בחסות
x

שיתוף

סגירה

01

drivenets

תוכנת ענן לתשתיות של רשתות תקשורת

מייסדים:

עידו סוסן והלל קוברינסקי

משקיעים:

פיטנגו ובסמר

שנת הקמה 2015
עובדים 200
גיוסי הון 110 מיליון דולר
"הלקוחות שואלים: 'אתם, מדאונטאון רעננה, תחליפו את סיסקו וג'וניפר?'"
עמרי זרחוביץ'

בתעשיית ההייטק יש אמרה ותיקה: "אף אחד עוד לא פוטר על כך שהוא קנה IBM", כהסבר לשמרנות שמאפיינת לעתים ארגונים גדולים. בחברת Drivenets (דרייבנטס) מסבירים כי בעולם התקשורת החליפו את IBM בסיסקו וג'וניפר, אולם בארבע השנים האחרונות פעלו בחברה - לרוב עמוק מתחת לרדאר - כדי לשנות זאת. מייסדי החברה - המנכ"ל עידו סוסן (33) והלל קוברינסקי (57), סמנכ"ל האסטרטגיה - נפגשו בשנים האלו עם כל בכירי חברות התקשורת, כגון AT&T, ורייזון ועוד.

במילים פשוטות, דרייבנטס רוצה לסייע לחברות האלו להתמודד עם העומס הגובר על התשתיות שלהן ועם מצבן הפיננסי המאתגר. החשבונות שאנחנו משלמים לספקי האינטרנט והסלולר נשארים קבועים, בעוד שאנחנו צופים יותר בסרטונים אונליין, האפליקציות שאנחנו משתמשים בהן מורידות יותר נתונים ומידע מהאינטרנט, ובאופן כללי אנחנו הרבה יותר מחוברים לרשת. החברות נאלצות לרדוף אחרי הצמיחה בתעבורת האינטרנט ומתקינות עוד ועוד ציוד של חברות ציוד התקשורת - אותן סיסקו, ג'וניפר ואחרות. על הדרך, זה גם תופס הרבה נדל"ן.

כדי למנוע מהחברות להשתעבד לרכישת הציוד היקר, בדרייבנטס פיתחו פתרון תוכנה. הוא אמנם לא מייתר את רכישת הציוד, אבל במקום להסתמך על ראוטרים מתוחכמים, הם עוברים להסתמך על ציוד "טיפש", זול וקטן יותר, ואת המוח הם העבירו לתוכנה. בדרייבנטס מסבירים כי התקשורת מהבתים ועד הראוטר המרכזי של חברות התקשורת עוברת דרך מספר צמתים. בכל בית, בכל שכונה ובכל אזור יש ראוטר מרכזי, שגדל ככל שעובר דרכו יותר מידע.

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס