גבי רוטר, מנכ"ל משותף ובעלי קבוצת קסטרו, סבור כי המהפך של וונדר וומן ממותג זמני למותג עדכני ומחולל שינוי, מייצג את כוחן ההולך וגובר של הנשים
23.07.2019 | גבי רוטר

אפריל האחרון נחשף דירוג שיאני השכר של הוליווד במגזין "וראייטי", במסגרת רשימת הסרטים שיעלו לאקרנים עד סוף 2020. במקום השני ברשימת השחקניות כיכבה הגאווה המקומית שלנו: גל גדות, בשכר של כ-10 מיליון דולר על סרט ההמשך, "וונדר וומן 1984".

ההצלחה האדירה של וונדר וומן נראית היום טבעית, אבל הדרך של המותג אל התהילה המחודשת אינה מובנת מאליה. "וונדר וומן" הופיעה לראשונה ב-1941, והדמות שיצר ויליאם מולטון מרסטון כיכבה מאז בחוברות הקומיקס של DC. הניסיון הראשון להביא את דמותה למסך ב-1974 - כשל, ורק שנה מאוחר יותר, כאשר זכתה לתהילה של ארבע שנים בסדרת הטלויזיה בכיכובה של לינדה קרטר, הפכה וונדר וומן למותג משגשג, מסחרי - אבל זמני. נדרשו כמעט 40 שנה כדי שוונדר וומן תחזור למסכים. האחים וורנר ו-DC השיבו לתודעה את וונדר וומן עם גל גדות לפני שלוש שנים בסרטם "באטמן נגד סופרמן", ושנה אחר כך יצא הסרט שהוקדש לוונדר וומן, שזכה להצלחה כבירה.

גבי רוטר / צילום: איל יצהר, גלובס

איך מתרחש מהפך דינמי שכזה במותג כמו וונדר וומן? בעיניי, כמו בהרבה הצלחות עסקיות גדולות, דרוש שילוב בין האדם הנכון לזמן הנכון - ובמקרה הזה, לא רק "הרגע הנכון" בהקשר של מזל, אלא הרגע הנכון בתקופה התרבותית שבה אנחנו נמצאים. הקאמבק של וונדר וומן מבטא לא רק קאמבק נוסטלגי של "קלאסיקה", אלא לא פחות ממהפך עדכני שקשוב לרוח הזמן, וזו גם סיבת הצלחתו.

מעניין לראות כי על סרטה הראשון כוונדר וומן הרוויחה גדות 330 אלף דולר "בלבד". קפיצת השכר העצומה מבטאת את ההצלחה של המותג וונדר וומן, וגם את הצמיחה המטאורית של גדות. מאז "מהיר ועצבני" ב-2013 השתלבותה בנוף ההוליוודי היא חסרת תקדים. היא הפכה לדמות אהובה לא רק כשחקנית על המסך אלא גם בעיני הקהל האמריקאי, שקיבל אותה בזרועות פתוחות.

קרוב לוודאי שגל גדות לקחה את הצעת העבודה הזו לא רק משיקולי שכר - הצעות לא חסרות לה. היא אישה חרוצה, עסוקה, אבל גם חכמה ואידיאליסטית. היא ראתה באפשרות הזו גם הזדמנות לבטא נקודת מבט אחרת על כוח נשי ועל מקומו בעולם - והאמינה כי המותג וונדר וומן יכול לעבור חידוש ושינוי שיתאים אותו לדור חדש וצעיר.

וונדר וומן נולדה מחדש לא רק כגיבורת-על מודרנית, אלא גם כאישה. יחד עם התעוררות תנועת MeToo#, רוח העצמת הנשים והכוח - בתחילה בהוליווד ובהמשך בכל העולם - קיבלה וונדר וומן הקשר שונה וטעון, ואפילו משמעותי: אישה שגדלה באי שבו נשים לימדו אותה את יכולות הלחימה שלה מתוך ערכי שלום ואחווה.

בשבוע הרביעי להקרנת הסרט, הוא הוכרז כסרט הלייב אקשן הרווחי ביותר בהיסטוריה לבמאית (פטי ג'נקינס), עם הכנסות שיא של כ-720 מיליון דולר, וההערכות כיום הן כי סך ההכנסות של הסרט עומד על כ-822 מיליון דולר. אלה מספרים מדהימים אבל לא מפתיעים.

מותג אמיתי מחולל שינוי, לא רק בתרבות צריכה, או בצריכת תרבות, אלא גם בחברה. המותג וונדר וומן מייצג את קולן של הנשים שהולך וגובר בכל מדיום, בכל מקום ובכל מסגרת. על המסך, אבל גם ביומיום. זהו קול שעלינו להקשיב לו - בהשוואת השכר, בהשוואת אפשרויות קידום, בשבירת תקרת הזכוכית. כמנכ"ל משותף בחברה, עובדת לצדי מנכ"לית שכבר הרבה שנים מלמדת אותי שוונדר וומניות נמצאות בכל מקום.

כתבות נוספות:
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט  / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

רוח רעננה

איציק בנבנישתי

הפרה המשוגעת

נילי צור