ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

רואי דוד  / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
"לאדריכל יש אחריות על הסביבה והתרבות"
עם רקע של תכנות ומוזיקה הפך רואי דוד דווקא לבעל משרד אדריכלות, שעובד עם חברות גדולות בת"א ובניו יורק

 

בצבא התעסק האדריכל רואי דוד בתכנות בחיל האוויר, בשנות העשרים המוקדמות התעסק במוזיקה, וכיום הוא בעל משרד לאדריכלות בתל אביב ובניו יורק ומבחינתו מה שהוא עושה זה שילוב של השניים: "אדריכלות זה תחום שמאפשר לייצר משהו מאוד אמנותי, מהאמנויות היפות ועד לאמנויות הקשיחות, לצד חישובים סטטיים וטכניים ופתרון בעיות. לא ידעתי שאתעסק באדריכלות פנים ובטח לא ידעתי שאתעסק בזה בסקייל הזה".

אז איך זה קרה?

"די במקרה. חבר טוב שלי ביקש לעצב את הבר-מסעדה שלו ברוטשילד וזה היה פרויקט הפנים הראשון שעשיתי לפני שבע שנים. כשסיימתי, חבר טוב אחר אמר שזה נראה מדהים, והציע לי לעצב את המשרדים שלו. ככה התחלתי לייצר פרוטפוליו של משרדים, חלקם זכו בפרסים בינלאומיים. משם התחיל הגלגל שהכניס אותי לתודעה של אדריכלות הפנים בתחום ההייטק".

לדבריו, "הפורטה שאני מביא לעולם האדריכלות הוא בתוכנה ובשילוב האמנות. באחד הסמינרים בלימודים ששינו את חיי פיתחתי קוד שמנסה להתחקות אחרי תנועה של בני אדם בעיר והצגתי מודל של תנועה ואנליזה של תנועה במרחב. ומשם לקחתי את הדברים האלה לפרקטיקה היומיומית שלי במשרד. יש לי אנשים בצוות שמה שהם עושים זה לפתח קוד וליישם אותו בסביבות עבודה שזה אחד הדברים החשובים של המשרד".

כמה עובדים היום במשרד שלך?

"אנחנו קרוב לעשרים עובדים. אני בהלם שאני אומר את זה. אנחנו מתכננים סדרי גודל של 300 אלף מטר בינוי ומלווים קבוצות גדולות בשוק הישראלי, בבחינה של בניינים שלהם ואיך הם מתפקדים באמצעות הקודים האלה. אנחנו משנים תפיסות של איך בניין צריך לעבוד ונותנים ערך לקבוצות כמו אשטרום, אמות, אתגר וקבוצות גדולות של נדל"ן. מעבר לזה אנחנו עושים אדריכלות פנים בסביבות עבודה באופן שוטף מול ארגונים מובילים בהייטק כמו נטורל אינטליג’נס".

אז בעצם, אתה פועל בשני הענפים העשירים במשק: נדל"ן והייטק.

"את נוגעת בנקודה אישית. אני לא גדלתי בבית עם כסף. אני זוכר שיחות עם ההורים שלי על כסף בגילאים מאוד צעירים. עם הזמן ההורים שלי לאט לאט מצאו את דרכם ואבא שלי התחיל להיכנס לפוזיציות יותר משמעותיות והבית התעצב. אני משתדל לכבד את הייצוג של כסף שהתקבל כתמורה של יצרנות, כמישהו שעבד קשה על הדבר הזה. אני לא פזרן, אני לא מהאדריכלים שיפסלו פרויקט על בסיס התקציב שלו, למרות שאני בנקודה שאני יכול".

אז מה הלאה?

"עסקית, אנחנו מתפתחים מאוד לתחום של מלונאות והגדלת פעילות בסביבות עבודה ועושים המון עבודה בתחום. עכשיו נכנסנו לנושא עיצוב מוצר ואני מניח שגם זה יגדל. אבל הייתי רוצה שבעתיד של המשרד יהיה משהו שיחזיר חזרה, כי במאה ה-21 לאדריכל יש אחריות ענקית על הסביבה והתרבות. אני עוד לא יודע מה המדיום שבו נעשה את זה, אבל עכשיו למשל אני לומד וקורא על אקו-דיזיין (עיצוב סביבתי). אני מאמין שבשנים הקרובות ניכנס כשחקן יותר חזק דווקא בתחומים האלה, שישנו משהו בעולם".

X

שיתוף הפרויקט

סגור