ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

קארין איייבישיץ / צילום: כפיר זיו
קרין אייבשיץ סגל
מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל
גיל: 39
אישי: נשואה + 2, מתגוררת בחיפה
השכלה: תואר ראשון בפקולטה למדעי המחשב בטכניון

קרין אייבשיץ סגל, מהנשים המשפיעות בישראל על ההייטק המקומי, האחראית ל־7,000 מהנדסות ומהנדסים באינטל, מנהלת בכירה שכל החלטה שלה משפיעה, באופן ישיר או עקיף, על תחום מרכזי בתעשייה בארץ, הייתה במרחק פסיעה מלהפוך לרקדנית בלט. "עשיתי את זה עד שהבנתי שאו שזה הופך למקצוע, מה שאומר שצריך להתאמן בכל יום, או שצריך לעזוב", היא אומרת, פרשתי רגע לפני שעליתי לכיתה י"א".

חשבתי שתספרי שכילדה אהבת מתמטיקה.

"גם זה נכון. מתמטיקה הייתה התחום המועדף עליי מגיל צעיר ועד היום. בצבא אפילו לימדתי מתמטיקה כששירתי בפנימייה צבאית בחיפה, שם לימדתי קבוצת ילדים שבחרה לעשות 5 יחידות פיזיקה וללמוד מתמטיקה לבגרות".

את דרכה בתעשייה החלה כמפתחת תוכנה באינטל, והיא התקדמה והתמקדה בפיתוח מוצרים, מערכות ותשתיות, כלים ותהליכים, ומילאה תפקידי ניהול שונים. באוגוסט האחרון מונתה למנהלת מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, ומתוקף תפקידה היא גם משמשת סמנכ"לית אינטל העולמית ומובילה פתרונות משולבי חומרה ותוכנה לעולם הבדיקות של מוצרי אינטל. היא תמשיך בתפקידה זה לצד תפקידה הניהולי הבכיר החדש. 
בתפקידה הנוכחי, היא אחראית על פיתוחם של כמה מהמוצרים המשמעותיים ביותר של אינטל העולמית - בראשם מעבדי דור העתיד. האתגר המרכזי נוגע למעבר של אינטל מחברת פי-סי לחברת דאטה, תחום שעוסק בניתוח כמות המידע ההולכת וגדלה שנצברת במכשירים השונים (זאת, גם על רקע רכישת מובליאיי על–ידי אינטל).
"אני לא מהמתכננים הגדולים ולא דמיינתי שזה יהיה המסלול שלי, אבל אני מאוד נהנית באינטל וממשיכה לגדול פה", היא אומרת. "באוגוסט נוצרה לי הזדמנות כשקודמי בתפקיד, רן סנדרוביץ', קיבל תפקיד באינטל העולמית בארצות הברית. אני תמיד אומרת לאנשים שצריך להיות מצוינים, ואז, כשיבואו ההזדמנויות - יציעו לך אותן".

איך מתבגרים בתוך ארגון ומשנים פאזה מסטודנטית למנהלת בכירה?

"הביטחון זה משהו שנבנה עם הזמן. הרבה פעמים שואלים אותי אם היה לי מנטור אחד ספציפי, ואני יכולה להגיד שהיו אנשים שהשפיעו עליי יותר מאשר אחרים, אבל מה שמאפיין אותי זה היכולת ללמוד מכל אחד שאני עובדת איתו ולהקשיב באמת לאחרים. עם הזמן צברתי ידע, כישורים, ביטחון והבנה איך נכון להתנהל, איך נכון לתפוס דברים".

מהי התובנה המשמעותית בקריירה שלך?

"הסוד בעיניי הוא צוות מנצח. אני לא חושבת שבן אדם אחד יכול להצליח לבד, מוכשר ככל שיהיה. אני מאמינה שאם הצוות שאת בונה סביבך מצוין, אז כל השאר יקרה בקלות. זה משהו שלמדתי, וככל שעוברות השנים, אני שמה יותר דגש על בחירת האנשים סביבי".

איזה אנשים את רוצה לצידך?

"אנשים יותר טובים ממני. כמטרה, אני מקפידה לאסוף סביבי אנשים פתוחים מחשבתית, שיודעים לעבוד בצוות, שיודעים למשוך אחריהם אנשים, לשים מטרות אגרסיביות ולמשוך את הארגון כדי להגיע למטרות האלה, תוך כדי יצירת סביבת עבודה נעימה - שהיא קריטית, כמובן. אני גם מקפידה לא לשים את עצמי בכל המקומות והצמתים המרכזיים ובוחרת איפה אני צריכה להיות באופן קריטי ואיפה אני יכולה לעשות דלגציה למישהו מצוין אחר מהצוות".

האצלת סמכויות זה לא משהו שבא בקלות.

"אני מאוד מאמינה בהאצלת סמכויות. אני חושבת שרק ככה אפשר לגדול, ככה בעצם מפתחים ארגון חזק יותר".

אייבשיץ סגל מספרת שהייתה "תמיד חיפאית", למעט כמה שנים בילדות, כשחיה בלונדון ולאחר מכן בפריז בעקבות שליחויות של ההורים. "שניהם היו רופאים, גם האחיות שלי רופאות, ורק אני אהבתי מתמטיקה ומקצועות הנדסיים", היא מספרת. "כשנסענו אז לפריז, זה היה כדי שאבי ילך ללמוד את נושא ילדי המבחנה, הוא פיתח טכנולוגיות רפואיות שקשורות בילדי מבחנה".

במסגרת התפקיד החדש, את נוסעת הרבה לחו"ל. זה משהו שאת אוהבת לעשות?

"אני נהנית כי אני מקדמת דברים בעבודה בכל פעם שאני נוסעת ורואה עולם, אבל ברמה האישית, אני תמיד מעדיפה להיות בבית עם הילדים. המשפחה מאוד חשובה לי ואני לא רוצה לפגוע בה".

מה האתגרים מבחינתך?

"אני מרגישה במקצוע שלי את המשמעות בכמה ממדים: אחד הוא להביא טכנולוגיה שמשנה את ההתנהלות האנושית ומאפשרת את כל מה שאנחנו עושים כאן היום. גם התחושה הזאת, שמה שאנחנו עושים פה בישראל מגיע כמעט לכל מקום בעולם, היא בעלת משמעות עבורי. בנוסף, אני מוצאת משמעות בכך שאינטל ישראל היא מעסיק משמעותי מאוד במדינה. התחושה שאני מובילה ארגון שגם מוביל טכנולוגית בארץ, גם עובד עם האקדמיה בישראל, ושהוא גם כוח מרכזי בצמיחה של המדינה, יוצקת משמעות לקריירה".

כתבה: צאלה קוטלר הדרי