גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אוטובוס ספיישל

אגד היסעים ושיגור, חברה-בת של אגד, מרחיבה פעילותה בשוק ההיסעים המיוחדים. החברה צופה השנה מכירות של למעלה מ-60 מיליון שקל ונכנסת גם לתחום המוניות והבלדרות

מכירים את הסיפור של זה שנוסע באוטובוס ומספר לכולם שיש לו מרצדס עם נהג צמוד? מתברר שבאגד החליטו לתרגם את ההיסעים המיוחדים לכניסה לפלח שוק נוסף שהכנסות לא מעטות בצידו.

תחת ההגדרה היסעים מיוחדים נכללים כל אותן הסעות שאינן קשורות לקווי תחבורה רגילים: הסעות של מפעלים, מוסדות חינוך, משרד הביטחון וכו'. כך נולדה אגד היסעים ושיגור - חברה-בת של אגד.

"למעשה, אגד היסעים ושיגור נולדה בעקבות סקרי שוק שנעשו באגד ב-99', זיהינו את הצורך בכניסתו של אגד לתחום שירותי התחבורה המיוחדים", אומר אבי פטיצר, מנכ"ל אגד היסעים מיום הקמתה ובין יוזמי הרעיון. פטיצר החל את דרכו באגד בשנת 94', לא חבר אגד, ושימש במשך 6 שנים כמנהל השיווק של אגד להסעות מיוחדות.

"התפיסה באגד היסעים ושיגור", אומר פטיצר, "היא לתת שירות אישי ברכבים הקטנים מהאוטובוס, לרבות שירותים משלימים, כמו שירותי הפצה ובלדרות פנים ארציים, תכנון מערכי היסעים והקמה ותפעול של מנהלות תחבורה.

"היינו צריכים להקים חברה נפרדת, משום שאגד מחויבת לפעול בשירותים מיוחדים מתוך חברות-בנות ולא כקואופרטיב".

כך או כך, במארס 2001 הוקמה החברה בבעלות מלאה של אגד, ופועלת כחברה עצמאית ומנותקת מאגד. כיום מעסיקה אגד היסעים מעל ל-200 עובדים ונחשבת לחברה הארצית היחידה למתן שירותי הסעה ושירותים משלימים בפריסה ארצית.

על פי הערכות שוק ההיסעים המיוחדים נאמד בכמיליארד שקל בשנה, מתוכו היסעים שלא באוטובוסים (המונים 51 נוסעים) נאמד בכמה מאות מיליוני שקלים.

אנליסטים המכירים את שוק ההיסעים מעריכים, כי פוטנציאל הגידול של השוק נובע מתוך מגמה למתן שירותים אישיים יותר, של איסוף עובדים מהבית. זאת בשל הצמצומים שבוצעו במפעלים, מה שמצריך מעבר לאמצעי תחבורה קטן יותר. בנוסף, הפקקים בכבישים והמדיניות של מעבר מפעלים לאזורי פריפריה תורמים לגידול פוטנציאלי בשוק זה.

מכירות אגד היסעים ושיגור בשנת 2003 הסתכמו ביותר מ-50 מיליון שקל, כשצפי המכירות לשנת 2004 הוא מעל ל-60 מיליון שקל. אגב, בשנת 2003 עברה החברה לרווח. על לקוחות החברה נמנים משרד הביטחון, חברת חשמל, אלביט, מועצה איזורית מטה יהודה, התעשייה האווירית וויישי מגדל העמק.

"בבעלותנו כמה עשרות כלי רכב, דבר חריג בנוף ההיסעים המיוחדים", אומר פטיצר. "ככלל, ענף זה עובד על בסיס קבלנות משנה, ואנו עושים תמהיל המשלב רכבים אינטגרליים וקבלנות משנה. מאפיין חריג נוסף הוא שכלל השוק פועל באמצעות חברות פרטיות אזוריות, ואנו היחידים בפריסה ארצית".

פטיצר אינו מסתפק בשוק הלקוחות המוסדיים, קרי מפעלים המסיעים עובדים, הסעות תלמידים וכו', ואגד היסעים ושיגור ממצבת בימים אלו את המותג שלה "אגד אישי". "החלטנו לתת שירותים לפרטיים הרוצים לנסוע ממקום למקום, בין אם באופן מזדמן או קבוע. תחת מטריה זו אנו מספקים שירותים ייחודים ואישים של מוניות טרנזיטים, שירותי VIP, שירותי איסוף ובלדרות אל ומנתב"ג וכו.

"אנו מדגישים היום את האלמנט האישי, זמן התגובה שלנו לשינויים בענף התחבורה מהיר. בנוסף, קיימת מגמה עולמית של ריכוז פעילויות אצל מספר מצומצם של ספקים, ולכן אנו מציעים שירות תחבורה כולל המתחיל מיצירת מערך הסעות ועד הפעלת צי רכבים מגוון ממונית בעלת 4 נוסעים עד אוטובוס עם 51 נוסעים".

- איך אתם מגיעים ללקוח?

"באמצעות פעילות שיווקית יזומה שלי או מכרזים, כאשר יש כמובן לקוחות המגיעים דרך לקוחות מרוצים.

"בכל מקרה, אנו מנתחים עם הלקוח את הצרכים שלו, כשאנו משתדלים לקחת בחשבון את כל הנתונים, כמו איסוף עובדים, שעות וכו'. כך אנו מציעים ללקוח מערך היסעים חדש או משפר את מערך ההיסעים הקיים שלו. אנו מסוגלים לתת פתרון לנושאים כמו משמרות עובדים, החלפת שעות וכו'. מדי יום אנו יוצרים מערך תחבורה חדש, זאת בנוסף למערכים קבועים על בסיס צירים ידועים, כאשר ההתקשרות היא התקשרות חוזית".

- מה היתרון שלכם על פני מוניות רגילות?

"אנו נותנים שירותים באמצעות מוניות רגילות ורכבים גדולים ממונית - רכבים של 10, 15, 17, 20 מקומות. משפחה עם מזוודות שנוסעת לנתב"ג יכולה להזדקק ליותר ממונית אחת. לנו יש מבחר גדול של כלי רכב בגדלים שונים ממוניות ועד אוטובוסים".

כיום אגד היסעים ושיגור פועלת בשלושה מחוזות תפעול עיקריים: בצפון (המרכז בצומת קריית חיים), במרכז הארץ (מרכז החברה באירפורט סיטי), שם גם תפתח תחנת מוניות, ובאזור ירושלים (מרכז החברה בירושלים). צי הרכבים של החברה מונה מעל ל-200 כלי רכב, הכוללים כמה עשרות מוניות. התחנה היחידה הפועלת כרגע היא בצפון, בחוף הכרמל, וב-2004 מתכננת החברה פתיחת תחנות מוניות באירפורט סיטי בירושלים ועוד.

- אתם משתמשים בניווט לוויני?

"ברבעון הראשון של 2004 נכניס מערכת על בסיס טכנולוגיית ה-GPS. זאת על מנת לדעת היכן כל רכב שלנו נמצא, מה שיאפשר את ייעול מתן השירותים תוך ניצול מקסימלי של כלי הרכב, וכמובן איתור תקלות אם יש.

"לכל רכב יהיה צג מחשב שבאמצעותו מתקשר הנהג עם מרכז ההפעלה שלו. כיום זה נעשה באמצעות מכשירי מירס שמצויים בכל רכב, והמוקד שלנו, המאויש 24 שעות ביממה ונמצא כל הזמן בקשר עם הנהגים ועוקב אחר ביצוע המשימות".

- הערכות קדימה?

"בסוף שנת 2003 נכנסנו לתחום הפעלת מוניות ספיישל בלבד, כשהתחנה הראשונה נמצאת בחוף הכרמל חיפה ובמהלך 2004 נפתח עוד מספר תחנות. אדגיש שאנו לא רוכשים מוניות או מספרי מוניות, אלא מארגנים את עבודת התחנות ומעסיקים את נהגי המוניות כקבלני משנה. באופן זה הן המוניות והן הנהגים מופיעים במדים של אגד אישי וכלי הרכב נבדקים על ידי קצין הבטיחות של אגד אישי".

- מה לגבי שיתופי פעולה ומיזוגים עם תחנות מוניות?

"היו לנו הרבה פניות, החל מתרכוש אותי, שת"פ וכו'. נשמח לעשות שיתופי פעולה ועושים, הכל במסגרת החובות שלנו בחוק. מעבר לזה, אנו בוחנים במשורה מיזמים משותפים".

אגד היסעים ושיגור הקימה בשיתוף עם חברת תשתית ציוד ובינוי הנימנת על קונצרן תעבורה, בחלקים שווים, חברה-בת שתתמודד במסגרת התחרות על התחבורה הציבורית. מאחר ולאגד כקואופרטיב, כמו לדן, אסור להתמודד באופן ישיר במסגרת התחרות, הוקמה חברה עם יבואני אוטובוסי DAF השייכת לתעבורה. שם החברה אגד תשתית בע"מ והיא כבר ניגשה לשני מכרזים בבאר שבע ובאלעד. לאחרונה פורסמו המכרזים באשקלון, עפולה נצרת ובית שאן, שאגד תשתית מתכוונת להתמודד עליהם.0

עוד כתבות

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אירופה; סנאפצ'אט מזנקת ב-24.5% במסחר המוקדם

אינטל נופלת ב-7% במסחר המוקדם לאחר שהחמיצה את הציפיות למכירות ברבעון הראשון של 2024 ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי