x

שיתוף הפרויקט

סגור
16

דנה ויס

חברת החדשות

 - דנה וייס / צילום: אייל בן יעיש
קפיצה לכיסא הפרשנית | שירי דובר

בנובמבר 2017, בשיאה של סערת metoo# המקומית, לא יכלה דנה ויס, הפרשנית המדינית ומגישת חדשות סוף השבוע בחברת החדשות, להבליג עוד, ובהבלחתו של ציוץ טוויטר אחד קטן, הצטרפה גם היא לקמפיין, כשהיא גוררת אחריה את השדרן גבי גזית. כאשר שמעה ויס את גזית עוקץ בתכנית הרדיו שלו ב-103FM, את עיתונאית ערוץ 10, אושרת קוטלר, לאחר שזו התלוננה על אלכס גלעדי (ובכלל, גזית הביע תמיהה בנוגע לרלוונטיות של מקרים מהעבר), פנתה אליו ויס והזכירה לו ולעוקבים, כי הוא מתעקש לטענתה "לנשק על הפה כשנפגשים ככה סתם במסדרון במערכת. למה. ככה. כי אתה יכול. בשגרה".

בכך, קפצה ויס אל כדור השלג של metoo בעודו צובר תאוצה וכוח. היא מצידה הבהירה שלא מדובר כלל באומץ, אולם ימים ספורים אחר כך, עם פרוץ התגובות שמנגד, היא נאלצה להודות שכעת היא מבינה למה נשים חושבות פעמיים לפני שהן מתלוננות.

ויס, מונתה באחרונה לפרשנית המדינית של החדשות, בנוסף לתפקידה כמגישת המהדורה במוצ"ש. את המינוי היא קיבלה עם עזיבתו של אודי סגל לרשת. בלי לפגוע במעמדה ובכישוריה, אפשר לציין שאת אחד מצעדיה הראשונים שלה בקריירה בת יותר מ-25 שנה, היא חייבת מלבד לעצמה, גם במידה מסוימת לח"כ ולשר לשעבר, גדעון סער, שפרישתו מהתקשורת בשנות התשעים, אפשרה לה להיכנס לנעליו ככתבת המשפטית של חדשות ערוץ 2. משם היא כבר הוכיחה שמדובר בבחירה נכונה.

ולא רק בקמפיין metoo דואגת ויס להזכיר כי דרכן של נשים אינה פשוטה כדרכם של גברים. ב-2016, הבעת עמדה לא פופולרית אודות ביטחון וטרור, "זיכתה" אותה בנימה מזלזלת מצד הרוב הגברי שבפאנל, וכאשר היא הביעה חוסר שביעות רצון מההסגברה של עמיתיה, כינה אותה הפרשן אהוד יערי - יאכנע. כאמור, כעבור שנה, הוכיחה ויס שלא רק שהיא יאכנע, גם פראיירית היא לא.