השנה החולפת הייתה מורכבת עבור עפרה שטראוס, מבעלי השליטה בקבוצת המזון השנייה בגודלה בישראל ומי שמשמשת כיו"רית שלה ב־19 השנים האחרונות. הקבוצה, הנסחרת לפי שווי של כ־10 מיליארד שקל, אולי נהנתה מצמיחה משמעותית במכירות לשוק הקמעונאי, שהושפע לחיוב מההישארות הממושכת בבתים במסגרת הגבלות התנועה, אולם בין היתר נרשמה האטה בצריכה של קטגוריות כמו ממתקים וחטיפים.
נוסף לכך, הקבוצה נדרשה לסגור את בתי הקפה שהיא מפעילה תחת המותג עלית. בשנה זו גם נפגעה במידה ניכרת הפעילות של שטראוס באספקת שירותי קפה בשוק המוסדי (מלונות, מסעדות ובתי קפה). למרות כל אלה, שטראוס מסכמת שנה מוצלחת, בין היתר הודות לתמהיל המגוון של עסקי הקבוצה.
במישור האישי נאלצה שטראוס להתמודד עם מות אביה, מיכאל, שייסד את המחלבה הזעירה והפך אותה למעצמת מזון עם נוכחות גלובלית. מיכאל שטראוס הוריש לה ולאחיה את מניות השליטה בה.
בפני הקבוצה ניצבים כעת אתגרים משמעותיים, בהם השפעות משבר הקורונה על הצריכה, חדירה וביסוס מכירה ישירה באופן מקוון וסוגיות מסורתיות כמו עליות מחירים, רפורמת סימון המזון בישראל וחיזוק אחיזתה בשווקים הגלובליים.