ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

נדב רבן  / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
"ענף החיתום הוא מאוד דינמי"
נדב רבן הוביל השנה שורה של גיוסים משמעותיים

 

 

נדב רבן בכלל חשב להיכנס לתחום הספנות. כמי שהיה מפקד דבור בגזרה הדרומית בעזה, ולאחר מכן סקיפר באזרחות, זה היה אך טבעי. בסופו של דבר, הים נשאר מחוץ לתחום המקצועי שלו.

רבן נולד וגדל ברמת השרון. את התואר הראשון הוא סיים ב-2008, "תקופה לא הכי מתאימה לחפש עבודה", הוא אומר בחיוך, "כולם חשבו אז שלמחרת לא יהיה עולם". זמן קצר אחרי שהחל לחפש, נתקל במקרה בהצעת עבודה של רוסאריו, שם חיפשו אנליסט בתחום מיזוגים ורכישות.

אחרי המשבר הגדול, החל גל של הנפקות, ובשל הלחץ במחלקת ההנפקות, הוא הועבר לשם. בתחילה שימש מנהל הנפקות, אח"כ סמנכ"ל בחברת החיתום, ולפני שנתיים מונה למנכ"ל רוסאריו חיתום, ושותף. "יש בזה הרבה עניין", הוא אומר על תחום החיתום. "אתה מתחיל את היום עם חברת נדל"ן, ממשיך עם חברה תעשייתית, ומסיים את היום עם חברת ביומד שמפתחת תרופה לסרטן".

רבן מזכיר גם את העובדה שהתחום הפך להיות גלובלי - חברות מקומיות מגייסות בחו"ל וחברות זרות מגייסות בישראל, ומציין שההתפתחות הזו יוצרת גם הזדמנות לעבוד מחוץ לישראל, "מה שמייצר את הגיוון והיכולת להמשיך לייצר עניין כל יום".

לצד גיוסים סטנדרטיים, הובילה החברה שבראשה הוא עומד גם גיוסים מיוחדים, כמו הגיוס של חברת הטלוויזיה קשת, שלראשונה גייסה הון ממוסדיים, או גיוס חוב לצורך הקמת מרכזים מסחריים בערים ערביות - עוד תחום ייחודי ומאתגר, בשל הקושי בשיעבוד קרקעות במגזר. העסקה הבולטת האחרונה שהוביל, הוא מציין, הייתה הנפקת אלטושלר-שחם: "זה בית ההשקעות הכי צומח, עם הנפקה שמשכה תשומת לב אדירה מהשוק, והם בחרו בנו להוביל את זה".

איפה אתה רואה את עצמך בשנים הבאות?

"ענף החיתום מאוד צומח בראייה ארוכת שנים. הוא אומנם נתון למשברים, אבל הוא מאוד דינמי, ואני רואה את עצמי ממשיך ומתפתח בתחום".

X

שיתוף הפרויקט

סגור