למה גלובס?

"גלובס" הוא עיתון העסקים והכלכלה של ישראל מאז 1983. החזון שלנו הוא לפעול כגוף תוכן ותקשורת עצמאי, להוביל עיתונות אפקטיבית ולחתור להשגת אמון בין-מגזרי. אנחנו מאמינים שכך, בין היתר, נוכל לתרום להגדלת הפריון והצמיחה הכלכלית בישראל.

אז למה "גלובס"? כי למילים יש ערך.

ערכים ואתיקה

אילוסטרציה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי ופז ברנשטיין, גלובס

אנחנו ב"גלובס" מקפידים לבחון בכל יום מחדש את התפקיד והאחריות שלנו כעיתון העסקים והכלכלה של ישראל. העולם משתנה במהירות, אז כדי לשמור על אמות מידה מוסריות, על הגינות כלפי המסוקרים שלנו ועל איכות המידע שאנחנו מפרסמים - הגדרנו חזון, ערכים, משימה וקוד אתי עבור "גלובס" המתחדש

איך אנחנו מממשים את הערכים שלנו

העבודה העיתונאית שלנו

בעולם שבו ההבדלים בין אמת לשקר ובין עובדה לדעה מטושטשים עד בלתי נראים, וחדשות מזויפות מופצות לכל עבר ללא הבחנה, אנחנו ב"גלובס" שואפים לבצע עבודה עיתונאית מקצועית, להנגיש מידע וידע רלוונטיים ולהקפיד להציג את ההקשר ואת התמונה הגדולה.
במקביל אנחנו ממשיכים לפתח דרכים חדשות וכלים עדכניים שיאפשרו לנו להגיש את התכנים באופן הבהיר, היעיל והמובן ביותר, כזה שמכבד את הזמן של הקוראים שלנו, שלכם. הנה כמה דוגמאות:

אילוסטרציה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

סדר יום ציבורי ואקטיביזם עיתונאי

חשיפות ותחקירים הם הלחם והחמאה של העיתונות, ואנחנו ב"גלובס" גאים בתוצאות – במספרן ובאיכותן. הסיפורים והכתבות האלה מסייעים להעלות לתודעה הציבורית נושאים חשובים, ולפעמים אפילו לשנות את המציאות.

אילוסטרציה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

המשרוקית של ״גלובס״

יחידה פנימית עצמאית ב"גלובס", חסרת תקדים בעיתונות הישראלית, שתכליתה בדיקת עובדות וחשיפת האמת. צוות המשרוקית של "גלובס" בוחן לעומק אמירות של אישי ציבור ומפריד בין הפייק לניוז.

בלוג

עולם העיתונות דורש שקיפות וביקורת עצמית מכולם, אבל לא תמיד פועל כך בעצמו. אנחנו מאמינים בשיתוף הקוראים שלנו בהתלבטויות, בשאלות האתיות ובמסקנות שמלוות אותנו יום יום.

מה עוד קורה בגלובס?

המטבח השקוף

איך אנחנו עובדים? מה משפיע על קבלת ההחלטות שלנו? אנחנו מזמינים אתכם אלינו הביתה, אל לב המערכת - כאן אפשר ללמוד על נהלי העבודה ועל דרכי הפעולה שלנו. היכנסו למטבח השקוף שלנו, אנחנו משתדלים לשמור עליו מצוחצח.

אילוסטרציה / צילום: טלי בוגדנובסקי , גלובס

איך דעה מתפרסמת?

גלובס מקבל מדי יום עשרות מאמרים.
איך בוחרים?

אילוסטרציה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

איך בודקים עובדות?

הצצה לתהליך העבודה של המשרוקית

דו"חות אמון

"גלובס" המתחדש שואף להיות ראוי לאמון שלכם, הקוראים, דווקא בזמנים שבהם קשה כל כך למצוא מקורות מידע שאפשר לסמוך עליהם. לכן בכל שנה נפרסם דו"ח אמון, מסמך מפורט שסוקר את מה שעשינו - הישגים והצלחות לצד טעויות וכישלונות, כולל התלבטויות, מסקנות, יעדים שהצבנו לעצמנו, לקחים שהפקנו ושיעורים שלמדנו.

דוח אמון 2022 דוח האמון של גלובס 2021 דוח האמון של גלובס 2020 דו"ח האמון של גלובס 2019 דו"ח האמון של גלובס 2018

למילים יש ערך

כן, אנחנו עובדים קשה ומשקיעים משאבים רבים כדי לתרום את חלקנו להגברת אמון הציבור בעיתונות. כמו גם כדי להביא לכם את המידע העסקי, הכלכלי, הניהולי והמשפטי הרלוונטי - מידע מועיל ואמין על ישראל ועל העולם. הכול במטרה להיות עיתון אמין שמציף לסדר היום של מדינת ישראל סוגיות כלכליות וחברתיות בוערות שמשפיעות על כולנו, וגם פועל לתיקונן. עיתון שגם משרת אתכם ציבורית, וגם מייצר עבורכם ערך אישי.

כדי לעמוד בערכים שהגדרנו נדרשנו לוויתורים רבים, בהם על הכנסות מתוכן שיווקי בשווי של מיליוני שקלים.

אבל רק היום, אחרי שעבדנו קשה ועברנו כברת דרך משמעותית, אני מבקשת מכם להצטרף למוצר האיכותי שבנינו ושאנחנו ממשיכים לשפר, עבורכם.
בימים שבהם הרוחות סוערות סביב חוסר האמון בחלק מהתקשורת, לדרך של "גלובס" יש חשיבות מיוחדת. חשיבות לחברה הישראלית, לכלכלה הישראלית, לעסקים ולהשבת האחריות והאמון.
לכן כל-כך חשוב שתצטרפו אלינו. תבואו?

שלכם,
אלונה בר און, יו"רית "גלובס" לרכישת מינוי גלובס