חברי הממשלה ויתרו על כושר המיקוח שעילת הסבירות אפשרה להם מול הסחטנים הרבים
עלינו לשנות את הדין כך שהפלת ראש ממשלה לא תפיל את הממשלה כולה • כך תתפתח דינמיקה שתחזק את מעמדה של הכנסת
החוק, שעבר באופן רטרואקטיבי ופרסונלי, לא חל על אריה דרעי, אבל מבחינה משפטית יו"ר מפלגת ש"ס כשיר לכהן כשר בממשלה הבאה
הוועדה לבחירת שופטים מוסמכת גם לפטר שופטים • ברגע שהפוליטיקאים ישלטו בוועדה, יבוא הקץ על עצמאות השפיטה
הכנסת עונה לפורמליזם השיפוטי בפורמליזם חקיקתי: מעבירה תקציב דו-שנתי באמצעות חלוקתו לשני תקציבים חד-שנתיים שעוברים באותו היום • כל עוד משתמשים בטכניקה הנכונה, אין מדובר בשימוש לרעה בסמכות מכוננת
בעתירות נגד חוק הלאום, בית המשפט העליון, בהנהגתה של הנשיאה חיות, אימץ ויישם את דוקטרינת "התיקון החוקתי שאינו חוקתי" • נפל דבר בישראל: כוחה של הכנסת כרשות מכוננת הוגבל כחלק מהכרעת הדין, ולא באמרת אגב
לא ניתן להשתלט על תפקיד יו"ר הכנסת תחילה כדי ליצור תנאים להקמת ממשלה
המספרים "מדברים" על יחסי הכוחות בין הכנסת לממשלה • בית המשפט יכול לשמש "שחקן חיזוק" בהגנה על הדמוקרטיה, אך אינו יכול לשמש תחליף לה • גורלה של הדמוקרטיה הישראלית תלוי בעיקר בפעולת כולנו
לא חסרות קונסטרוקציות משפטיות להכרה בסמכות שיפוטית זו לבטל חוק יסוד או תיקון לו. השאלה החשובה היא כיצד הכרזה עליהן ושימוש בהן מקדמים אותנו כחברה. האם הגענו למצב הקיצוני בו כלו כל הקיצין, ויש צורך לשלוף את אותו נשק לא קונבנציונלי?