x

שיתוף

סגירה
מייסדי MESH / צילום: איל יצהר
07

MESH

כרטיס אשראי דיגיטלי לעובדים בחברות

מייסדים: עודד זהבי וערן קטוני

משקיעים: אלפא ווייב, טייגר גלובל, TLV פרטנרס, מירון קפיטל ואנטרי קפיטל

שנת הקמה: 2018 עובדים: 150, מתוכם 100 בתל אביב גיוסי הון: 123 מיליון דולר

למנוע הוצאות ללא פיקוח: החברה שפותרת בעיה כואבת במיוחד
הסטארט-אפ מאש פיימנטס נוסד ב-2018 ע"י שני יזמים שמצאו פתרון לאחת הבעיות הכואבות ביותר של חברות גדולות. הכלי שפתיחו מאפשר למנכ"ל או סמנכ"ל הכספים לעקוב אחר הוצאות הארגון והעובדים השונים בו בעזרת כרטיסי האשראי של החברה
אסף גלעד

מגפת הקורונה הפכה את אחת הבעיות הבולטות ביותר בניהול חברות לכואבת במיוחד: העובדים מפוזרים בבתיהם על פני הגלובוס, מקבלים החלטות כבדות-משקל ומשתמשים בכרטיס האשראי של החברה בה הם עובדים ללא פיקוח ובקרה מספקת. לא חסרות להם סיבות מוצדקות לכך: הזמנת נסיעות עסקיות, רכישת תוכנות לצורך פיתוח, ניהול או עיצוב ותשלום לספקים. לכל רוכש יש סיבה טובה משל עצמו, אבל לא תמיד הדבר מגיע לידיעת המנכ"ל או סמנכ"ל הכספים, ולא בכל פעם הדבר חופף למטרות הארגון או נמצא במסגרת התקציב.

עבור חברות ההייטק מהירות-הצמיחה של שנות הקורונה, שגייסו עובדים רבים והתמקדו בגדילה בכל מחיר, היה פתרון כמו זה שהציעה מאש פיימנטס, של יוצאי פייפאל ופיוניר עודד זהבי וערן קטוני, נחוץ מאי-פעם. במקום לעשות שימוש בכרטיס האשראי של סמנכ"ל הכספים או המנכ"ל, מציעה מאש כרטיס אשראי וירטואלי נפרד מטעם החברה לכל עובד, לעתים אף מספר כרטיסים לעובד למטרות שונות, כמו שיווק רב-ערוצי או ניהול ספקים שונים. כל כרטיס שכזה ניתן למטרות שונות עם סדר עדיפות שונה ומסגרות אשראי שונות, אך כולם מנוהלים באמצעות תוכנה אחת המאפשרת שקיפות בין הצוותים, ובעיקר: מפוקחים טוב יותר על-ידי ההנהלה.

השנה, כשטרנד הצמיחה-בכל-מחיר מאחורינו, נהנית מאש ממגמה חדש: הצורך לחסוך ולקצץ. "הפכנו ממוצר שנמצא בתחום חם למוצר שפותר בעיה חשובה", אומר עודד זהבי, המנכ"ל וממייסדי החברה. "החברות רוצות לחסוך - ולמרות שההוצאות שלהן יורדות בשיעור שנע בין 20% ל-50%, קצב ההצטרפות לשירות נותר מהיר. חברות שלקח להן זמן להעביר אלינו את מערכת התשלומים, דווקא האיצו את המעבר - והיום אנחנו צומחים במושגים של 2021".

מה שעומד מאחורי הצמיחה של מאש בזמנים הקשים הוא הצורך של מחלקות הכספים בחברות ההייטק - אולי אחרונת המחלקות שטרם זכתה לחדשנות אמיתית - להפסיק לרדוף אחרי הוצאות סוררות. "אנחנו מעלימים את הבעיה הזו מהשטח", אומר זהבי. "המערכת מסייעת להם לשים קץ לבזבוזים, וסמנכ"לי הכספים זוכים לשקט נפשי. אנחנו רואים דור חדש של מנהלים צעירים שמקבלים תפקידים בכירים, שכבר לא צריך להסביר להם את הצורך במוצר כמו שלנו. הם פשוט מבינים את זה".

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס