ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

ערן זינמן / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
"במיזם הקודם לא רציתי להיכשל וזו הדרך הכי טובה להיכשל"
ערן זינמן נדבק בחיידק היזמות וזה הולך לו לא רע, בינתיים. החברה שעזר לייסד מוערכת שווה כיום 1.9 מיליארד דולר

 

לפני שבע שנים עלה ערן זינמן על רכבת ההרים של היזמות, פעם נוספת. אחרי שסגר סטארט-אפ שעליו עבד שנה וחצי - ועבד שלוש שנים נוספות בחברת קונדואיט - הוא הקים את חברת מאנדיי, שפיתחה מערכת לניהול פרויקטים בארגון, ביחד עם רועי מן.

ביולי האחרון הודיעה החברה הזו על גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי עצום של 1.9 מיליארד דולר. שווי החברה גדל כמעט פי ארבעה בתוך שנה, ובסך הכול היא גייסה 234 מיליון דולר מאז שהוקמה. מאנדיי פיתחה מערכת שמאפשרת לחברות לנהל במקום אחד את כל היבטי העבודה שלהן - החל מתכנון אסטרטגי שנתי ועד לניהול המשימות השוטפות, העבודה מול לקוחות וכו’. המערכת כוללת הרבה מאוד תבניות עבודה, שמתאימות לארגונים שונים ולעובדים שונים.

זינמן משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, ואת הידע שלו התחיל לצבור אי שם בבית הספר היסודי, בכיתה ב’. במקום חוברות צביעה, הוא ביקש מאמו חוברות ללימוד תוכנת "בייסיק". "להורים שלי היה חבר שהוא ד"ר למחשבים. מדי פעם הייתי הולך להתייעץ איתו או מקלקל את המחשב בכוונה כדי לראות איך הוא מתקן אותו", מספר זינמן. "החלום היה לבנות משהו בעצמי, זה היה נראה לי כמו קסם. לאורך כל הילדות המשכתי ללמד את עצמי, כתבתי כל מיני תוכנות, זה זרם אצלי בעורקים".

סטארט־אפ לחתונה של אחותו

בגיל 16, כשאחותו התחתנה, פיתח זינמן תוכנה שתעזור לה עם סידורי השולחנות, עם פיצ’ר שאיפשר להושיב אנשים בשולחנות באופן אוטומטי לפי שמות משפחה ושיוכים משפחתיים. היה ניתן להזין כמה כסף הביא כל אורח ולעשות פילוח של צד החתן וצד הכלה. "בתור ילד זה ריגש אותי לבנות, ואפילו מכרתי את התוכנה לחברים של אחותי".

הוא שירת ביחידת המודיעין החזותי של צה"ל, שם שימש כמפקד צוות וגם הכיר את מן, מילואימניק ביחידה, שהפך שותפו להקמת מאנדיי. אחרי התואר במדעי המחשב והנדסת חשמל הקים סטארט-אפ עם חבר מחיל המודיעין. "בנינו מנוע חיפוש לביקורות של גולשים", הוא נזכר. "אספנו עשרות או מאות מיליוני ביקורת. זה היה פרויקט טכנולוגי מאוד מורכב ומגניב, אבל המוצר לא היה מספיק טוב. היו לנו כמה הזדמנויות לגייס כסף, אבל לא עשינו את זה. חיכינו שהמוצר יהיה מושלם. לא רציתי להיכשל, שזאת דווקא הדרך הכי טובה להיכשל. בסוף הגעתי למצב שאני כבר לא מאמין במוצר ולא יכול להסתכל עליו".

הוא סגר ואחרי שבועיים כבר עבד בקונדואיט, אבל כל הזמן נשאר עם הרצון להקים עוד חברה. "לשנינו, לרועי ולי, היו סטארט-אפים שנכשלו ושנינו מתכנתים ואוהבים לבנות דברים. רצינו לבנות את אותה קרקע פה, שאנשים יוכלו לבנות פה דברים, שייקחו אותם ברצינות ויתנו להם את הכלים להצליח וגם יתנו להם לגיטימציה להיכשל", הוא אומר.

מאנדיי נועדה לפתור בעיה שזיהו זינמן ומן, לפיה אין כלים טכנולוגיים מספיק טובים לניהול צוותים. השניים גם הטמיעו בחברה גישה של שקיפות ומי שנכנס לחברה חשוף לתוצאותיה הכספיות, למספר המשתמשים ולפרמטרים נוספים שמלמדים על פעילותה. קצב הכנסות החברה עומד כיום על 115 מיליון דולר, קצב צמיחה של כ-150% בשנה. היא מעסיקה כבר 350 עובדים, והגידול במספר העובדים מחייב גם את זינמן להשתנות. "כשהתחלנו, כתבתי כל היום קוד. אחר-כך ניהלתי אנשים. אחר-כך אתה מבין שאתה לא יכול להיות מעודכן בכל הפרטים אז אתה בונה מנגנונים שיאפשרו לך לתת את התובנות שלך במסגרת התהליך. בהמשך אתה צריך לתת כיוון בלי יכולת לתת את התובנות".

ומה הלאה? במאנדיי גייסו כאמור הון לפי שווי גבוה שעומד על 1.9 מיליארד דולר, ובחברה יצטרכו "לצמוח" לתוך השווי הזה ולספק למשקיעים החדשים תשואה נאה על ההשקעה. "הכיוון שלנו הוא להנפיק את החברה בעתיד, אבל עדיין אין לנו תוכניות קונקרטיות", אומר זינמן.

X

שיתוף הפרויקט

סגור