צעד ראשון - מנהלת התחדשות עירונית

מינהלות להתחדשות עירונית / צילום: shutterstock, עיצוב: טלי בוגדנובסקי
מינהלות להתחדשות עירונית / צילום: shutterstock, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

יש הרבה מקורות מידע על פרויקטים של פינוי בינוי או תמ"א 38, ויש הרבה אנשים שישמחו לתת עצות איך לעשות את זה נכון. כל הדברים הללו חשובים, אבל הכתובת הראשונה של בעלי דירות או וועד מייצג בבניין צריכה להיות המנהלת להתחדשות עירונית בעירייה. זהו הגוף הרשמי, שמקבל את תקצובו מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וגם מהעירייה לצד ליווי מקצועי בנושאים שונים כמו: תכנון, ייעוץ חברתי, קהילה ועוד.

המנהלת היא מקור המידע הרלוונטי ביותר בכל הקשור למדיניות התכנון בעיר, ושם תוכלו להבין מה הזכויות שתוכלו לקבל מגבלות כאלו ואחרות אם ישנן. אחד מהתפקידים המרכזיים של המנהלת הוא לגבש מסמך מדיניות מקיף להתחדשות עירונית בכל עיר, על פיו יוכלו היזמים והקבלנים לפעול.

גם אם קיבלתם הצעה מיזם או קבלן, וגם אם עורך הדין שלכם מקדם הצעות או מתחיל לקדם תהליכים - חשוב ליצור את הקשר גם עם המנהלת. שם תוכלו לקבל דגשים על בחירת עורך הדין, על עבודה נכונה של הנציגות, בחירת היזם וגם הליווי החברתי.

שירותי המנהלת להתחדשות עירונית יכללו תמיד:

  • ליווי וקידום מיזמי התחדשות עירונית משלב הייזום ועד שלב היישום.
  • מתן מידע רלוונטי ועדכני בנושאים תכנוניים ומשפטיים.
  • תיאום וסיוע מול הרשות המקומית.
  • סיוע בהתארגנות בעלי הדירות והתושבים.

חשוב: גם אם לא הוקמה מנהלת התחדשות עירונית בעיר, חשוב לפעול מול הרשות המקומית ובעיקר מול מינהל ההנדסה או מחלקה ייעודית להתחדשות עירונית כבר בשלבים ראשוניים של התהליך.

למידע נוסף על המנהלות באתר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ולפרטי קשר עם המנהלות השונות שהוקמו עד כה לחץ כאן.



אנחנו כאן לעזור לכם

בהכנת המדריך הושקעו מאמצים ומשאבים רבים אולם מדובר בתחום דינאמי שעובר שינויים. במידה ותרצו לעדכן אותנו בפרטים חשובים שלא מופיעים או להעיר ולהאיר בנוגע לתוכן הקיים אנא כתבו לנו.