"להיבנות מהשטח, לשלוט במספרים ולנווט את האסטרטגיה"
"להיבנות מהשטח, לשלוט במספרים ולנווט את האסטרטגיה" בראיון לפורום CFO מספר שלומי חגי, CFO סלטיק, על תפקידו בחברה והאחריות שבניהול חטיבה עסקית, בעלת הכנסות בהיקפים גדולים ובפריסה בינלאומית ■ "האתגר הגדול ביותר הוא לא להישאר בנישה אחת, אלא להתאים עצמנו לעולם החדש"

שלומי חגי, CFO סלטיק, אחת החברות המובילות גלובלית בתחום שיווק הסלולר (Mobile Marketing) המפתחת מוצרים בעלי נראות גבוהה, מעורבות לקוח ויכולות מוניטיזציה (יצירית הכנסות - מ.ק.), מספר בראיון לפורום CFO כי תחומי אחריותו בחברה נחלקים לשלושה: ראשית, כל המערך הפיננסי של החברה, העוסקת בתחום המובייל, גיוסי כספים מבנקים ומשקיעים, דוחות כספיים, ניהול תזרים מזומנים ותקציב, דיווחים לדירקטוריון ובעלי המניות (קרנות הון הסיכון JVP ו-AMADEUS וכן משקיעים קיימים ופוטנציאלים כגון: Deutsche Bank, קרן KREOS CAPITAL ועוד), מודלים עסקיים שהחברה מעורבת בהם, עבודה מול רשויות המס בעולם ואופטימיזציה של חברות בנות. אנחנו מתנהלים כחברה ציבורית ונערכים לגידול עתידי באמצעות מיזוגים ורכישות, הנפקה וגיוסי כספים. בעשר השנים שלי בסלטיק, הפכתי לשותף מלא וצמוד למנכ"ל, רונן דניאל ואני מעורב גם בתחום ה-M&A - איתור חברות פוטנציאליות, בדיקת הנאותות, מו"מ עם החברות השונות, וכו'.

"שנית, אני מנהל את כל המערך המשפטי של החברה - דיני עבודה, חוזים עם כל לקוחות וספקי החברה, ניהול הקשר עם עורכי הדין בכל ההקשרים המשפטיים לרבות בנקים, לווים ומלווים וכל המשקיעים שהשתתפו בסבבים השונים.

"בנוסף, נתח משמעותי מזמני ומרצי מוקדש לתפקידי כמנהל חטיבת LIVESCREEN - המפתחת את פלטפורמה, המאפשרת למפעילים הסלולריים שליחת הודעות אינטראקטיביות מבוססות מיקום וזמן אמת, למיליוני משתמשי קצה בלחיצת כפתור אחת, ומייצרת כ-75% ממחזור המכירות שלנו. היא כוללת כ-60 עובדים על פני יותר מ-25 מדינות. אני מרבה לנסוע לחו"ל ולפקח מקרוב על ייצור ההכנסות, ניהול התכנים, פעילות המו"פ וכל תהליכי התפעול. אני מעורב בפתרון משברים אצל לקוחות, בקבלת לקוחות חדשים, בפעילות עם אנשי המכירות וה-GENERAL MANAGERS בכל מדינה להגדלת המכירות והעלאת מספר המשתמשים של החברה בעולם. כ-CFO גלובלי של החברה אני אחראי על ביצוע המשימות עבור כל חטיבות החברה".

מהו האתגר הגדול ביותר שלך כ, CFO המוביל את הפיתוח העסקי בחברה?

"מאחר ועולם המובייל הוא דינמי מאד והחברה מובילה את ניהול התכנים ומתן השירותים בעולם כבר למעלה מעשרים שנה, האתגר הגדול ביותר הוא לא להישאר בנישה אחת אלא להתאים את עצמנו לעולם החדש הכולל לא רק מפעילים סלולריים (OPERATORS), אלא גם יצרני מכשירים (OEMS) ומפתחי אפליקציות. עבורי, האתגר הוא לדעת לעבוד עם אנשי המכירות, המוצר, האופריישיין והמו"פ ולהוביל את החברה עם המנכ"ל קדימה. סלטיק מאוד דומיננטית הן בשווקים מתפתחים והן בשווקים מפותחים עם מאות מיליוני משתמשי מובייל פעילים ומכאן הכוח העצום של החברה להפיץ תכנים ואפליקציות בכל העולם.

"מעבר לכך, סלטיק היא חברת ה-CBC ( CELL BROADCAST) הגדולה בעולם המספקת שירותי מתן התראות להמונים בזמן אמת בגין אירועים קריטיים ואסונות כגון: רעידות אדמה, מתקפות טירור, צונאמי, מתקפות טילים, מפגעי טבע וכו'. בתפקידי כ-CFO אני שותף פעיל בזיהוי הפרויקטים המשמעותיים בעולם וההתקשרויות עם שותפים אסטרטגיים. מדובר על משא ומתן עם ממשלות, מפעילים סלולריים ושותפים".

ספר על ההתמודדות בפתיחת פעילויות במדינות מתפתחות.

"זה נושא שאדבר עליו בכנס השנתי של פורום CFO ביוני. במהלך השנים הקמנו פעילויות בלמעלה מ-25 מדינות בעולם. אנו בסלטיק צמחנו מהמדינות המתפתחות. הצלחנו לחתום על עשרות רבות של הסכמים עם המפעילים הסלולריים המובילים כמו וודאפון, אמריקה מוביל, וימפלקום, MTS, AIRTEL ורבים אחרים. בהודו למשל אנחנו החברה הישראלית השולטת בתחום הסלולר עם חשיפה לכמיליארד משתמשים - 9 מתוך 10 SIM CARDS המופצים בשוק כוללים את הטכנולוגיה שלנו. מלבד הודו לייבסקרין מאוד דומיננטי בדרום מזרח אסיה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה.

"כ-CFO הקמתי יותר מעשר חברות בנות במדינות כגון: הודו, סינגפור, בריטניה, ברזיל, מקסיקו, רוסיה, אוקראינה ולאחרונה בסיליקון וואלי. כאסטרטגיה, פתיחת חברת הבת מבוצעת לפני חתימת הסכמים עם לקוחות ושותפים אסטרטגיים, כשהמסה של הפעילות מחייבת הקמת יישות משפטית וכן למניעת חשיפת המס המקומית. בכל המקרים ביקרתי פיזית באותן מדינות, נפגשתי עם רו"ח ויועצי המס המקומיים, סייעתי בגיוס העובדים המתאימים, איתרנו משרדים ויצרנו את התשתית לפעילות הנדרשת. הניהול העצמאי וההקמה המקומית חסכו מאות אלפי דולרים לארגון. בנוסף, חלק מההתמודדות הוא עם תרבויות שונות – ההודים, למשל, בירוקרטיים מאד, ופעם אחת אף התבקשתי לחתום על מסמכים בטביעת אצבע. יש מדינות שצריך להתנהל בהן לפי דרישות מקומיות ואנו תמיד בוחרים בדרכים המקובלות החוקיות לביצוע הפעולות. חשוב לעבוד עם שותפים מקומיים שיאפשרו לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים. בחלק מהמדינות המתפתחות, למשל אינדונזיה, יש בעיה לעבוד פורמאלית עם ישראל, ולמרות שלקוחות ידעו את זהותנו האמיתית, פעלנו שם באמצעות חברת בת אנגלית או סינגפורית שהסוותה את זהותנו".

מהו הפרויקט הגדול הבא של סלטיק?

"להמשיך בהקמת ארגון גלובלי מצליח בעל מאות מיליוני משתמשים פעילים המפיץ תכנים למשתמשים על פי העדפותיהם בכל מדינה. אסטרטגית הגידול של החברה נשענת על חטיבת START – הצומחת במהירות. סטארט הינו מסך פתיחה מתקדם למכשירי אנדרואיד, המאפשר ללקוח ניווט יעיל ומהיר בתוך מגוון האפליקציות הקיימות במכשירו, ישירות ממסך הפתיחה. בנוסף, המוצר מאפשר חווית תוכן ייחודית ומגוונת המותאמת עבורו באופן ממוקד. תוך 3 שנים, סטארט כבר חצה את רף 50 מיליון ההורדות, יש לו 15 מיליון משתמשים פעילים חודשיים והוא מייצר MRR ( Monthly Recurring Revenue מ.ק.) משמעותי מאוד שהולך וגדל.

החטיבה מייצרת גם את START MAGAZINE שהינו פלטפורמת מוניטיזציית תוכן עבור מפתחים ויצרני מכשירים, המספקת תוכן איכותי, מספקיות תוכן מובילות, בשילוב עם מודעות פרסומיות אשר ביכולתם לשלב בתוך האפליקציה שלהם על מנת להגביר את הנראות, יכולת הגילוי ותנועת המשתמשים ובזכות זאת למקסם engagement של המשתמשים ומוניטיזציה. המטרה היא להמשיך ולהגדיל את ההכנסות בכל קווי המוצרים שלנו, תוך כדי אימוץ מתמשך של טכנולוגיות חדישות ותהליכים עדכניים.

במקביל, אנו רואים צורך הולך וגובר של מדינות ברחבי העולם להקים מערכות התראה המוניות ולשפר את הקיימות. סלטיק פעילה מאוד בתחום זה וכבר התקינה את מוצריהם במדינות כמו טייוואן, פיליפינים, צ'ילה, ורבות אחרות".

יש לך עצה טובה עבור CFO?

"מאוד חשוב להיבנות מהשטח, לשלוט במספרים ולנווט את האסטרטגיה. להיות איש כספים הבקיא במספרים לפני הכל ומעורה בכל מה שקורה ברמה הפיננסית הכי טוב ולפני כולם. משם, להתפתח אסטרטגית ולהיות מעורב לעומק בכל מה שמתרחש בארגון ולהוות פונקציה אסטרטגית, האמונה על הובלת הארגון ליעדיו בצורה הטובה ביותר ובשיתוף פעולה מלא עם ה-CEO והנהלת החברה.

"חשוב לעבוד עם צוות חזק שיפנה ל- CFO זמן למשימות האסטרטגיות המשמעותיות ולהיות מנהל טוב, מנהיג היודע להוביל את העובדים לביצוע המשימות. למזלי, אכן התברכתי בצוות כזה המפנה אותי מהמשימות השוטפות. חשוב גם להיות גלובלי - לא להתנהל מהמשרד בשיחות ועידה. לצאת לשטח ולהכיר את השווקים, ללמוד את חוקי המס המקומיים והעולמיים במדינות בהן החברה פעילה, להתעדכן בשינויים החשבונאיים בארץ ובעולם, להיפגש עם לקוחות, ללמוד תרבויות, להבין את הדברים ואז להתמודד עם אירועים שקורים בכל מדינה וחברת בת בצורה האופטימלית ולצד היועצים הנכונים".

שתף אותנו באבני הדרך של הקריירה שלך.

"התחלתי כחשב בקבוצת MTS הנסד"קאית ומשם הפכתי ל-CFO של החברה. ב- MTS למדתי את כל החשיפות לנסד"ק והגיוסים בה - עבדתי מול כל הגופים הפיננסיים והמשקיעים בשוק. לאחר מכן, שיניתי את סביבת העבודה שלי כ- CFO בתחום הפיננסי ועברתי לחברות שעובדות מול קרנות הון סיכון והתמקדתי בשווקים מתפתחים. כעבור מספר שנים עם הגידול במעורבות העסקית שלי בחברה, הציעו לי לנהל חברת בת של סלטיק ברוסיה. במשך חצי שנה ניהלתי חברה של 40 איש במוסקבה ומזרח אירופה בצורה עצמאית ומשם במעבר טבעי עברתי לתפקיד ה-CFO שהוא גם מנהל אסטרטגי ולנהל את חטיבת ה- LIVESCREENS. מבחינתי ,שלבי הקריירה שעברתי עד כה הם הכנה וחשיפה שלי במטרה להפוך ל-CEO בתעשייה".

25/05/2017 10:22

מניעה ויישוב סכסוכים - היתרון הסודי של ה-CFO
מניעה ויישוב סכסוכים - היתרון הסודי של ה-CFO סכסוך משמעותי בו מעורב הארגון הוא צומת מאתגר, העלול להשפיע על איתנותו הכלכלית ■ לקראת סמינר בנושא, אומרת עו"ד אורית אסנין: "בעת שכזו נדרשת קבלת החלטות ע"י מנהיגות בעלת זווית ראייה רחבה ומודעות לסכנות וליתרונות הגלומים באפשרויות השונות לניהול הסכסוך"

הכתבה בשיתוף פורום CFO 

פורום CFO יקיים ביוני הקרוב סמינר בנושא היבטים ניהוליים וכלכליים במניעת סכסוכים, בהנחיית אורית אסנין, עו"ד ומגשרת המתמחה בתחום. לדבריה ניהול סכסוכים הוא חלק מניהול הסיכונים של הארגון: "סכסוכים אליהם נקלע הארגון, עלולים להיות בעלי משמעויות כספיות אדירות ומכאן שהם חלק מאתגרי ניהול הסיכונים, העומדים בפני מנהלים. חשוב שגם בעניין זה, ייתן ה-CFO את הדעת לא רק בשלב בו נדרשים לשאת בעלויות הסכסוך ותוצאותיו, אלא בשלב מקדמי, בסיוע לתהליכי קבלת ההחלטות".

עו"ד אסנין ממשיכה ומסבירה כי "כמי שמגשרת מעל ל-17 שנה באלפי תיקים עסקיים מורכבים, נוכחתי שניהול סכסוכים עשוי או עלול, להשפיע על מצבו הפיננסי של הארגון. בחירת הנתיב לניהול האירוע וליישובו, ולא פחות חשוב - דיוקה של הבחירה מעת לעת ב'מעלה הדרך', ישליכו ישירות, לטובה או לרעה, על התוצאות הכספיות. לעיתים בחירת הנתיב בו מנהלים, או לא מנהלים, סכסוך תכריע בין המשך חיים עסקיים ובין חידלון. הדבר נכון גם כשמדובר בארגונים שנחשבים לחסונים או החסינים ביותר".

האם מעורבות ה CFO- חשובה רק בסכסוכים גדולים?

"ככל שהסוגיה שבסכסוך משמעותית יותר עבור הארגון, יכול וצריך ה-CFO לסייע בבחירת הנתיב לניהול המשבר ובקבלת ההחלטות שתביא לסיומו המיטבי. בסכסוכי ענק, תכנון וניהול נתיבי יישוב הסכסוך הוא קריטי ובחירה אחת לא נכונה, עלולה להטביע כלכלית את הארגון או לגרום לנזקים גדולים גם במישור התדמיתי והפנים ארגוני.

"אבל חשוב להעניק תשומת לב גם לאופן ניהול סכסוכים 'קטנים' יותר בהם מעורב הארגון. אמנם תוצאותיו של סכסוך 'קטן', לא ישפיעו על שורת הרווח ואולם, בהעדר מדיניות ניהול סכסוכים עלולים גם הרבה תיקים 'קטנים' ליצור נזק מצטבר. לכן גם בתיקים קטנים שלכאורה לא יזעזעו את איתנותו הפיננסית של הארגון, חשובה מעורבות הCFO- בהתוויית מדיניות ארגונית מושכלת ליישוב סכסוכים".

ובכל זאת האם זה לא תפקידם של עורכי הדין לנהל סיכונים משפטיים?

"נכון שבמרבית המקרים ה-CFO אינו האורגן הראשון הנדרש לפעולה בעת פרוץ סכסוך. ניהול הסכסוך ברבדיו השונים מצוי לרוב באחריות נושאי משרות ויועצים אחרים, בארגון ומחוצה לו: מנכ"ל, מנהל מחלקה משפטית, יועצים משפטיים חיצוניים ועוד. עורכי הדין אמונים כמובן על הייעוץ השוטף ועל ניהול התיק בהליכים המתנהלים בבית המשפט, בגישור או בבוררות. תפקיד ה CFO- משמעותי, כאמור, בהתוויית מדיניות הארגון באשר ליישוב הסכסוך וכן בקבלת החלטות מעת לעת, אל מול מציאות מתפתחת.

"אני מאמינה בעבודת צוות בצמתים חשובים. החלטות כגון - האם להיכנס למו"מ ישיר, האם להמשיך במו"מ או 'לפוצץ' אותו ואם מתפוצץ, האם לפנות לגישור לבוררות או לבית המשפט - כולן עלולות להיות קריטיות לארגון ובעלות השלכות כלכליות רחבות. בצמתים אלו, סיעור מוחות ושילוב כוחות בין היועצים המשפטיים, אנשי המקצוע ומקבלי ההחלטות בארגון, לרבות ה-CFO, הינו הכרח מתבקש.

"כאשר מחלקת הכספים אינה מעורבת בניהול מדיניות יישוב הסכסוך בתחילתו של משבר או בניהול השוטף ליישובו, היא תידרש לגלות מעורבות בשלב אישור המשמעות הכלכלית של פתרון הסכסוך או במקרה הפחות מוצלח, בתשלום הנזקים כתוצאה מאי יישובו המיטבי. מעורבות הנהלה בעלת הבנה פיננסית-אסטרטגית בשלהי הדרך ולא בתהליך עצמו, עלולה להיות בעייתית ומזיקה. בכוחו של ה-CFO למנוע מצב של מעט מדי ומאוחר מדי".

איפה ה-CFO ישמש כגורם מגשר?

"נתקלתי בשולחן הגישור במנהלי כספים רבים, שפעלו כמובילים עסקיים וקיבלו החלטות אמיצות בעלות ראייה רחבה של טובת הארגון. לצערי, נתקלתי גם באנשי כספים אשר שמשו כגורם 'מונע הוצאות', תוך ראייה קצרת מועד, המנהלת את הסכסוך דרך פריזמת דוחות הרבעון הקרוב. החלטה לדחות את הקץ (של הסכסוך) ולחכות להכרעות (לא ידועות), של גורם שלישי, עשויה להראות מצוין בדוחות הקרובים אך לגרום לנזק אדיר לטווח ארוך וחבל שכך".

מה היתרון כאשר CFO נמצא בתהליך?

"לכל סכסוך יש מאפיינים משלו: לעיתים המחלוקות עובדתיות, לעיתים מקצועיות בתחום ספציפי, לעיתים השאלות הן משפטיות. במרבית המקרים מדובר בתמהיל בין המאפיינים השונים. בכל המקרים, קיימים היבטים כלכליים לאופן ניהול הסכסוך ובוודאי באשר לתוצאותיו. כאשר המכנה המשותף לסכסוכים בארגון הוא הזווית הכלכלית, יש יתרון גדול בנוכחות ה- CFOכחלק מצוות ניהול הסכסוך תוך כדי התהליך ולא רק בשלב התוצאה".

האם מעורבות ה- CFO יכולה למנוע הסלמה?

"קיימות דוגמאות למכביר בהן נוכחותו של ראש הפירמידה הכלכלית היתה משמעותית ליישוב הסכסוך באופן מיטבי לארגון. למשל, בגישור בסכסוך בנייה בהיקף כלכלי עצום. בגישור נכחו מנכ"ל החברה ומנהל הפרוייקט שבמחלוקת. המנכ"ל שבתקופתו קרתה התקלה שבעטיה הסכסוך, דחף לניהול התיק עד לסיומו בפס"ד, על מנת 'לחנך' את הצד השני שלא יישנו מקרים דומים בעתיד. גם מנהל הפרויקט, רצה להמשיך במלחמה, בתקווה להצדיק את החלטותיו, שחלקן הובילו למשבר ולסכסוך המשפטי. כבר בישיבה השנייה הצטרף לגישור סמנכ"ל הכספים שהיה חדש בארגון. איש מרשים ביכולותיו אשר בחן אסטרטגית את משמעות המשך ההתדיינות המשפטית בתיק ואת השלכותיה הרחבות. בחכמה וברגישות סייע למנכ"ל לשנות את דעתו והוביל לסיום הסכסוך תוך תשלום משמעותי לצד השני, אך בד בבד תוך מיגור סיכונים רבים אחרים".

*** עו"ד אורית אסנין, מומחית בתחום הגישור ויישוב סכסוכים, ושותפה לפיתוח סמינר מניעת וניהול סכסוכים בפורום CFO.

לפרטים אודות סמינר - היבטים ניהוליים וכלכליים במניעת סכסוכים הקליקו כאן

 

עו"ד מיכל קורן 19/04/2017 13:57

 
 

איך למנוע את טעויות אנוש במחלקת הכספים?
איך למנוע את טעויות אנוש במחלקת הכספים? בראיון עם יבגני גרונוולד, יזם ומנכ"ל 3incube, הוא מסביר כי "נוכל לאפשר שיתוף מאובטח של כל הפעולות הפיננסיות על גבי כל הערוצים והפלטפורמות" ומשיק את הפלטפורמה לאוטומציה של תהליכי חשבונאות מיכל קורן 09/04/2017 11:45

כיצד אוטומציה של דוחות כספיים סייעה לבנק הדואר?
כיצד אוטומציה של דוחות כספיים סייעה לבנק הדואר? בראיון לפורום CFO תיאר רו"ח שמואל אנגלשטיין, CFO בנק הדואר, את היתרונות בעבודה עם תוסף האקסל, Excel Automation, שמספקת חברת יעל תוכנה עו"ד דנה טל צדוק 23/04/2017 14:48

יהודה בן אסאייג: "דרושה הקלה של טבעת הרגולציה העסקית המקשה"
יהודה בן אסאייג: "דרושה הקלה של טבעת הרגולציה העסקית המקשה" יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה, סוקר את המגמות הצפויות ב-2017 בשוק ההון והפנסיה, "בפני הרגולטורים עומדים בעתיד קשיים משמעותיים ביכולת להתניע את ההשקעות בארץ" עו"ד דנה טל צדוק 21/03/2017 08:04

הגיע הזמן להשקיע בקשרי משקיעים
הגיע הזמן להשקיע בקשרי משקיעים הייתם מעלים על דעתכם שחברה המעוניינת לבצע IPO ולהיסחר בארה"ב תעשה זאת ללא קשרי משקיעים (IR)? אז זהו, שלא ■ רוב רובן של החברות הציבוריות בעולם המערבי מנהלות פעילות קשרי משקיעים ענפה, הגיע הזמן שזה יקרה גם בישראל אורנה גורן 21/03/2017 11:24

"HP סאיטקס נמצאת בליבת אסטרטגיית הצמיחה של חטיבת הדפוס של HP"
"HP סאיטקס נמצאת בליבת אסטרטגיית הצמיחה של חטיבת הדפוס של HP" ליאור גולדנברג, HP CFO-סאיטקס, מסביר בפורום CFO על המורכבות של ניהול מערך פיננסי בחברת ייצור גלובלית ■ "יש לחברה אחריות לספק ביצועים אופטימליים ולדאוג לרווחיות על מנת להיות אטרקטיבית למשקיעים" עו"ד דנה טל צדוק 14/03/2017 19:01

"ה-CFO אחראי לעמידה של הארגון בעקרונות של תקנות ותשלומים"
"ה-CFO אחראי לעמידה של הארגון בעקרונות של תקנות ותשלומים" באירוע השנתי של פורום CFO סקר רפי הכהן, CFO מלם שכר, את האתגרים בסליקת תשלומים פנסיוניים, ופירט מה צריך ה-CFO לבדוק בתהליך זה ■ "המטרה היא לוודא שהכסף יגיע למקום הנכון" עו"ד דנה טל צדוק 06/03/2017 13:20

כתבות נוספות >>

כתבות נוספות

"העברת ה-ERP לענן מפחיתה עלויות ומאפשרת חדשנות" "העברת ה-ERP לענן מפחיתה עלויות ומאפשרת חדשנות" אלברטו מרנפלד, ראש אגף SaaS באורקל ישראל, מסביר על היתרונות שבהעברת מערכת ERP לענן והתועלות העסקיות שהארגון מפיק ממנה עו"ד דנה טל צדוק 27/04/2017
מניעה ויישוב סכסוכים - היתרון הסודי של ה-CFO מניעה ויישוב סכסוכים - היתרון הסודי של ה-CFO סכסוך משמעותי בו מעורב הארגון הוא צומת מאתגר, העלול להשפיע על איתנותו הכלכלית ■ לקראת סמינר בנושא, אומרת עו"ד אורית אסנין: "בעת שכזו נדרשת קבלת החלטות ע"י מנהיגות בעלת זווית ראייה רחבה ומודעות לסכנות וליתרונות הגלומים באפשרויות השונות לניהול הסכסוך" עו"ד מיכל קורן 22/06/2017
"ה-CFO אחראי לעמידה של הארגון בעקרונות של תקנות ותשלומים" "ה-CFO אחראי לעמידה של הארגון בעקרונות של תקנות ותשלומים" באירוע השנתי של פורום CFO סקר רפי הכהן, CFO מלם שכר, את האתגרים בסליקת תשלומים פנסיוניים, ופירט מה צריך ה-CFO לבדוק בתהליך זה ■ "המטרה היא לוודא שהכסף יגיע למקום הנכון" עו"ד דנה טל צדוק 29/03/2017