ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

צפנת דרורי, שותפה ומנכ''ל פישר (FBC) / צילום: כפיר זיו
"מעולם לא חיכיתי שיפתחו לי דלת או שיציעו לי"
עו"ד צפנת דרורי הקימה את מחלקת הפיתוח העסקי הראשונה בארץ, והיא המנטורית הצעירה ביותר בפורום המשפטניות

אומנם היא רק בת 35, אבל עו"ד צפנת דרורי כבר הספיקה לרשום ברזומה שלה הישגים שלא היו מביישים גם עורכות ועורכי דין מבוגרים בהרבה. כשבאמתחתה סיפור חיים ייחודי - כבת יחידה לאם שגידלה אותה לבדה - הספיקה דרורי להקים ולהוביל את מחלקת הפיתוח העסקי הראשונה בישראל במשרד עורכי דין, לשמש כמנטורית למשפטניות, לסיים תואר שני במנהל עסקים (MBA) בבית הספר היוקרתי למנהל עסקים London Business School כשהיא הישראלית היחידה במחזור, ולהוביל מאחורי הקלעים את קמפיין מחאת "הגלימות השחורות".

מדובר במחאה שהגיחה לאוויר העולם במאי השנה: 200 מעורכי הדין הבכירים בסקטור הפרטי בישראל ירדו מהגדר, והשמיעו לראשונה קול ברור ומאוחד נגד הכוונה לחוקק חוקים כמו חוק החסינות ופסקת ההתגברות, שעלולים היו לדעתם לפגוע אנושות בשלטון החוק.

את המחאה התחיל עו״ד צביקה בר נתן, מבכירי עורכי הדין בישראל, בפוסט שפרסם בפייסבוק. בתוך זמן קצר הצטרפו אליו עורכי דין בכירים נוספים והמחאה יצאה לדרך. מי שהוצבו בחזית המאבק והובילו אותו היו עורכי הדין הבכירים, אך הרוח החיה מאחורי הקלעים של המאבק הייתה דרורי, שהופקדה על קידומו של קמפיין המחאה.

"בתוך פחות מיום התקבצו יחד כ-200 מעורכי הדין המובילים בישראל", היא מספרת. "אנשים שבשגרה היה לוקח חודשים כדי לתאם את יומניהם, עזבו את שגרת יומם והתכנסו למען מטרה משותפת. "כאזרחית וכמשפטנית, היה מרגש לצפות בזה. אני זוכרת שישבתי בישיבה הראשונה של ועד הפעולה ולא האמנתי עד כמה הדינמיקה בין עורכי הדין הייתה מעוררת השראה ונטולת אגו".

דרורי, יש להניח, לא רוצה לגרוע מחלקם של מי ששמם הבכיר וזמנם היקר הוביל לכך שהמחאה הזאת יצאה לפועל, אבל לכל מי שסיקר את המחאה ועקב אחריה מקרוב היה ברור שההדים שעוררה המחאה בתקשורת ובציבור היו באופן מובהק תוצאה של הפעולות שלה מאחורי הקלעים. דרורי, שבעברה הספיקה גם לשמש יועצת אסטרטגית בכירה במשרד הפרסום גיתם, יודעת היטב איך לנהל קמפיין מוצלח.

איך הופכים פוסט ויראלי למאבק מתמשך?

"היה צריך להפוך את הכוונות הטובות והתרומות לתוכנית פעולה אופרטיבית, ציבורית ותקשורתית. ביצענו את הפעולות הנדרשות כדי להעלות את הנושא על סדר היום, ובכלל זה השקת קמפיין תקשורתי א-פוליטי, ניהול שיתופי פעולה עם ציבורים שפנו בבקשה להצטרף למהלך, כמו סטארט-אפיסטים ורופאים, פנייה לחברי כנסת ועוד".

תפקיד נוסף שדרורי לקחה על עצמה בהתנדבות הוא לשמש כמנטורית ויועצת לעורכות דין לגבי פיתוח מסלול הקריירה שלהן. היא המנטורית הצעירה ביותר בפורום המשפטניות של שדולת הנשים בישראל, שבו חברות שופטות ועורכות דין בכירות. היא גם משמשת כחברת ועד מייעץ בעמותת Prowoman, הפועלת לקידום נשים לתפקידים בכירים. "זו שליחות עבורי להיפגש עם נשים ולעזור להן ביצירת רשת קשרים מבוססת יותר".

סיפור ילדותה של דרורי מתחבר היטב לפועלה. "גדלתי כבת יחידה לאמא, עירית, אשת חינוך במשך עשרות שנים, ד"ר לספרות עברית, שגידלה אותי כמו לביאה. היינו רק שתינו, וממנה למדתי לא להתלונן אף פעם. היא תמיד הייתה בעשייה ולא ויתרה או הקלה עליי בדבר", מספרת דרורי בהתרגשות.

