ארבעים הציערים המבטיחים 2016

- מגזין גלובס -

צביקה ביידא / צילום: יונתן בלום
צביקה ביידא
סמנכ"ל שירות לקוחות וחבר הנהלת שופרסל
גיל: 36
אישי: נשוי + 1, מתגורר בתל אביב
השכלה: תואר ראשון במשפטים ובמינהל עסקים, המרכז הבינתחומי בהרצליה; תואר שני במשפטים, אונ' ת"א ואונ' ברקלי

רשמית, נכנס צביקה ביידא (36) לתפקידו לפני פחות מחודש. בפועל, הוא מכהן בתפקיד זה שנה. הסיבה שרק כעת קיבל התפקיד את ההגדרה הרשמית (והארוכה) "ראש אגף לקוחות וקשרי חוץ וחבר הנהלה בשופרסל", היא משמעותית ומסמלת מגמה בשוק: בשופרסל כנראה מבינים את מה שחברות רבות עוד לא הבינו בישראל – שהתחרות עברה לזירת השירות.

את ביידא אפשר להגדיר כיד ימינו של מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן. לפני התפקיד הנוכחי, במשך ארבע שנים, שימש ביידא, עורך דין בהשכלתו, כעוזר של אברכהן ולפני כן שימש כחוקר ברשות לניירות ערך.

מעבר חד.

"זה משהו שמשקף את האמונה שלי כיום: העולם הוא פחות של בעל מקצוע אחד שעוסק מגיל 20 עד גיל 70 באותו תפקיד. העולם של היום דורש מיומנויות מורכבות ואנשים שבאים מדיסציפלינות מגוונות, שבניהול הם יכולים להביא יותר תוכן וערך. זה עולם שנע בכיוון של מנהלים שמבינים קצת בהרבה דברים מאשר כאלה שמבינים הרבה במעט דברים. בתפקיד שלי אני מכסה לא רק את הקשר עם הלקוח, אלא גם את התקשורת עם המשקיעים והממשל ואחריות תאגידית. ולמה הכול מתערבב? אירוע שאתה מטפל בו היום, תוך 5 דקות עולה לפייסבוק, משם מגיע לתקשורת ויכול להגיע לכנסת. זה משפיע על הרגולטור, על הציבור ועל המשקיעים - ולא חסרות דוגמאות רק מהחודשים האחרונים".

מגמה נוספת שהתרחשה בענף, מגדירה מחדש את מקומם של הספקים במשוואה, לאור התחזקות המותג הפרטי.

"בעבר, הספקים שלטו בשוק בצורה מוחלטת והקמעונאים לא נספרו. המותג הפרטי, שמהווה 20% מהמכר שלנו, משפיע על המיקום שלנו במובן של מערכות היחסים עם הספקים ומול הלקוחות. עד היום, שימשנו סוג של רצפת מכירות ואנחנו הופכים להיות גם לקוחות וגם מתחרים. זה קורה בכל העולם ואין שום סיבה שרוב העגלה של הצרכן הישראלי תהיה של מותגים גדולים. מצד שני, אם פעם כשהיה ריקול זו הייתה בעיה של הספק, היום זו גם בעיה שלנו".

כתבה: מיכל רז חיימוביץ'