x

שיתוף

סגירה
מייסדי Buildots / צילום: איל יצהר
04

Buildots

תוכנה לניהול אתר בנייה

מייסדים: רועי דנון, אביב לייבוביץ' ויקיר סודרי

משקיעים: ויולה, TLV פרטנרס, אביגדור וילנץ, תדהר, O.G Tech של אייל עופר ולייטספיד

שנת הקמה: 2018 עובדים: 200, מתוכם 170 בתל אביב גיוסי הון: 106 מיליון דולר

להפסיק להתעצבן על השיפוצניק: החברה שפותרת את בעיות העיכובים בשיפוצים
הסטארט-אפ בילדוטס נוסד ב-2017 ע"י שלושה יזמים בוגרי תוכנית תלפיות היוקרתית של צה"ל. לאחר חיפוש מעמיק אחר תחום רלוונטי, הם מצאו את עולם הנדל"ן ותכננו כלי שמסייע לעקוב אחר התקדמות פרויקטים בזמן אמת
אסף גלעד

כשרועי דנון, אביב לייבוביץ' ויקיר סודרי - שלושה בוגרי קורס תלפיות היוקרתי - השתחררו משירות הקבע שלהם, הם ידעו שהם רוצים להמשיך ולעבוד יחד גם באזרחות - אבל לא ידעו על מה. למרות ששירתו ביחידות נפרדות, הם נותרו חברים טובים כל שנות השירות ועד היום. "אנחנו מתווכחים כל הזמן, אבל לא רבנו במשך ארבע שנים - וזה לא טריוויאלי שלא הורגים אחד את השני בדרך", אומר דנון. "הבנו שאנחנו רוצים לעשות משהו אחר שהוא לא עוד סייבר, תוכנה ארגונית או שירות לענן".

מה שהגיע אחר-כך היה רחוק מאוד מהאפיון של צוות היזמים הטיפוסי: השלושה תרו באופן יסודי ושיטתי אחר תחום בו יוכלו לשנות ולמצוא פתרון לבעיה בוערת. הם חלפו על פני תעשיות מסורתיות כמו חקלאות ורפואה, סרקו מחקרים מדעיים ונפגשו עם עשרות מומחים בתחומים שונים דרך הנטוורקינג האישי והנרחב של בוגרי תלפיות. אותה רשת חברים הביאה אותם דרך כמה אנשי קשר אקראיים לעולם הבנייה.

דנון ושותפיו שמחו שמצאו קרקע בתולית: הענף צמא לחדשנות ומנהלים בחברות הנדל"ן הישראליות שמחו להזמנה הנדירה להיפגש עם יזמי הייטק לעתיד ולהכניס אותם לאתרי הבנייה. "התחלנו מאפס", משחזר דנון. "נפגשנו עם פועלים, מנהלי בנייה, מהנדסים ומנכ"לים, טסנו לחו"ל על חשבוננו כדי להיפגש עם המקבילים שלהם בחברות אירופיות. ישנו על מזרונים בבתי מלון כדי לחסוך".

גם המזל שיחק לידיה של החברה: את סיבוב הגיוס הראשון גייסו בחברה חודשיים לפני התפרצות הקורונה בישראל, ואת סיבוב הגיוס האחרון - בתחילת השנה - כשהמשבר הכלכלי הנוכחי היה רק בחיתוליו.

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס