כתב תחבורה ב"גלובס". שימש קודם לכן ככתב התחבורה ב-ynet מאז 2017. בוגר תואר ראשון במשפטים מהמכללה האקדמית למשפט ולעסקים ברמת גן ומוסמך כעורך דין. בשנת 2020 זכה באות העיתונאי המצטיין מטעם ארגון 15 דקות על סיקור התחבורה הציבורית בישראל.
דירקטוריון נת״ע בחר במנכ״ל נתיבי איילון לשעבר לניהול החברה במקומו של חיים גליק • האתגר הגדול שמחכה לו: הקמת פרויקט התחבורה הגדול בתולדות המדינה
בעקבות פרסום תחקיר "המקור", שרת התחבורה הזמינה את חברת בזק כדי לבצע בדיקות האזנה בלשכתה, כך נודע לגלובס • לפי גורמים בענף, רגב מכנסת דיונים מרובי־משתתפים ומשדרת "עסקים כרגיל" • מלשכת השרה נמסר: "שום האזנה לא מותקנת או הותקנה מאף גורם או חברה"
עקב הנפת גשר חדש שיחבר את תחנת רכבת משה דיין למתחם האלף בראשון לציון חברת נתיבי איילון תחסום היום (ה') אחר הצהריים את נתיבי איילון לצפון ולדרום, לצד הפסקת תנועת הרכבות • לפי גורמים בענף, עקב מדיניות הממשלה שלא מאפשרת עבודות בשבת - לא נעשה אפילו ניסיון להעביר את העבודות לסופ"ש
שנה לאחר המאבק בין שר האוצר לשרת התחבורה על מתן תקציב לרכבת לאילת, בדיקת גלובס העלתה כי מתוך מיליארדי השקלים שהוקצו, שקל לא מומש • בענף מסבירים כי בעוד שלשרה היה חשוב להציג רפורמה משמעותית, המשרד בראשותה מתקשה לבצע פרויקטים
מנכ"ל משרד התחבורה רצה להקצות מיליוני שקלים למטרונית בקריית אתא תוך דילוג על הדרג המקצועי, אך העבודות נבלמו ע"י משרדי האוצר והתחבורה משלא נמצאו התחייבויות תקציביות • והנתונים שמראים: חרף ההתנגדות המחודשת של בן זקן אליהם, הנת"צים כן יעילים
בשבוע הבא, כביש 1 צפוי להיחסם בין השעות 22:30 בלילה ועד 4:30 לפנות בוקר, לאחר שעבודות שנקבעו במקור לימי שבת בוטלו בלחץ המפלגות החרדיות • גם נתיבי איילון ייחסמו השבוע, החל מיום חמישי אחר הצהריים ועד ליום שישי בסמוך לכניסת השבת
עופר מלכה הוגדר על ידי גורמים שעבדו מולו כשהיה מנכ"ל משרד התחבורה כמי ש"התאמץ לא לקבל החלטות אלא בהנחתות שהגיעו ממירי רגב" • בתחקיר "המקור" נחשפה זיקה עמוקה שלא דווחה בין השרה למי שעד לא מזמן היה מועמדה למנכ"לות רשות שדות התעופה
בתחקיר של התכנית "המקור", דובר על התנהלות שרת התחבורה, מירי רגב, ועל המינויים שהיא מקדמת • אך אם לכאורה תוכן התחקיר נכון - היכן היו נציבות שירות המדינה, הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה, רשות החברות הממשלתיות ומשרד האוצר?
התנהלות שרת התחבורה ואנשיה עלולה להיחקר במישור הפלילי • בזמן שהיועמ"שית מקיימת שיח עם ראשי מערכת האכיפה, רגב שכרה את שירותיו של עו"ד עמית חדד - ששלח מכתב התראה לפני תביעה • וגם: משרד התחבורה עשוי להיקלע לתסבוכת במישור המינהלי
בניגוד לדעת הדרג המקצועי והתוכניות המאושרות, וגם במחיר של פגיעה בשכונות מגורים והזזת קו מטרו: משרד התחבורה בראשות מירי רגב מקדם בימים אלו הקמת תחנות רכבת במוקדים שונים בארץ, שיפגעו בשירות התחבורה • הסיבה, לפי גורמים: לחצים ושיקולים פוליטיים
תחקיר "המקור" ששודר בערוץ 13 חשף עד כמה שיקולים פוליטיים צרים מושרשים עמוק בתוך התנהלותה המקצועית של השרה רגב • רגב ואנשיה משתמשים בתקציב המדינה כדי לשמר את כוחה בליכוד, על חשבון קידום פרויקטים לרווחת הציבור - והיא איבדה כל לגיטימציה ציבורית לכהן כשרת תחבורה
נתיבי איילון הודיעו על חסימה הרמטית של הכבישים לצפון ולדרום, החל מערב יום חמישי ה-30 במאי ועד הערב שלמחרת, בשל עבודות להנפת גשר בראשון לציון • גם תנועת הרכבות באזור תופסק • בדיקת גלובס העלתה כי לא הוגשה בקשה לקיום העבודות במהלך סוף השבוע - על אף שמדובר בכביש העמוס ביותר במדינה
רשות שדות התעופה עצרה את העבודות להרחבת התחנה בנתב"ג בטענה לפגיעה בנגישות לטרמינל מהחניונים • גורמים המעורים בפרטים טוענים שהסיבה נוגעת לצמצום חניות העובדים במהלך הפרויקט • בענף חוששים מהיווצרות צוואר בקבוק בתפעול רשת הרכבות
במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת • גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך • השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו
הוועדה לצמצום הריכוזיות המליצה לאפשר את השתתפותן של אלקטרה ושפיר במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה • מנגד, חברות בינלאומיות חוששות לגשת למכרז על רקע אי הוודאות הביטחונית והכלכלית בישראל
אתמול נחשף בגלובס כי במשרד התחבורה בוחנים לשנות את תוכניות המטרו כך שיעמדו בבקשת המוסד לתחנת רכבת צמודה למטה הארגון • מדובר בעוד הוכחה לבעיה הקשר ביותר בתכנון התחבורה בישראל: העדפת לחצים מגוונים ושיקולים פוליטיים על שיקולים מקצועיים
אורן דוריבחירותגד פרץדני זקןיובל ניסניממשלת מעברמשרד האוצרמשרדי הממשלהשירית אביטן כהןשני אשכנזי