x

שיתוף

סגירה
מייסדי ProteanTecs / צילום: איל יצהר
01

ProteanTecs

מנטרים את ״בריאות״ השבבים

מייסדים: שי כהן, אוולין לנדמן, רוני אשורי, יובל בונן, יהל דוד ואייל פיינה

משקיעים: ויולה, אביגדור וילנץ, ליפ בו-טאן, אינטל קפיטל, מדיהטק, פורשה

שנת הקמה: 2017 עובדים: 220 גיוסי הון: 190 מיליון דולר

אם שבבים יכלו לדבר: החברה שמנבאת את אורך החיים של כל מכונה
הסטארט-אפ פרוטאנטקס נוסד ב-2017, על ידי שני יזמים שעבדו יחד בחברות השבבים המובילות בעולם • השניים פיתחו חיישן המשדר מידע לגבי תקינותו החל משלב התכנון ועד השימוש בו במשך שנים קדימה
אסף גלעד

בשנים האחרונות היו שי כהן ואוולין לנדמן - צמד יזמים שמנהלים קריירה משותפת כבר מעל ל-30 שנה - לשניים מהיזמים המבוקשים ביותר על ידי אנשי קרנות ההון סיכון. משקיעים ממולחים, גם כאלה ללא רקע משמעותי בשבבים או בייצור תעשייתי, שכל חייהם השקיעו בחברות סייבר, באפליקציות ובפרסום - נוהים אחרי השניים. הכל כדי לרכוש נתח מחברת הסטארט-אפ פרוטאנטקס שמאיימת לשנות את שוק האלקטרוניקה.

כהן ולנדמן עבדו יחד על שבב הפנטיום של אינטל, רב המכר שהפך את החברה לכוכבת של המחשבים האישיים בשנות ה-90, ולאחר מכן היו שותפים להקמת מלאנוקס, חברת שבבי השרתים שהונפקה ולאחר מכן נמכרה לענקית האמריקאית אנבידיה. אבל נראה שהסטארט-אפ החדש שהקימו מעורר 'באז' בתעשייה כפי שהם לא חוו מעולם.

הסיבה לכך נעוצה דווקא במודל העסקי שמציעה החברה ללקוחותיה, שמזכיר למשקיעים דווקא את אזור הנוחות שלהם: שירות ענן, כלומר תוכנה הנצרכת מרחוק ויכולה בלחיצת כפתור לשרת כל סוג לקוח בכל מקום על הגלובוס.

פרוטאנטקס (ProteanTecs) היא אמנם חברת שבבים - היא מפתחת חיישנים המוטמעים בתוך שבבים אחרים ועוקבים אחרי ביצועיהם שנים קדימה, החל מרגע הייצור ועד שנים לאחר שהוטמע בתוך רכב, שרת, טלפון, מחשב או קונסולת משחקים. אלא שהמודל העסקי שלה מחולל מהפכה בשוק השבבים, דווקא בזכות הפרקטיקות שהוא מביא מעולם התוכנה: באמצעות המידע שמשדר החיישן ללא הפסקה, מציעה פרוטאנטקס שירות הבודק את בריאות ותקינות השבב, החל משלבי התכנון והייצור, ועד השימוש למשך שנים קדימה. כזה המשקף ללקוחות השונים באמצעות ממשק דיגיטלי את מצבו של השבב בכל רגע נתון ושולח הוראות ודרכי פעולה לשיפור ותיקון. רוחב הפלטפורמה מאפשר לה לחבר בין מחלקות בחברות הלקוחות, שקודם לא עמדו בקשר זו עם זו - סיטואציה שבכל חברת תוכנה נתפסת היום כבלתי אפשרית.

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס