21.9 אלף שקל.

באשדוד יקר יותר משמעותית מאשקלון. המחיר הממוצע לרכישה במרינה באשדוד עמד על 3.45 מיליון שקל ונעשו שם בשנה האחרונה 26 עסקות, לעומת מחיר ממוצע של 1.8 מיליון שקל באשדוד. המחירים ממשיכים אף לטפס כאשר בדצמבר 2023 המחיר הממוצע לעסקאות במרינה עמד על 4.12 מיליון שקל ואילו בשאר רחבי אשדוד הנו 1.85 מיליון שקל בממוצע.

אשדוד: "התכנון חריג והמחירים בהתאם"

לפי נתוני רשות המסים, באשדוד באזור האגם נמכרו במרץ 2024 דירות בטווח מחירים של 4.6־7.2 מיליון שקל. הדירה היקרה היא יוצאת דופן: דירה בשטח 186 מ"ר בקומה 5 בבניין בן 18 קומות.

הפרויקט שרשם מחירי השיא הוא של שוש נחמיאס חברה לבניין שנקרא So Blue וכולל 54 דירות בשלושה בניינים בני שש קומות.

טל קופל, מנכ"ל מדלן, מסביר שהעסקאות הללו הן חלק ממכירות הפריסייל בפרויקט היוקרה: "עליית המחירים התלולה במרינה של אשדוד קשורה רובה ככולה לפרויקט סופר יוקרה אחד, שבו נמכרו בשנתיים האחרונות 23 דירות מתוך 54 כבר בשלב הפריסייל. מדובר בדירות ענק, 180 מ"ר ומעלה, שבחלקן יש בריכות, או מרפסות בשטח של 200 מ"ר נוספים. זהו תכנון חריג מאוד לישראל כולה ולאשדוד בפרט - והמחירים בהתאם".

בהמשך צפויים במרינה פרויקטים נוספים. בשלב בקשת מידע, שלב ראשוני מאוד, ישנם שני מגרשים של חברת י.ח. דמרי. באחד צפוי מלון בן ארבע קומות עם 70 חדרים ומסחר, והמגרש השני כולל 54 יח"ד בשלושה בניינים בני שש קומות על האגם.

דנינו: "המרינה תמיד הייתה שונה מכלל האזורים באשדוד. זה המקום הכי קרוב לים, וקהל היעד הוא לא רגיל משום שזה לא אזור של בתי ספר ומוסדות ציבור, לכן זה אזור שמתאים יותר לבעלי וילות מבוגרים שרוצים לחיות ליד הים ולעבור לדירה, ולתושבי חוץ, ולא משפחות.

"העסקאות האחרונות מ־2024 במרינה באשדוד נעשו במחיר ממוצע של 30 אלף שקל למ"ר - הרבה יותר גבוה מהממוצע בעיר. למשל במע"ר שסמוך המחירים עומדים על 26־27 אלף שקל למ"ר. העסקאות ביותר מ־30 אלף שקל למ"ר הן ממש על האגם ויש גם עסקאות שמגיעות ל־40 אלף שקל למ"ר בדירות היוקרתיות ביותר. אני מעריך שבקו שני המספרים נמוכים יותר ודומים למע"ר של אשדוד, 27־28 אלף שקל. המחיר באגם לא בר השוואה בכלל ולא משקף את המחירים באשדוד".

אלי אלקסלסי, זכיין רי/מקס Together אשדוד, מספר שתושבי החוץ באים עם תקציב גבוה: "המרינה זו שכונה שתפסה עוד בזמן שנבנתה לצרפתים לפני למעלה מ־15 שנה. בהתחלה חשבו ש'עקצו אותם' ושהסכומים דמיוניים, אבל מי שקנה בהתחלה עשה שם אקזיט מטורף. כיום הרוכשים בפרויקטים הם אנשים אמידים, למשל עובדים מהכור בדימונה שיצאו לפנסיה - מוכרים וילה וקונים דירה. טווח המחירים שם מטורף. השבוע היה אצלנו תייר מקנדה, שרוצה לרכוש פנטהאוז והגיע עם תקציב של 20 מיליון שקל לבית נופש לחודשיים בשנה. הוא רוצה בניין בקו הראשון לים והראנו לו גם בית פרטי וגם מגדלים. בקו הראשון של המרינה יש כמה בתים פרטיים בודדים שנבנו לפני כמעט עשור וכוללים שלושה מפלסים, מעלית ובריכת שחיה. אבל המחיר של וילה כזו נמוך יותר משל פנטהאוז".

אשקלון: 2.48 מיליון שקל לדירה בקומה ה־21

ברחוב יפה נוף באשקלון המחירים נמוכים משמעותית מאשר המחירים במרינה באשדוד, אבל לפי נתוני רשות המסים גם שם מדובר במחיר גבוה יחסית לשאר השכונות באשקלון.

כך למשל, ביפה נוף 30 נמכרה בפברואר האחרון דירת 4 חדרים בשטח 107 מ"ר ב־2.48 מיליון שקל. הדירה בקומה 21 מתוך 25 עם חניה צמודה, והמחיר המשקף מחיר של 23.17 אלף שקל למ"ר, אך זו דירה ייחודית בקומה גבוהה בפרויקט של חברת יורו ישראל הכולל 230 דירות בשני בניינים בני 25 קומות. המחיר הממוצע למ"ר במרינה באשקלון הוא 21.90 אלף שקל למ"ר מנתוני מדלן.

"אפשר לומר שהמחירים במרינה אשקלון גבוהים פי שניים מהמחירים בבניינים בברנע", אומר דנינו. "המחירים בדירות החדשות בברנע נע סביב 17־18 אלף שקל למ"ר. אין מספיק עסקאות להשוואה ב־2024, אבל ב־2023 לפני המלחמה ברחוב יפה נוף נרשם ממוצע של יותר מ־30 אלף שקל לדירות יוקרה בקומות גבוהות. יש גם דירות נופש קטנות ויש בניינים רגילים שהשכירות בהם גבוהה. במרינה באשדוד משלמים 8,000־9,000 שקל לשכירות בדירות ארבעה חדרים עם נוף לים - ואילו באשקלון השכירות היא כמחצית".

עוד כתבות

משרדי Joonko בעיגול: עילית רז / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

הרגולטור בארה"ב נכנס למכבסת המילים של היזמים, והכל בגלל חברה ישראלית

בכתב אישום שהגישה הרשות האמריקאית נגד היזמית עילית רז, נטען, בין השאר, שהיא רימתה את המשקיעים באשר לטכנולוגיית בינה מלאכותית, שהחברה שהקימה עשתה בה כביכול שימוש ● האם יזמים אחרים עשויים למצוא את עצמם בבית משפט בשל גוזמאות בתחום?

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

נעילה מעורבת בוול סטריט; למרות הירידה - S&P 500 קרוב עדיין לשיא

הניקיי ננעל בעלייה של 0.2% ● הדאקס איבד 1.4% ● מחירי הנפט יורדים קלות ● בעלי המניות של טסלה אישרו מחדש את הטבת הענק למנכ"ל החברה אלון מאסק

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

"בלי כסף של אף אחד": הצצה לבונקר הסודי של בני לנדא

16 שנה אחרי שהוקמה, מכירות חברת הדפוס של בני לנדא הגיעו בשנה האחרונה להיקף של 100 מיליון דולר, ואם שואלים אותו פוטנציאל השוק שלה עומד על 35 מיליארד ● וזה רק טיפה בים בממלכה של היזם הסדרתי ● כעת הוא חושף טפח מהאימפריה שבנה, מסביר מה מפריע לו במשקיע הישראלי ובטוח שהאיום האמיתי לא נמצא באיראן: "אם הכלכלה שלנו תקרוס, גם ההגנה תקרוס"

ברודקום. הציגה תוצאות מרשימות לרבעון / צילום: Shutterstock, Michael Vi

הפתיעה את השוק: מניית השבבים שמזנקת היום בוול סטריט

ענקית השבבים ברודקום סיימה רבעון מוצלח כשרבע מהכנסות החברה הגיעו מתחום הבינה המלאכותית ● בחברה סיפקו תחזית חיובית גם לעתיד ומנייתה מזנקת במסחר המוקדם ● בדומה לאנבידיה, גם בברודקום הכריזו על פיצול מניות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: Associated Press, christophe Simon

שלטים גדולים יאסרו על כניסת ישראלים: כך נראה החרם הצרפתי על ישראל

החלטת בית משפט בצרפת לאסור באופן גורף על כניסת חברות ישראליות לתערוכת הנשק יורוסאטורי, מסמנת שפל חסר־תקדים ביחסים המסחריים בין שתי המדינות ● על פניו, צרפת עדיין מחויבת להצהרות בנוגע לסיום שלטון חמאס בעזה ולשחרור החטופים - אך בפועל, המעשים שלה מציבים את ישראל מחוץ לגבול הלגיטימיות

מירי רגב, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בצל ההסלמה בחזית הצפון, מה עושה הממשלה לטובת המפונים?

המטחים הכבדים שנורו בימים האחרונים לעבר צפון הארץ מדגישים עד כמה דבריה של השרה רגב על "הדברים המדהימים שעשתה הממשלה" בעייתיים ● ואם בתחילת המלחמה מרבית המפונים היו מהדרום, כעת רובם מהצפון ● של גלובס בוחנת לעומק את יעדי הפינוי והביצוע בשטח

היצרנים הסיניים מגבירים את זרם המכוניות לישראל / צילום: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אירופה מטילה גזרות על יצרני הרכב הסיניים: איך זה ישפיע על ישראל?

ההודעה הדרמטית על המכסים הכבדים שיוטלו באירופה החל מיולי על יבוא של כלי רכב חשמליים מתוצרת סין צפויה להאיץ את ההגעה שלהם לישראל ● הנה כמה מהבולטים מתוך שפע הדגמים שיגיעו אלינו בהמשך השנה, רגע לפני העלאת מס הקנייה בינואר הקרוב ● השבוע בענף הרכב

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכר דו משפחתי בשטח של 160 מ"ר באלפי מנשה?

הבית נמצא על מגרש בשטח של 250 מ"ר וכולל חמישה חדרים בשני מפלסים ונמכר ב־2.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

יריב לוין, שר המשפטים / צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

בג"ץ ללוין: נמק למה הוועדה לא בוחרת נשיא לבית המשפט העליון

בג"ץ לא קיים דיון בעתירה נגד שר המשפטים ולא קיבל תגובה תגובה מקדמית כנהוג, אלא החליט מטעמי יעילות להוציא צו על תנאי ולעבור לשלב הבא - בו יוכרע האם לחייב את לוין לכנס את הוועדה לשם בחירת נשיא ושופטים לביהמ"ש העליון • לוין מונע מחברי הוועדה להצביע על מינוי נשיא מאחר ורוב החברים בעד מינויו של השופט יצחק עמית לפי שיטת הסניוריטי הנהוגה ● עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין: "צעד חיובי ומתבקש לנוכח התנהגות שערורייתית של שר משפטים שמפקיר את מדינת ישראל"

סלט עגבניות של לה בוסתן / צילום: אלי אלחלל

עגלת הקפה בחורשה שמגישה סלט בוראטה עסיסי ומאפין פירות יער מושחת

עגלה שמציעה כריכי פרעצל נהדרים, אשת הייטק שהפכה לצורפת לאחר שחלתה, ויצרני שמן זית שחוו שנה קשה ● ביקור בחבל מודיעין נתן לנו קצת תקווה

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

נחתים אמריקאים בתרגיל. התאמנו בסביבת טייוואן לפחות שנה / צילום: Reuters, EyePress News

