קולגייט
חיוך יפה הוא לא רק לצעירים שבינינו / צילום: Shutterstock

חיוך יפה הוא לא רק לצעירים שבינינו / צילום: Shutterstock

כיצד לשמור על בריאות הפה בכל גיל?

בכל גיל חשוב לשמור על שיניים בריאות ולדאוג לבריאות הכללית בחלל הפה, אך יותר מכל בגיל מבוגר, כאשר השיניים והחניכיים כבר יותר עייפות ושחוקות ● כמה הסברים וטיפים שעשויים לסייע לכם במשימה
12.04.2021 | מישל קורצקי

הכתבה בשיתוף קולגייט

מהן התופעות הנפוצות בחלל הפה?

מחלות חניכיים - אחת הסיבות להתפתחות דלקות ומחלות חניכיים, אשר יותר נפוצות בגילאים מבוגרים, היא הצטברות של פלאק שלא נוקה כראוי.

עששת - תופעת נסיגת החניכיים שגם כן מתרחשת לרוב בגילאים מאוחרים, עלולה לגרום להתפתחות עששת בשיניים ובשורשים.


רגישות בשיניים - תופעת הרגישות בשן אינה בהכרח ייחודית לגילאים המבוגרים, אך היא בהחלט יכולה להתרחש יותר בתכיפות בגילאים אלו. בעזרת צחצוח עדין ונכון של השיניים, בשילוב של שימוש במשחה לשיניים רגישות כדוגמת Colgate® Sensitive, אנו יכולים להקל על תחושת הכאב וחוסר הנעימות.

להטבה ברכישת משחת שיניים קולגייט סנסטיב הקליקו כאן>>

יובש בפה - תופעה של יובש בפה, מתרחשת כתוצאה ממחסור ברוק (פעמים רבות בשל נטילה של תרופות מסוימות באופן קבוע בגיל מבוגר), שאף עלול להגדיל את הסיכוי להופעת עששת או חורים בשיניים, גם התותבות.

משחות שיניים מסדרת קולגייט סנסטיב / צילום: באדיבות קולגייט

אז איך לרענן, לשמור ולהגן על השיניים וחלל הפה?

יש כמה פעולות שיכולות לסייע לכם לשמור על בריאות הפה וליהנות משיניים בריאות ויפות לשנים רבות:


להקפיד על הפלואוריד - חומר הפלואוריד מגן בכל גיל על השיניים, גם אם עברתם את ה- 50. לכן בעת צחצוח השיניים בוקר וערב, מומלץ להקפיד לעשות זאת עם משחת שיניים כדוגמת Colgate® Cavity Protection, שתספק כמות נדרשת של פלואוריד ותגן על השיניים.

לשמור על פה רענן -  כדי למנוע גידול של רובד חיידקים (פלאק), ולהרגעת החניכיים כדאי להשתמש במי פה לרעננות לאורך היום.

לטפל בשיניים התותבות - בגיל מבוגר הסיכוי לאבד שיניים והצורך בשיניים תותבות עולה. אז אם יש לכם רק שן אחת תותבת או סט שיניים תותבות מלא, חשוב שלא להזניח אותן. דאגו להן כאילו הן שיניים אמיתיות.

לטפל היטב גם בחניכיים - כבר אמרנו שמחלות חניכיים שכיחות יותר מעל גיל 50, לכן חשוב לעשות כל מה שניתן כדי להימנע מהן. רצוי להקפיד על היגיינה דנטלית, לבקר באופן קבוע אצל רופא השיניים ואצל השיננית, ולדאוג לא לצבור אבנית שיכולה להוביל למחלות חניכיים.

בשורה התחתונה כדאי פשוט לזכור: חיוך יפה הוא לא רק לצעירים שבינינו; שמירה על פה בריא ואסתטי חשובה בכל גיל. אם לא עשיתם זאת עד עכשיו, הגיע הזמן להתחיל, כי אף פעם לא מאוחר מדי.

לפרטים נוספים ורכישת משחת שיניים קולגייט פרו רליף הקליקו>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד על ידי חברת קולגייט, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לרכישת המוצרים נשוא הכתבה ו/או משום תחליף לייעוץ רפואי פרטני המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

הרשמו לניוזלטר ישראל 2048
נרשמת בהצלחה לניוזלטר