כמו מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, ובכירי החברה האחרים, גם למנהלת השיווק של פייסבוק ישראל, ענת אלחנני, אין משרד משלה. עובדיו המקומיים של התאגיד הבינלאומי מתגאים בכך שהם יושבים כולם בחללים פתוחים שאמורים להשרות "אווירה של פתיחות", כלשונה (אולי כמעין תגובה מודעת לעצמה בימים שבהם ישנה דווקא ביקורת בקרב גולשים בנוגע למדיניות חופש הביטוי בפייסבוק – בעיקר על רקע מהלכים שעושה החברה כדי להיכנס לשוק הסיני).
ביום שבו אני נפגש עם אלחנני היא חוגגת ארבע שנים בחברה. לפייסבוק היא הגיעה אחרי שש שנים שבהן שימשה כמנהלת השיווק הדיגיטלי של יורוקום נוקיה. "כאשר פייסבוק פנו אליי לא היה עדיין משרד בישראל ואפילו לא היו תוכניות להקים פה משרד פיזי", היא משחזרת, "אבל הם חיפשו אנשים שמכירים טוב את השוק הישראלי. שלחתי קורות חיים, נסעתי למטה בדבלין ליום ראיונות שלם והייתי צריכה לעשות תרגיל שבו נדרשתי לבנות אסטרטגיית פייסבוק לחברת תעופה פיקטיבית. חזרתי לארץ ואחרי כמה ימים קיבלתי טלפון שהם בעניין".
מאז שהוקם המשרד הישראלי של פייסבוק לפני כשנתיים, פועלת אלחנני במרץ להעמקת האינטרגרציה בין צורות השיווק המסורתיות של עסקים ותיקים לבין היכולות הטכנולוגיות של עסקים מבוססי מידע. "בישראל יש שילוב מעניין בין חברות מסורתיות שכולנו מכירים לבין עניין הסטארט-אפ ניישן – מערכת שעובדת מאוד מאוד אחרת מבחינת ההתנהלות שלה. החברות המסורתיות יודעות מה זה שיווק של פעם אבל חברות סטארט-אפ מגיעות מהצד של הדאטה והאנליזה. האנשים שם יודעים לקודד ויש להם חדשנות אבל מצד שני הבסיס של השיווק פחות מוכר להם. שני העולמות העסקיים הללו משלימים זה את זה ואנחנו רוצים לחבר ביניהם".
אלחנני גדלה בתל אביב ושירתה בחיל האוויר כמדריכה בקורס פקידות מבצעים. לאחר טיול בדרום אמריקה היא למדה כלכלה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב ובמקביל עבדה כאנליסטית בחברת סטראט-אפ, אבל הכיוון האמיתי שלה היה שיווק. "זה משהו שהיה ברור לי עוד מכיתה ו'", היא אומרת בחיוך. "כשהתחילו פרסומות בטלוויזיה המסחרית בארץ ב-1993 אשכרה הייתי יושבת ומחכה לפרסומות. אחרי הסטארט-אפ הייתי תקציבאית בחברת האינטראקטיב של ראובני-פרידן במשך שנה וחצי ומשם עברתי ליורוקום. הגעתי בתור מנהלת תחום אינטראקטיב וסיימתי כמנהלת שיווק דיגיטלי ומאז אני בפייסבוק".
כתב: שחר סמוחה