x

שיתוף

סגירה
הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024 - צילום: Exodigo
01

Exodigo

מערכת למיפוי תת קרקעי

מייסדים: ג'רמי סוארד ועידו גונן

משקיעים: אורן זאב, 10D, גרינפילד, סקוור פג וג'ייב

הון מגוייס: 118 מיליון דולר

שנת הקמה: 2021 עובדים: 120 מיקום בארץ: תל אביב

מכבל מתח גבוה ועד מינרלים בירח: באקסודיגו בטוחים שהעתיד טמון עמוק באדמה
שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט–אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש–75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל?
אסף גלעד

לפי כל התחזיות, הרבעון הרביעי של 2023 היה אמור להיות החזק ביותר של הסטארט-אפ הישראלי אקסודיגו מאז הקמתו. המנכ"ל ג'רמי סוארד הכין את אנשי המכירות שלו בארה"ב לבליץ של חתימות בעסקאות גדולות בנות שש ספרות, וכדי לפקח על התרחבות החברה במדינה, הוא ובת זוגו, שהיתה אז בחודש השמיני להריונה, החליטו לעזוב את תל אביב ולעבור למיאמי.

ששה ימים לאחר מכן פרצה המלחמה בישראל וסוארד מצא את עצמו בסחרור שאיש בחברה לא העלה על הדעת. 60 מתוך 80 עובדי החברה גויסו למילואים - רובם ככולם אנשי יחידות מיוחדות ויחידות הנדסה - כולל מחצית מהנהלת החברה. גם סוארד עצמו גויס: הוא עלה על המטוס הראשון לישראל, הותיר מאחוריו את אשתו ההרה, ואת ניהול המכירות בארה"ב העביר לסמנכ"לית המקומית עם הוראה ברורה: להמשיך למכור כרגיל, ובמקביל לבקש מכל לקוח חדש דחייה במועד האספקה - מכיוון שבארץ אין עם מי לדבר.

"הרבעון הכי מטורף"

סוארד שוחרר לאחר חודשיים וחצי של מילואים, ותוך כדי מלחמה ניסה להבין אילו עובדים יוכל למשוך בחזרה לחברה, כדי להציל את העסקאות שחלו להצטבר. אחד מהם, עמית שחר, נפל במהלך שירותו כלוחם ביחידת יהל"ם בתקרית פיצוץ חומר הנפץ שהועמס על משאית בחודש ינואר השנה. ובתקופה הקשה הזו, הגיעה גם הצעת ההשקעה מקרן גרינפילד, קרן ההון סיכון של שי גרינפלד ויהודה דורון, אחת מהקרנות הפעילות של השנה האחרונה. בקרן התרשמו מצבר העסקאות שהגיע גם לאחר 7 באוקטובר, ובתוך שבועות ספורים גייסה החברה 75 מיליון דולר. גם המשקיעים הקודמים פתחו את הכיס: קרן ההון סיכון של אורן זאב, שהיתה אחת המשקיעות הראשונות בחברה, ביקשה להיות שותפה גם להובלת הסיבוב החדש, התעקשות נדירה בעולם השקעות ההייטק.

קראו עוד

© כל הזכויות שמורות לגלובס