ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

ענבל לביא / צילום: ענבל מרמרי
ענבל לביא
מנכ"לית קבוצת וובפאלס

גיל: 40
אישי: נשואה + 3, מתגוררת בהרצליה
השכלה: תואר ראשון ושני בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת תל אביב

אילולא עמדה לפני שנים ענבל לביא מעל גבו של אדם מת שתרם את גופו למדע, והבינה שאין מצב בעולם שהיא תחתוך לתוכו, ייתכן שמסלול חייה היה שונה בתכלית. כעתודאית, היא היתה סטודנטית צעירה מאוד לרפואה באוניברסיטת תל אביב, וגם כשהיא נזכרת בכך היום, ניכר שזו לא היתה חוויה פשוטה: "חזרתי הביתה עם ריח של פורמלין וחפפתי את הראש לפחות עשר פעמים. השארתי את כל הדברים שלי בלוקר והלכתי למשרד הרישום ואמרתי להם שאני עוזבת. אחרי שירות בצה"ל, היא מספרת, החליטה על עתידה "כמו כל מהנדסי התעשייה: בשיטת האלימינציה". שבועיים לאחר השחרור היא כבר החלה ללמוד הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת תל אביב, ולאחר שנת לימודים אחת, הוצע לה להצטרף למסלול ישיר לתואר שני בהנדסה ובו התמחתה בלמידת מכונה, תחום שהיה בחיתוליו באותה תקופה.

בזמן הלימודים עבדה לביא בחברת הייעוץ תפן, ולאחר סיום התואר השני, בגיל 24, עברה לעבוד באל על כחוקרת ביצועים. לאחר מעט יותר משנה של עבודה פנה אליה חבר מהלימודים, שעבד בחברת ההימורים האינטרנטית 888, והציע לה עבודה בבניית מודלים סטטיסטיים על בסיס מסד הנתונים העצום של החברה. "הייתי צריכה למשל לאתר איזה לקוחות עמדו לנטוש אותנו, על מנת שנוכל לתת להם הצעות שימור שרלוונטיות עבורם; לאילו לקוחות יש פוטנציאל להיות לקוחות VIP ואז יכולנו לתת להם יחס אישי; ומודלים לזיהוי רמאויות. אחרי שנה קיבלתי צוות לנהל ומאוחר יותר ניהלתי את כל המחלקה".

בתפקיד הזה החלה לביא להתמחות בהבנת יחסי הגומלין שבין פרסום לבין רכישת מוצרים, ולאחר שינוי מבני ב-888, מינתה אותה עדי סופר-תאני (כיום מנכ"לית פייסבוק ישראל) למנהלת האופטימיזציה והתפעול של אגף ה- B2C של החברה. זה גרם ללביא להבין שהיא מעוניינת לעבור לתפקיד ניהולי של ממש, ובחברה מינו אותה למנהלת חטיבת הפוקר של 888. תחת פיקודה הפכה להיות השנייה בגודלה בעולם מבחינת הכנסות (קודם לכן הייתה החמישית).

בינואר 2014 עברה להיות מנכ"לית קבוצת וובפאלס (השייכת לאסקלמדיה, הנסחרת בלונדון), המתמחה בייצור משתמשי קצה באתרים או באפליקציות של עסקים שונים, מחציתם בתחום ההימורים. "הדרך שבה אנחנו עושים את זה היא על-ידי ניהול אתרים שאנחנו בונים ועל-ידי פרסום בערוצים כמו פייסבוק וגוגל", היא אומרת. תחת הנהגתה הפכה החברה מסטארט-אפ קטן לחברה גדולה. יש להם מאות לקוחות, היא רכשה שלוש חברות – דאואפ, מרמר מדיה ואת קליקסמוב – וכיום היא מעסיקה כ-350 עובדים. כל זאת, אומרת לביא, תוך כדי שמירה מתמדת על רווחיות.

כתב: שחר סמוחה