עינת יוזנט רביד, מנכ"לית אלטמן, בוחרת ב–Care/of, שמציגה מודל עסקי חדש ומציעה להפוך את השימוש בתוספי תזונה למותאם אישית, פשוט ונוח
23.07.2019 | עינת יוזנט רביד

לפני שנתיים התאהבתי. זה לא היה קשה, עולם הבריאות המונעת מבוסס על אמת פנימית קרובה ללבי, אמת של אחריות אישית ופרואקטיביות לאורך זמן. החשיפה לעולם זה חידדה אצלי את ההבנה כי מצב של "אי חולי" אינו בהכרח בריאות, ושקיימות דרכים רבות שאדם יכול לאמץ על מנת למנוע ולעכב ככל האפשר את היווצרות הבעיות והמחלות.

התפתחות הבריאות המונעת היא רק שינוי אחד מתוך מכלול של שינויים המתרחשים בעולם הבריאות בתגובה למגמות גלובליות: תוחלת החיים עולה וכתוצאה מכך הצרכים בתחום הבריאות גדלים ומשתנים. אנשים רוצים להגדיל את השליטה שלהם על בריאותם ואיכות חייהם, והטכנולוגיה אשר מתקדמת במהירות, מאפשרת ומשפיעה על כל מישורי החיים.

עולם הבריאות עובר טרנספורמציה הנובעת ממגמות אלו וגם מהגידול בעלויות תפעול מערכות הבריאות, שהוא מהיר יותר מהגידול בתוצר הלאומי של מדינות רבות. לא פלא שאנשים מייחסים חשיבות הולכת וגוברת ל-wellness - שמירה על מצב של בריאות פיזית, נפשית וחברתית.

מטבע הדברים, חברות גדולות נכנסות לתחום אך מתקשות לפתח חדשנות בקצב הנדרש. לכן הן נוקטות באסטרטגיות רכישה של סטארטאפים בתחום הבריאות, אשר מציעים מודלים עסקיים מקוריים.

חברה אחת משכה את תשומת ליבי במיוחד בזכות תפיסת הפרסונליזציה בשיווק מוצריה. Care/of, שהוקמה כסטארט-אפ, ולאחרונה השלימה סבב גיוסים שלישי על פי שווי של 156 מיליון דולר, מציגה מודל עסקי חדש. החברה מציעה להפוך את השימוש בתוספי תזונה למותאם אישית, פשוט ונוח. אחרי מילוי שאלון קצר באתר - הכולל שאלות לגבי גיל, מגדר, סגנון חיים, צרכים ספציפיים ומטרות - מתקבלת מיד המלצה הכוללת את סט המוצרים המומלץ לצריכה קבועה (ויטמינים, מינרלים וכדומה). המוצרים נשלחים בערכה מעוצבת, הכוללת אריזות נפרדות יומיות, מדי חודש.

מייסד החברה, קרייג אלברט, הקים את החברה אחרי שמצא את עצמו אבוד בין המדפים, באחת הרשתות הגדולות, מחפש אחר ויטמינים מתאימים לאשתו שהייתה בהריון עם בנם הראשון. לדבריו, לכל אדם יש את הצרכים הייחודיים שלו, ולכן גם את ה"דרך" הייחודית שלו לשמור על בריאותו. Care/of מסייעת לאנשים לקחת אחריות על בריאותם, לקבל את המוצרים המדויקים עבורם ולא פחות חשוב - להתמיד.

Care/of מבטיחה איכות, כנות ושקיפות, ומפרסמת באתר החברה מחקרים ומאמרים אודות המוצרים. בנוסף מציעה החברה אפליקציה המסייעת במעקב אחר צריכת התוספים ומעלה המלצות נוספות להשגת המטרות האישיות שהוגדרו.

מעבר לרלוונטיות האישית הברורה (והעובדה שהעיצוב הנקי והמוקפד הופך את המותג לנחשק), care/of מסמלת בעיניי את השינוי הנדרש בעולם הבריאות: חברה שקמה מתוך צורך אישי, עם אג’נדה ברורה, ומשתלבת במגמות גלובליות חזקות - פרסונליזציה נדרשת, איכות ללא פשרות, אקוסיסטם שלם המשלב מוצרים ושירותים, נוחות ופשטות ללא ויתור על החוויה, ובעיקר סיוע באימוץ צורת חיים מתמשכת של בריאות מונעת.

בהסתכלות כלכלית רחבה יותר, ניתן לראות את תחום הבריאות המונעת כחלק מה-wellness economy, הכוללת את כל התעשיות המאפשרות לאנשים לשלב פעולות של בריאות פיזית, נפשית וחברתית, בחיי היומיום שלהם. כלכלה עולמית זו מוערכת כיום בכ-4 טריליון דולר והיא ממשיכה לצמוח, כאשר יותר ויותר עסקים מוצאים וממציאים מענה לצרכים משתנים.

עולם הבריאות משתנה במהירות, וכל מי שמנהל בתחום, צריך לאמץ לעצמו תפקיד חדש - מנהיג שינוי. כמי ששינוי וחדשנות תמיד קרובים ללבה, אני נחושה להיענות לאתגר.
קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות וניהול סיכונים מאתגר אינם קלים - אך בתמורה אני זוכה ביכולת להשפיע, להוביל שינויים וגם לעשות טוב.

כתבות נוספות:
עובד במפעל טבע / צילום: רויטרס, Ronen Zvulun

בדרך חזרה לצמרת

דניס בר אהרון

לואי ויטון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

לו הייתי לואי

יפעת אירני