"אני עובדת מגיל 14, ובמקביל סיימתי תיכון בהצטיינות. זה אחד מהדברים שתרמו לעיצוב האישיות שלי. זה לא היה צורך קיומי, אלא הבנה שהמפתח להצלחה ולעצמאות תלוי בי. מעולם לא חיכיתי שיפתחו לי דלת ומעולם לא חיכיתי שיציעו לי. לא הייתה לי הפריווילגיה לזה. יש בי רעב, אמביציה וסקרנות, וזה המנוע המרכזי שלי".

את תופסת את עצמך כפמיניסטית?

"הפמיניזם זקוק למיתוג מחדש. לו מישהו היה אומר לי לפני שנים שאחזיק בתפיסה פמיניסטית, הייתי מגלגלת עיניים בחוסר אמון. אבל כיום אני מבינה שלהיות פמיניסטית זה להיות כל הזמן בעשייה. כשאת בתזוזה ובעשייה - ההישגים מתרחשים. חלק מהתפיסה הזו היא המחויבות של כל אשת מקצוע לייצר אקו-סיסטם מקצועי ואישי שפועל לקידום נשים לתפקידי ניהול ולנוכחות בצמתי הכרעה".

למה צריך את פורום המשפטניות?

"לקהילה יש ערך, ואני רואה יותר ויותר נשים שמבינות את זה. פעם קראו לזה נטוורקינג, היום קוראים לזה קהילתיות. לצערי, עבודה קשה ויכולות גבוהות לבדן אינן תמיד ערובה להצלחה. לנשים יש מחויבות מוסרית לקדם זו את זו, והן יכולות ללמוד ולאזור אומץ מנשים אחרות שעברו מסלול דומה. הפעילות במסגרת פורום המשפטניות מפגישה שופטות ועורכות דין בכירות מהמגזר הפרטי והציבורי עם עורכות דין צעירות, ויוצרת ביניהן שיח מקצועי מפרה. הסקטור המשפטי הוא תחום מרובד ומעמדי מאוד. הפורום הוא ההזדמנות של עורכת דין צעירה לפגוש באופן בלתי אמצעי שופטות או נשות מקצוע בכירות ממנה במגזר הפרטי או הציבורי, וללמוד מניסיונן".

"לא מספיק להיות מקצועי"

כל מי שמשוחח עם דרורי מבין מיד כי מדובר באישה בעלת אופי יזמי וחלוצי. בגיל 27 היא נבחרה להקים ולהוביל את מחלקת הפיתוח העסקי והתקשורת במשרד גולדפרב זליגמן, הפירמה השלישית בגודלה בישראל. דרורי הייתה הראשונה שהקימה מחלקה מסוג זה במשרד עורכי דין בישראל.

"ראשי הפירמה, עוה"ד אלי זהר ויודי לוי, השכילו להבין לפני כולם שנכון יותר להסתכל על משרד עורכי דין כחברה עסקית לכל דבר, ועל אף גילי הצעיר הביעו בי אמון ואפשרו לי לעמוד בראש מחלקה חדשנית ולהיות הזרוע שלהם במימוש החזון", היא אומרת.

מה עושה בפועל המחלקה הזו?

"המחלקה משלבת מתודולוגיות מתחומי הפיתוח העסקי, שלרוב זרים לעורכי דין, יחד עם מתודולוגיות של שיווק ותקשורת. המשמעות של פיתוח עסקי ושיווק בפירמת עורכי דין היא בראש ובראשונה מתן כלים לשותפים להצמחת הפירמה. אנחנו מבצעים בחינה מתמדת של שווקים, ורואים באילו סקטורים למשל אנחנו יכולים להעמיק את נתח השוק שלנו, אילו שירותים נוספים אנו יכולים להציע ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, מתי אנו יכולים ליצור שירותים בתחומי משפט חדשים כדי להשיג יתרון מקצועי, ועוד".

היום כבר השתנתה התפיסה, וכמעט כל המשרדים הגדולים הבינו את הצורך.

"אני מאמינה שהמחלקה שלי תרמה לחשיבה מרעננת לגבי הנושא. בתחילת הדרך מצאתי את עצמי מסבירה את הצורך במחלקה כזו בתוך משרד עורכי דין. כיום כבר לא צריך לדבר על הצורך".

מה האתגר הגדול ביותר של המחלקה הזו?

"ההבנה מבעוד מועד של צורכי הלקוחות, גיבוש מענה אסטרטגי ושיווקי לצרכים האלה ויצירת שיתופי פעולה מתאימים. זו עבודה מורכבת המחייבת ראייה כוללת ומתכללת. בשוק תחרותי ומוצף כמו שלנו, לא מספיק להיות מקצועי. ללקוחות יש ברומטר רגיש לרמת השירות ולערך מוסף".

X

שיתוף הפרויקט

סגור