ההשקעה (הסודית) החדשה של וורן באפט

לפי דוח האחזקות לרבעון האחרון של 2023 שפורסם אתמול, ברקשייר האת'ווי בונה פוזיציה בחברה מסויימת, אבל כדי להגדיל אותה בלי לנפח את מחירה, היא מעדיפה לשמור אותה בסוד • וגם, החברה הקטינה מעט את ההחזקה באפל

וורן באפט. רבים לא מיישמים את כלל הרכישה שלו: ''תפחד כשאחרים חמדנים'' / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט. רבים לא מיישמים את כלל הרכישה שלו: ''תפחד כשאחרים חמדנים'' / צילום: Associated Press, Nati Harnik

חברת ההחזקות ברקשייר האת'וויי  של וורן באפט הקטינה ברבעון האחרון של שנת 2023 את ההחזקות שלה במניית אפל. במקביל, לפי דיווחים, החברה ביקשה מה-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) לשמור על אחת הפוזיציות שהיא בונה בחברה מסוימת בסוד, ובשוק ייאלצו להמתין רבעון נוסף כדי לגלות מהי ההחזקה המסתורית, אלא אם ברקשייר הת'וואיי תגיע מוקדם יותר להחזקה של 5% באותה חברה ותצטרך לדווח. נראה שהבקשה לסודיות נועדה להמשך בניית הפוזיציה בלי ידיעת הציבור. בשוק יש הערכות שמדובר בחברה מהמגזר הפיננסי.

ההימור לא הצליח, ועכשיו באפט מוכר את כל ההשקעה בחברה הזו  
כך מתכוון ג'ף בזוס לחסוך 600 מיליון דולר מס על מכירת מניות באמזון 

לפי דיווח ההחזקות הרבעוני שהועבר השבוע ל-SEC, ברקשייר החזיקה בסוף הרבעון בכ-906 מיליון מניות אפל. המשמעות היא שבמהלך הרבעון הרביעי של 2023 ברקשייר הת'וואיי מכרה מעל 10 מיליון מניות אפל ובסך הכול 1% מההחזקה שלה, משום שבסוף הרבעון השלישי החזקותיה היו כ-916 מיליון מניות.

החברה אינה מחויבת לדווח באילו מחירים מכרה את המניות, אך במהלך הרבעון המחיר הממוצע של מניית אפל היה כ-183 דולר כך שבמחיר הממוצע מדובר על מכירה בהיקף של למעלה מ-1.8 מיליארד דולר.

הקטנה מינורית

שווי מניות אפל שבידי ברקשייר בסוף הרבעון הוא כ-167 מיליארד דולר. בסוף 2023 החזיקה החברה ב-5.9% ממניות יצרנית האייפון. אפל היא ההחזקה הגדולה ביותר בשוויה בתיק שלה, ואחריה נמצאים בבנק אוף אמריקה , אמריקן אקספרס , קוקה קולה  ואחרות. כעת נותר לראות האם מגמת צמצום ההחזקה תימשך גם ברבעונים הבאים.

הקטנת ההחזקה באפל מינורית, אך ב-HP  ברקשייר חתכה את ההחזקה שלה ברבעון האחרון ב-78%. בסוף הרבעון היא החזיקה ב-22.8 מיליון מניות HP לעומת 103 מיליון מניות ברבעון קודם. שווי ההחזקה הנוכחי שלה ב-HP מגיע ל-653 מיליון דולר. מדובר על מימוש בשווי למעלה מ-2 מיליארד דולר. מנגד, היא הגדילה החזקות בשתי חברות מתחום האנרגיה, שברון  ו-אוקסידנטל פטרוליום .