חיל הנחתים האמריקאי כבר התחיל להתכונן למלחמה שתפתח סין

חיילי הנחתים של ארה"ב מוטסים במסגרת תרגילים צבאיים למקומות מרוחקים שמהם הם עשויים יום אחד להילחם בסין ● הכוחות לומדים איך לעכב את הסינים כדי לקנות זמן לתגבורת אמריקאית, לומדים איך לתקשר ביניהם ולהישאר מוסווים ויודעים איך ליצור הסחה: "כל חיישן שסין מגייסת כדי לחפש כוח של חיל הנחתים, הוא חיישן שלא מחפש מטרה אחרת" ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

השבוע בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Sutturstock, AP- Geert Vanden Wijngaert, Ludovic Marin

הימין הקיצוני חוגג את ״אירופה החדשה״ והדנים מוזהרים מפני ראמן

הימין הקיצוני מנצח בגדול באירופה ● רישי סונאק מנסה טריק ישן: הורדת מסים ● רוסיה מעצבנת את ארה"ב בחופי קובה ● יתושי דנגי מתאזרחים באירופה, ודנמרק אוסרת יבוא ראמן קוריאני בטענה להרעלה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

בניין בית הדין הארצי לעבודה / צילום: רפי קוץ

15 שופטים חדשים מונו לבתי הדין לעבודה. הרשימה המלאה

הוועדה טרם מינתה שופטים לבתי המשפט בירושלים - למחוזי ולשלום, וזאת עקב מחלוקת והיעדר הסכמה על זהות השופטים שימונו

משחק הפתיחה יורו 2024 / צילום: Reuters, Christian Charisius

אליפות אירופה בכדורגל יוצאת לדרך: מי מנצחת במגרש הכלכלי?

טורניר יורו 2024 יוצא הערב לדרך על אדמת גרמניה שתארח לבדה את התחרות ● במשחק הפתיחה היא תשחק מול נבחרת סקוטלנד ● מי הפייבורטית לזכות, ולמי מבין השתיים שישחקו הערב כלכלה חזקה יותר?

הקשיים של זוגות ידועים בציבור בדרך להכרה / איור: גיל ג'יבלי

הקשיים המשפטיים של זוגות ידועים בציבור נערמים

פסיקות שניתנו לאחרונה מערערות על מצבם של הידועים בציבור, ולכל הפחות מציבות את זכויותיהם בסימן שאלה ● זוגות רבים נדרשים להוכיח את הסטטוס שלהם בפני רשויות כדי לקבל זכויות שנשואים מקבלים אוטומטית, כמו הנחה בארנונה, וכדי למצות אותן נתקלים בחומת ביורוקרטיה: "הכל תלוי בפקיד שנופלים עליו"

ד''ר שי מרצקי, מנכ''ל ומייסד בונוס ביוגרופ / צילום: עופר וקנין

התביעות הייצוגיות נגד מייסד בונוס ביוגרופ סביב החקירה הפלילית בעניינו נדחו

שי מרצקי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הביומד בונוס ביוגרופ, רכש לפני שנתיים 166 אלף מניות של החברה, ערב עדכון מדדי הבורסה ● הבקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בשנת 2022, ושנתיים לאחר מכן פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה גלויה באותו עניין

''השיבה הביתה היא הדבר הקשה''. חיילי מילואים בשטח כינוס / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

שיקום נפשי בשטח ושינוי תפיסת הקב"ן: כך צה"ל מתמודד עם טראומות המלחמה

צה"ל יצא למהפכה בטיפול הנפשי - עם קב"נים שנכנסים לשטח הלחימה לצד מרכזי שיקום עורפיים ● ראש ענף חוסן נפשי סא"ל נטע לי צליכובר, מספרת על האתגר בחזרת הלוחמים הביתה: "הדריכות נשארת" ● כעת צה"ל נערך למעבר ללחימה בצפון: "הבדלים רגשיים רבים"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה היה השם שנקבע בצה"ל למבצע אנטבה?

מה משותף לציורים המעטרים את שטרות האירו, במה עוסקים אומני קינצוגי ביפן ומהי אוסטקהקה? ● הטריוויה השבועית

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"