<b>גלובסקול - </b>לומדים מרחוק
אינטל וגלובסקול בסדרת מפגשי אונליין התומכת בעסקים קטנים ובינוניים בעת משבר הקורונה

אינטל וגלובסקול בסדרת מפגשי אונליין התומכת בעסקים קטנים ובינוניים בעת משבר הקורונה

גלובסקול ואינטל מציגים: קורסים בשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים

אינטל וגלובסקול בסדרת מפגשי אונליין התומכת בעסקים קטנים ובינוניים בעת משבר הקורונה ● כך תתאימו את עצמכם למציאות החדשה
10.09.2020 |

 קורס "טכנולוגית מתקדמות לשיפור ביצועים"

מפגש ראשון "ברוכים הבאים לעידן דיגיטלי וחדשנות בעידן הדיגיטלי"  

המפגש עסק בהקשר הרחב של המהפכה הטכנולוגית (המהפכה התעשייתית הרביעית) והשפעתה על עסקים. לדברי המרצה, רז הייפרמן, יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית ודירקטור ב-BDO דיגיטל, העידן החדש מורכב מאינספור טכנולוגיות וכמויות בלתי נתפסות של דאטה שרובו נוצר בשנתיים האחרונות. הסביבה העסקית השתנתה - ממוצרים פיזיים למוצרי שירות, לרכישה המבוססת על אינפורמציה הזמינה לנו (חוות דעת ברשת וכו'), השירות ניתן בכל מקום, והיצרנים מכוונים לפרסונליזציה של המוצר עבור הלקוח. בעקבות כל זאת נשאלת השאלה בפני אילו אתגרים ניצב המגזר העסקי, מהי חדשנות ומדוע היא מרכיב קריטי באסטרטגיה עסקית וכיצד משתלב לתוכה מרכיב השיבוש.

 


מפגש שני "נתונים ואוטומציה"  

המפגש עסק בדאטה ואוטומציה והתועלות שנוכל לקבל מהם כיום. "הדאטה הוא הדלק שמניע את המהפכה התעשייתית הרביעית - הנפט של העידן הנוכחי" כך אומר רז הייפרמן, יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית ודירקטור ב-BDO דיגיטל. לדבריו כל עסק - קטן או גדול - מייצר כיום נתונים ויתר מכך מקבל נתונים מהעולם הגדול - מנועי חיפוש ורשתות חברתיות למשל - ויכול להשתמש בהם לשם הגדלת התפוקה והפעילות העסקית.

במפגש עלו הנקודת הבאות: כיצד משתמשים בנתונים כבסיס למודלים עסקיים, מהי אוטומציה של תהליכים באמצעות תוכנת ה-RPA (Robotic Process Automation) המחקה התנהגות אנושית, אוטומציה בתהליכי הייצור 4.0 Industry, כלים מעשיים לשילוב האוטומציה בעסק.

 

מפגש שלישי "הטרספורמציה הדיגיטלית"  

המפגש עסק בטרנספורמציה דיגיטלית על כל היבטיה - כיצד אוסף הטכנולוגית המתקדמות, ששינו את ההתנהגות הצרכנית שלנו, הביאו ליצירת שינוי עסקי ארגוני עם יישומן. מהי השפעת תהליך זה במגוון תחומים, לדוגמה הופעת הבית החכם/הערים החכמות.


במפגש, בהנחייתו של רז הייפרמן, יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית ודירקטור ב-BDO דיגיטל, התוודענו למודל המערבולת הדיגיטלית והשפעתה על ענפים עסקיים, למתודולוגיה ליישום הטרנספורמציה הדיגיטלית, למודלים עסקיים דיגיטליים וכמו כן לקייס סטאדיס מהעולם הרחב של שינוי המודל העסקי בעקבות טרנספורמציה דיגיטלית, ביניהם שלחברת H&M.

 

מפגש רביעי "אבטחת מידע וסייבר בעידן הדיגיטלי"  

המפגש עסק באבטחת מידע וסייבר. בפתחו אמר רמי ניסן, מנהל תחום ממשל IT ודיגיטל, BDO דיגיטל, כי בעולם הדיגיטלי יש הזדמנויות רבות, אבל גם סיכונים רבים, שעלולים לפגוע בארגונים ועסקים בכל גודל. ניסן ייחד את הרצאתו למגזר העסקים הקטנים והבינוניים - לסיכונים הניצבים בפניהם ולהיבטי הפרטיות ולהתמודדות עם שני אלה. השיעור הוקדש למעבר על ניהול סיכוני סייבר בעולם הדיגיטלי (כגון התקפות מבוססות IOT והנדסה חברתית), הגנה והתמודדות, רגולציה ותשתיות תומכות ותוכנית עבודה פרקטית להגנה בסייבר.

 

מפגש חמישי "בגרות דיגיטלית ואג'יליות"  

המפגש בהנחיית רז הייפרמן, יועץ בכיר לטרנספורמציה דיגיטלית ודירקטור ב-BDO דיגיטל, עסק בהרחבה בשני מושגים, שיש לקחת בחשבון במסע הדיגיטלי של העסק: בגרות דיגיטלית ואג'יליות.

המונח בגרות דיגיטלית מתייחס להערכת הרמה הדיגיטלית של הארגון במספר מימדים - לא רק הטכנולוגי - הרלוונטיים לטרנספורמציה הדיגיטלית. הובאו בו מספר מודלים למדידת הבגרות הדיגיטלית של בארגונים ועסקים וכן נבחן כיצד היא באה לידי ביטוי בארגונים שונים.

אג'יליות מייצגת את הגמישות והזריזות בהן על עסקים וארגונים לנקוט בעולם העסקי כיום. הייפרמן הסביר כי מאחר והעולם העסקי כיום הוא דינמי ומשתנה תדירות - היתרון התחרותי של חברות בו הוא קצר מועד ("תמיד יהיה מי שייצר משהו יותר בזול"). על כן על חברות וארגונים לאמץ אג'יליות - להיות מוכנים לפעולה בכל זמן ולקבל החלטות מהירות על מנת להתמודד עם השינויים בסביבה העסקית החדשה.

 

 קורס "שיווק בעידן החדש"

מפגש ראשון "מונחי יסוד בעולם הדיגיטל"  

המפגש היווה מבוא לעולם השיווק הדיגיטלי עבור עסקים קטנים ובינוניים. לדברי המרצה ליאורה זימן, מובילת לקוח בחברת !2DO, שמאחוריה ניסיון רב במדיה ושיווק דיגיטלי: 63% מהקניות היום מתחילות אונליין, כשכלל לא משנה היכן אנחנו בסוף רוכשים את המוצר ועל כן עלינו כבעלי עסקים ליישר קו ולהכיר את העולם הזה - השפה ומושגי היסוד שלו.

זימן, שבין השאר שימשה מנהלת שיווק של אתר סופר פארם אונליין, התעכבה בהרחבה על ארבעה מושגי יסוד בעולם השיווק הדיגיטלי: מדיה ממומנת, נכסים דיגיטליים, רשימת תפוצה (שימוש בדאטה) וחווית לקוח. מהי החשיבות שלהם ואיך ניתן להביא אותם לידי ביטוי בסגמנט ה-SMB.

 

מפגש שני "הצעדים הנדרשים להקמת אתר eCommerce לעסק"  

המפגש עסק במכירות אונליין - אי-קומרס. בשאלות מה נדרש כדי להתחיל למכור באופן מקוון ומה עלינו לדעת לפני שקופצים למים. לדברי המרצה, מיכל חיון, מנכ"לית משותפת בחברת !2DO לליווי אסטרטגי לניהול פרויקטים למקסום מכר אי-קומרס, מדף דיגיטלי ועוד, עוד לפני משבר הקורונה 1.8 ביליון איש בעולם רכשו ברשת; בתקופת הקורונה נרשם גידול של 37% בטראפיק של האתרים, 40% בגידול בהכנסות ו-71% צמיחה באי-קומרס (על פי נתוני אתרי Salesforce 2020). כך שנוכחות ברשת למטרת מכירות חשובה ומהותית לכל עסק. במהלך המפגש עברה חיון הצעדים הנדרשים למעבר למכירה באונליין - בחירת מודל עסקי והגדרת יעדים, בחירת ספק וטכנולוגיה לעבוד עימה, תוכנית עבודה (לו"ז ומשימות) להקמה, ומרכיבים נלווים כגון שירות, לוגיסטיקה ושיווק.

 

מפגש שלישי "פרסום בדיגיטל - 2020"  

המפגש עסק בפרסום בדיגיטל ובעיקר ב-search marketing וב-social media marketing. בהרצאתו עבר אמיתי נחמד, סמנכ"ל הדיגיטל בפובליסיס מדיה ומרצה במרכז הבינתחומי בביה"ס ליזמות, על הנקודות הבאות: אילו כלים זמינים לנו לפרסום בדיגיטל (גוגל על שלל הפלטפורמות שלו, למשל, או פייסבוק), כיצד נמצא את קהל היעד שלנו, כיצד עובדות פלטפורמות הפרסום השונות, איך נמדוד אפקטיביות קמפיינים ואיך ננצל טרנדים במדיה לטובת העסק.

 

מפגש רביעי "שירות בעולם הדיגיטל ו-eCommerce"  

המפגש עסק בשירות בעולם הדיגיטל. לדברי המרצה, ליאור ארן, בעלי ומנכ"ל חברת WeCommerce, המתמחה בניהול ותפעול אתרי סחר, יש נטייה לחשוב ששיווק הוא חזות הכל - כלומר מה שמניע את הצרכן לרכישה. אולם אנו חייבים גם להתייחס לבק אופיס, לשירות שאנו מספקים ללקוח באותו האופן. הלוגיסטיקה ושירות הלקוחות הם מרכיבים מהותיים במכירה והצלחתה, לכל אורך מסע הלקוח.

בהמשך המפגש הסביר ארן: אילו כלים עומדים לרשותנו כבעלי אתרי סחר לשדרוג חוויית השירות ללקוח; כיצד לפעול נכון ולהעניק שירות מיטבי בעולם בו יש ריבוי פלטפורמות - רשתות חברתיות, צ'אט, ווטסאפ לעסקים וכו'; איך להפוך את האתר שלנו עצמו לברור יותר ולכזה הנותן מענה ללקוח; וכיצד להשתמש במידע שנצבר אצלנו בעת מתן השירות בערוצים השונים לשיפור העסק והמכירות.

 

מפגש חמישי "שיווק באמצעות תוכן דיגיטלי, סטוריטלינג וניהול קהילות ברשת"  

המפגש עסק בתוכן ברשת ומכירה באמצעותו. לדברי המרצה יונית צוק "הבלוגריסטית", המתמחה בשיווק באמצעות תוכן דיגיטלי, סטוריטלינג וניהול קהילות ברשת: התוכן שאנו מייצרים ברשת בפלטפורמות שונות - בלוג, רשתות חברתיות ועוד, מאפשר לנו קשר עם קהל היעד. חיבור שכזה, מוליך להתעניינות שבהמשך עשויה לייצר מכירה. במסגרת ההרצאה הסבירה צוק: כיצד נשייך את התוכן לפלטפורמה נכונה; עברה על רעיונות ליצירת תכנים; ועמדה על החשיבות של גוגל לפעילות התוכן שלנו.

 

 קורס "אומנות המכירות וניהול לקוחות"

מפגש ראשון "ניהול לקוחות וניהול מכירות"  

המפגש עסק בעקרונות המנחים להגברת מכירות ובצעדים הבסיסיים שעל עסקים קטנים ובינוניים לבצע לשם צמיחה עסקית. המרצה רונית גנון עמית, בעלת חברת הייעוץ RGA Consulting.

עברה על שאלות שונות שכל עסק צריך לשאול את עצמו דוגמת: מהו סוג העסק - מעבר למוצר הספציפי שהוא מוכר, האם הוא מציע בידול מהמתחרים; וכן על הגדרת מטרות עסקיות; דרכי שיווק והגעה לקהלים; מבט לשוק מסביבנו באמצעות מודל ה-SWOT - המנתח חולשות, חוזקות, איומים והזדמנויות הקשורים לעסק ועוד.

 

מפגש שני "מיומנויות מכירה ומשא ומתן בעידן הקורונה"

המפגש עסק בשיפור מיומנויות מכירה ומשא ומתן. לדברי המרצה, אלון פסטרנק, יועץ ארגוני עצמאי, המתמחה בעולמות המכירה ובמיומנויות מכירה, "בעבר נאמר כי איש מכירות צריך לדעת לדבר, אבל ב-2020 איש מכירות צריך בעיקר להקשיב ללקוח, לשאוף להצגת מוצר ממוקדת ולא לרסס לכל הכיוונים. במכירה העדכנית אנו מדברים מעט ולעניין על מה שנכון ורלוונטי ללקוח".

במסגרת המפגש עבר פסטרנק על 8 מפתחות שיסייעו למגזר ה-SMB להצלחה במכירות - הכוללים כלים פרקטיים, כלים תפיסתיים וטכניקה. בין המפתחות הללו: דגש על חיוניות המוצר, שפת מכירות נכונה, הפגנת התלהבות חכמה וייצור כימיה לשם קירוב לקוחות. כל אלו ועוד מסייעים לנו לפעול מרגע שיש כבר אינטרקציה עם הלקוח - כדי לקדם אותו לפעילות אצלנו, ואף לשמר אותו כלקוח נאמן.

 

מפגש שלישי "חווית לקוח (CX) וניהול לקוחות בזמן שינוי"  

המפגש עסק בחוויית לקוח בעידן של שינויים. לדברי המרצה, רונית גנון עמית, בעלת חברת הייעוץ RGA Consulting, בעידן הדיגטלי הנוכחי ובכלל הלקוח זקוק לטיפול מא' ועד ת'. עלינו כבעלי עסקים להשקיע בחוויית הלקוח - "להבין מה הלקוח רוצה ואולי אפילו להקדים אותו ולהפתיע אותו". הדבר מקבל משנה תוקף כיום בתקופת ה-New Normal שיצרה הקורונה, שמשנה את הדרך שלנו לעשיית עסקים.

בין השאלות שבהן עסק המפגש: מה התחדש בתחום חוויית הלקוח בעת משבר הקורונה, מהי חוויית לקוח מיטבית כיום לעומת העבר, ממה היא מורכבת ומושפעת וכיצד נמדוד אותה.

 

מפגש רביעי "שירות ושימור לקוחות בעסקים קטנים"  

המפגש עסק בשירות ושימור לקוחות בעסקים קטנים, או כמו שהגדירה זאת המרצה, מירית נאור ציטרון, יועצת ארגונית ויועצת קריירה, בעלי MNConsulting: "איך אנחנו גורמים לאנשים לבוא אלינו, לחזור אלינו ואפילו להמליץ עלינו". כל זאת בהקשר של שירות ללקוח, התורם כמובן להגדלת הכנסה.

במסגרת הרצאתה הסבירה נאור ציטרון כיצד ליישם מודל בעל ארבעה יסודות למתן שירות מיטבי: תפיסה - איזה שירות אנו רוצים לתת; תהליכים - התומכים בערכי השירות שקבענו לעצמנו; תשתיות וכלים לביצוע התהליכים והטעמת הערכים; ותקשורת - כיצד ננהל את האינטרקציה עם הלקוחות שלנו. וכן הקדישה זמן לשאלת גיוס עובדים מתאימים לעסק.

 

מפגש חמישי "עקרונות לצמיחה עיסקית וניהול לקוחות"  

המפגש עסק בהרחבת קהלים והתאמת מוצרים - קרי צמיחה עסקית. לדברי המרצה המרצה רונית גנון עמית, בעלת חברת הייעוץ RGA Consulting, "צמיחה עסקית וניהול לקוחות הם החמצן של כל עסק. עסק שלא חושב ומכוון לצמיחה לא ישרוד לאורך זמן". במסגרת ההרצאה עברה גנון עמית על עקרונות לצמיחה עסקית והאופן בו ניישם אותם. בין השאר באמצעות כניסה ל-Mind Set של צמיחה עסקית (איתור סגמנטים חדשים למכירה, שיתופי פעולה ועוד), ניהול מערכת יחסים עם לקוחות ויצירת ערך עבורם, תוכניות נאמנות ושימוש בדאטה.

הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר