שינוי בצמרת אמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן פורש מתפקידו

סליפסקי: "זהו זמן טוב עבורי לבלות זמן רב יותר עם משפחתי, להיטען מעט, וליצור לעצמי מרחב מנטלי כדי לשקף ולבחון את האפשרויות שלי" • מאט גרמן, סגן נשיא למכירות ושיווק של שירותי האינטרנט של אמזון, יחליפו • ברבעון האחרון, שירותי הענן יצרו לאמזון הכנסות של 25 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אדם סליפסקי, מנכ"ל עסקי שירותי הענן של אמזון, יעזוב את משרתו בחודש הבא, כך לפי הודעת החברה. מי שיחליפו הוא מאט גרמן, סגן נשיא למכירות ושיווק של שירותי האינטרנט של אמזון, האחרון יכנס לתפקידו בתחילת יוני. 

אמזון מציגה דוחות חזקים ותחזית אופטימית להמשך; המניה מזנקת במסחר המאוחר 
כך מתכוון ג'ף בזוס לחסוך 600 מיליון דולר מס על מכירת מניות באמזון 

במכתב שנשלח לעובדים, סליפסקי אמר שהוא עוזב את עסקי שירותי הענן של אמזון (AWS) לאחר עשרים שנה, כדי לשהות זמן רב יותר בחיק משפחתו. "בהנתן מצב העסקים ומצבת המנהיגות בחברה, זהו זמן טוב עבורי לעשות את המעבר ולנצל את ההזדמנות לבלות זמן רב יותר עם משפחתי לזמן מה, להיטען מעט, וליצור מרחב מנטלי כדי לשקף ולבחון את האפשרויות שלי". 

מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי נפרד מסליפסקי במייל, "הוביל את העסקים במיומנות רבה" ואמר שלמחליפו גרמן יש "כישורים, מיומנויות וניסיון יוצאים מן הכלל כדי להצליח בתפקידו החדש". גרמן החל לעבוד באמזון לפני כ-18 שנה והיה אחד ממנהלי המוצר הראשונים בשירותי הענן. 

ב-2021, לאחר שאמזון הכריזה שג'סי יחליף את ג'ף בזוס כמנכ"ל אמזון, היו הרבה שחזו שיהיה זה גרמן שיחליף את ג'סי כמנכ"ל שירותי הענן. תחת זאת, אמזון הביאה את סליפסקי, אז מנכ"ל סיילספורס לתפקיד. 

בזמן כהונתו של סליפסקי, שירותי הענן של אמזון עמדו באתגרים עסקיים לא מעטים, ביניהם ירידות בהכנסות כתוצאה מעליית הריבית שגרמה לחברה להקטין את ההשקעה בשירותי הענן, מאז שנה שעברה, עברה חטיבת הענן של אמזון שני סבבי פיטורים כחלק מקיצוצים רוחביים בחברה שכללו פיטורים של כ-27 אלף עובדים. במקביל אותגר סליפסקי על ידי הביקוש הגובר לשירותי הבינה המלאכותית היוצרת מול המתחרה OpenAI. 

ברבעון האחרון, שירותי הענן יצרו לאמזון הכנסות של 25 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים וב-17% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. 

בשנת 2022 היה שכרו של סליפסקי 41 מיליון דולר, רוב הסכום כתגמול הוני. בשנת 2023, לפי הרשות לניירות ערך האמריקאית, לא קיבל סליפסקי תמורה במניות.