בשיתוף מקבוצת
צילום: שגיא מורן

צילום: שגיא מורן

בית פרטי מפואר בקיסריה - לייצר תחושת "וואו"

על אף מגבלת השטח הצר (בין שני בתים קיימים), עלה בידנו לנצל אותו באופן מקסימלי ולשלב בו מספר רב של פונקציות ואלמנטים כגון: חללי אירוח מרובים, מטבח חוץ, פינות ישיבה ובריכה, קומת מרתף מאובזרת וסוויטות. וכן לייצר תחושת יוקרה והתפעלות בכניסה אליו
25.01.2022

ורד ומוטי מלכה - משרד אדריכלות ועיצוב
אנו מתמחים בעיקר בסקטור הפרטי, משרדנו תכנן בתי יוקרה בכל הארץ גני אירועים ובתי כנסת.

הפרויקט הנבחר שלי: מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם?

בית פרטי מפואר בשכונת הגולף בקיסריה (681 מ"ר ושטח בנוי של 343 מ"ר). הלקוח ביקש לתכנן בית מודרני עם חומרים מינימליסטיים, ויחד עם זאת ליצור תחושה של התפעלות ו"וואו" במהלך הכניסה אליו. חלק מהאילוצים והאתגרים בפרויקט נבעו משטחו הצר של המגרש וממיקומו בין הבתים הקיימים. אנו נדרשנו להפיק את המיטב מהשטח, ליצור תחושה של חלל מרווח, תוך שמירה על פרטיות מקסימלית.

צילום: שגיא מורן
 צילום: שגיא מורן

תנאי השטח, כאמור, היו מאוד מאתגרים ואליהם נוספה דרישת הלקוח למספר לא מבוטל של פונקציות ואלמנטים. לשמחתנו, הצלחנו לנצל את השטח באופן מקסימלי, ולכלול בו חללים רבים לאירוח, שהיו חשובים מאוד ללקוח, וביניהם מטבח חוץ, פינות ישיבה, בריכה ומיטות שיזוף, יחד עם כניסה מרשימה וגבוהה.

בכניסה לבית תוכנן חלל כפול, בו הסלון פונה לרחבה החיצונית ולאזור האירוח החיצוני. הבית מרוצף שיש "קלקטה" בפלטות ענק, בתצורת "בוק מאץ'".

המטבח מאוד מודרני, שחור ודרמטי; הוא כולל אי רחב ואזור לישיבה בקצה הקרוב לפינת האוכל, המשמש כיציאה נוספת מהבית.

באזור האחורי של הבית, תוכננה סוויטה מרשימה המוליכה ליציאה ישירות לבריכה. בחדר קיר זכוכית חלבית עם חלוקה לריבועים, טלוויזיה תלויה מהתקרה, חדר ארונות ארוך ומאובזר ומקלחת צמודה.

צילום: שגיא מורן
 צילום: שגיא מורן

גרם המדרגות לקומה א', נתמך בקיר מסך מזכוכית, שבו מוטבע הדפס לפי טעמו האישי של הלקוח, ובמעקה זכוכית לאורך הגשר בגלריה. הקומה עצמה מרוצפת ברצפת עץ בצורת "פישבון". בקצה האחד של הקומה, סוויטת הורים עם חיפוי עץ שחור לאורך הקירות, חדר ארונות ארוך עם דלתות זכוכית בגווני שמפניה חצי שקופה, ותאורה פנימית הבוקעת מהארונות, פינת ישיבה, פינת איפור ומקלחת צמודה עם כיור כפול.

בקצה השני של הקומה תוכננו שתי סוויטות נוספות, עם מרפסת משותפת וארוכה הפונה לחזית הבית ולחדר שירות.

קומת מרתף מכילה סוויטה נוספת, וחלל אירוח הכולל: שולחן סנוקר, חדר יין עם קיר אבן טבעית, שבה השתמשנו בחוץ, במטרה לשלב חומרים המתקשרים אחד עם השני במשחק בין חוץ ופנים. עוד בקומה קיר זכוכית ייעודי לאחסון בקבוקים. מטרת השימוש בקיר זכוכית במקרה זה היא שלא להסתיר את קיר האבן הטבעית ולהעניק קונטרסט בשימוש בחומרים שונים ומנוגדים וכן לשלב חומר מודרני ומנימליסטי עם האבן הטבעית. בנוסף כולל המרתף, חדר קולנוע גדול עם ספה רחבת ידיים, ופוסטר "פנפלקס" המואר לאורך הקיר בסרטי קולנוע, להוספת האווירה המתאימה. בחלל זה מתוכנן להתווסף בעתיד גם חדר כושר.

החלל החיצוני של הבית כולל פונקציות אירוח רבות, כגון מטבח חוץ בהתאמה אישית, אזור אירוח וישיבה הכולל מסך ענק להקרנה, ובהמשך ג'קוזי עגול ומפנק, ובריכה המחופה שיש "גוואטמלה ורדה".

אחד האלמנטים המרשימים בבית הוא הבריכה, המצליחה לתווך בין החזות המודרנית של הבית לבין האווירה הטבעית והפראית שמחוצה לו. היא אף משרה תחושה מיוחדת של כיף וחמימות - כאילו אנו נמצאים במלון יוקרה, אך עם נגיעות של חומרים מן הטבע.

לצורך גימור מדויק לעיצוב הבית הטמענו מערכות בקרה ותפעול מתוחכמות של מערכת המיזוג המאפשרות שליטה מכל מקום. במרחב הבית, מוקמו ״גרילים״ שאינם בולטים באמצעות הנמכות גבס ואת המעבים הסתרנו בשילוב של נגרות.

צילום: שגיא מורן
 צילום: שגיא מורן

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם בא לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

So Clean, מאחר והבית מעוצב בסגנון מודרני מינימלסטי עם קוים נקיים שזורמים ולא בולטים במראה שלהם.

מה הייחודיות שלכם כמשרד אדריכלים, מה הסגנון שאתם מזוהים איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?
אנו מתמחים בעיצוב בתי יוקרה יחודיים ומזוהים עם סגנון קלאסי עדין, אך כשנדרשים לכך מעצבים מיטבית בתים בסגנון מודרני כמו זה המדובר בכתבה. חשוב לנו לספק לכל לקוח את הבית המותאם לרצונותיו - ועם זאת שטביעת האצבע הייחודית שלנו תודגש ותזוהה והעיצוב, שלא משתמע לשתי פנים, יבלוט במרחב.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.