x

שיתוף

סגירה
מייסדי Bookaway / צילום: איל יצהר
05

Bookaway

הזמנת שירותי תחבורה במדינות מתפתחות

מייסדים: נועם טויסטר, דיויד יצחקי, עומר טשכמר וג'ונתן בן סעיד

משקיעים: אלף, אנטרי קפיטל, רד דוט קפיטל פרטנרס

שנת הקמה: 2017 עובדים: 380 גיוסי הון: 81 מיליון דולר

להפוך את אי-הנוחות לסטארט-אפ: החברה שעוזרת למטיילים בדרום אמריקה ובמזרח
ירח דבש בפיליפינים הוביל את נועם טויסטר להקמת בוקאווי, שמוכרת אונליין כרטיסים לאוטובוסים בינעירוניים, לרכבות ולמעבורות ברחבי העולם. אחרי שניצלה את ימי המגפה לרכוש מתחרות שנקלעו לקשיים, בוקאווי מכוונת להיות השחקנית הגדולה בתחום בתוך שנה וחצי
אופיר דור

באתר האינטרנט של הסטארט-אפ בוקאווי (Bookaway), בפרק בו החברה מספרת אודותיה, מופיעה תמונה של נועם טויסטר ואשתו שולי מחובקים. התמונה לקוחה מירח הדבש של בני הזוג בפיליפינים ב-2016, ירח דבש שהוביל את טויסטר להקמת בוקאווי, שמוכרת כרטיסים לאוטובוסים בינעירוניים, לרכבות ולמעבורות ברחבי העולם אונליין.

הכול התחיל כשטויסטר גילה כי הדרך היחידה עבורו לרכוש מראש כרטיס לאוטובוס ממנילה לטרסות האורז של בנאווי, הנמצאות כ-400 ק"מ צפונה, היא להגיע פיזית לתחנה. בפקקים של בירת הפיליפינים זה דרש נסיעה של שעה הלוך ושעה חזור במונית מהמלון. אחרים היו מקללים את הסרבול, טויסטר הפך את אי-הנוחות לחברה.

זמן קצר קודם לכן סגר טויסטר את סטארט-אפ הפרסום שלו אחרי ארבע שנים, וכשחזר מהפיליפינים, הוא חיפש ללא הצלחה עבודה כמנהל מוצר שכיר. בין ראיון כושל אחד לשני, יצר טויסטר קשר עם סוכן נסיעות בפיליפינים, ביקש ממנו לרכוש עבורו כרטיסי אוטובוס בקו מנילה-בנאווי ומכר אותם דרך אתר שבנה בוויקס.

כשהבין שהעסק עובד, טויסטר הקים עוד ועוד אתרים כאלה לקווי תחבורה שונים. אחרי שהגיע לעשרה, הוא נטש את חיפוש העבודה, צירף שלושה שותפים - דיויד יצחקי, עומר טשכמר וג'ונתן בן סעיד (שאינו פעיל כבר בחברה) - והפך את המיזם הפיראטי לסטארט-אפ.

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס