בחסות
x

שיתוף

סגירה

03

fabric

טכנולוגיה לביצוע משלוחים בזמן קצר

מייסדים:

אלרם ואייל גורן, אורן אברהם ושי כהן

משקיעים:

קורנר ונצ'רס, Innovation Endeavors, טמסק, אלף, פלייגראונד

שנת הקמה 2015
עובדים 150
גיוסי הון 136 מיליון דולר
"היום, כשאנחנו הולכים לסופרמרקט, אנחנו עובדים בשבילו בליקוט"
אושרית גן-אל

"הרעיון שלנו לחברה התחיל מזה שחשבנו שיהיה ממש נחמד לקנות אוכל אונליין, בצורה שתהיה מהירה וזולה יותר מאשר ללכת לסופר, וכך לבלות עם המשפחה את הזמן שאנחנו מבלים בקניות", אומר אלרם גורן, מנכ"ל חברת Fabric (פבריק, לשעבר (לשעבר CommonSense Robotics), שפיתחה שירות של מרכזים לוגיסטיים המופעלים על ידי רובוטים, בעזרתם קמעונאים יוכלו לספק משלוחים בזמן קצר. המרכזים הלוגיסטיים של פבריק נמצאים בתוך מרכזי הערים, מוקמים ומתופעלים על ידי החברה עבור לקוחותיה, והתמחור נקבע בהתאם לכמות ההזמנות וכמות הפריטים שהן כוללות. לחברה משרדים בת"א וניו יורק, והיא הוקמה ע"י האחים אלרם ואייל גורן, שי כהן ואורן אברהם ב-2015.

מאז הקמתה גייסה החברה 136 מיליון דולר, בין השאר מ-Corner Ventures, אלף הישראלית, פליי גראונד גלובל, Innovation Endeavors של אריק שמידט, חברת ההחזקות הסינגפורית טמסק ועוד. החברה מעסיקה 150 עובדים, מרביתם בתל אביב, וההנהלה יושבת בארה"ב.

גורן מספר כי כשהארבעה, שלהם היכרות מוקדמת, הקימו את החברה, הם ידעו כי ברצונם לעבוד יחד, אך במשך חודשים ארוכים לא החליטו במה החברה תתמקד. "ידענו שאנחנו רוצים להקים חברה שתהיה משמעותית. שכרנו חדר באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב ובמשך חצי שנה בחנו רעיונות שונים - כמו אפליקציה שעוזרת לעצב את הבית באמצעות ראייה ממוחשבת, רובוטים שמסדרים צעצועים, ומצלמות שמאפשרות לראות את זווית הראיה של שחקן בתוך מגרש כדורסל. כל הרעיונות נפסלו, אבל זה אפשר לנו להבין איך מזהים רעיון טוב - רעיון שמשלב עניין מצדנו, ערך עסקי, ושיש לנו אפשרות להשפיע באמצעותו. כשחשבנו על משלוחים מהירים, כבר היינו חשדניים גם כלפי הרעיון הזה, אבל במשך כמה שבועות לא יכולנו לפסול אותו. זה היה מרגש", אומר גורן.

קראו עוד
סגור

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס