התעלומה נפתרה - זו ההשקעה הסודית של וורן באפט

כשישה חודשים נשמרה ההשקעה הזאת של באפט בסוד • אך דיווח ההחזקות הרבעוני של ברקשייר הת'וואיי חשף ש-Chubb היא החברה בה רכש באפט מניות בשווי של כ-6.6 מיליארד דולר • בנוסף מכרה ברקשייר הת'וואיי את כל מניותיה ב-HP ומניות של אפל

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

מניית Chubb היא ההשקעה המסתורית של וורן באפט - כך נחשף בדיווח ההחזקות הרבעוני של חברת ההחזקות ברקשייר הת'וואיי , שפורסם אתמול (ד'). בעקבות הגילוי, מניית Chubb עלתה במסחר המאוחר ב-8.3%.

ההשקעה (הסודית) החדשה של וורן באפט 
ניתוח | מניות המם חזרו לשגע את וול סטריט. קרנות הגידור הפסידו שוב מיליארדי דולרים 

כזכור, בדיווחים הרבעוניים הקודמים ביקשה החברה מה-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) לשמור על הפוזיציה שהיא בונה בחברה מסוימת בסוד, כך שבשוק נאלצו להמתין עד לדיווח הנוכחי כדי להיחשף לכך. ההערכות היו שמדובר בחברה מהמגזר הפיננסי, ואכן Chubb היא חברת ביטוח, תחום פעילות משמעותי של ברקשייר הת'וואיי. לפי הדיווח, ברקשייר מחזיקה ב-25.9 מיליון מניות של Chubb שהשווי שלהן, לאחר הזינוק במניה במסחר המאוחר, מגיע לכ-7.1 מיליארד דולר (כ-6.6 מיליארד דולר לפני הזינוק, כששווי השוק של Chubb הוא כ-103 מיליארד דולר).

החברה עלתה לאחרונה לכותרות בהקשר משפטי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כשחתמה על ערבות בערעור שלו בתביעת לשון הרע.

מהדיווח עולה גם שברקשייר מכרה את יתרת מניותיה בחברת HP, לאחר שהקטינה משמעותית את ההחזקה בחברה עוד ברבעון הקודם. בסוף 2023 היא החזיקה ב-22.8 מיליון מניות HP (ירידה של 78% לעומת הרבעון השלישי) ובסוף הרבעון הראשון של 2024 היא כבר לא דיווחה על כל החזקה ב- HP.

ברקשייר מכרה גם עוד מניות של אפל, רבעון שני ברציפות: בסוף הרבעון הראשון היא החזיקה בכ-789 מיליון מניות אפל, ירידה של כמעט 13%, לאחר ירידה מינורית ומכירה של מניות בהיקף משוער של כ-1.8 מיליארד דולר ברבעון הקודם. במחיר הממוצע של מניית אפל ברבעון הראשון, מדובר על מימוש בהיקף של מעל 21 מיליארד דולר.

חברות בולטות אחרות בהן ברקשייר הת'וואיי מחזיקה הן אמזון, אמריקן אקספרס, בנק אוף אמריקה, שברון, קוקה קולה, T-Mobile ועוד.