x

שיתוף הפרויקט

סגור
17

זהבית כהן

מנהלת את קרן ההשקעות אייפקס ישראל

עומדת בראש אייפקס ישראל, המחזיקה בבית ההשקעות הגדול במשק, פסגות. השנה רכשה 55% מרשת 'מקס סטוק' לפי שווי של כ–300 מיליון שקל. שותפה בקרן אייפקס העולמית

 - זהבית כהן / צילום: יונתן בלום
53 | נשואה ואם לשלושה | תואר בחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת פיטסבורג

שנת האתגרים | רון שטיין

זהבית כהן, שמנהלת את קרן ההשקעות אייפקס ישראל, נמצאת בצמרת נשות העסקים והמנהלות בישראל זה שנים, ואולם בעוד שלפני שנים אחדות הייתה בשיאה, כמי שהובילה גם אקזיט מוצלח בענקית המזון תנובה, וגם גיוס לקרן השקעות חדשה בראשותה, הרי שהשנה החולפת הייתה פחות טובה עבורה. זה נכון בעיקר בשני היבטים: מימוש החזקה גדולה שמתומחרת במחיר מפולפל מדי לדעת רבים, והשקעה בעייתית בקרן החדשה שהקימה.

נתחיל מהאתגר הראשון, שכנראה העכיר במקצת את השנה עבור כהן: אייפקס מחזיקה בבעלות מלאה את בית ההשקעות הגדול במשק, פסגות, ובקרוב היא כבר אמורה להוציא לדרך את הליך מימוש השקעת הענק הזו. ואולם, למרות שמדובר בבית השקעות מוצלח, הליך המימוש לא בהכרח יהיה מוצלח. כהן מתמחרת את ההשקעה בספרי אייפקס לפי שווי גבוה, שיהיה לה קשה להשיג בשוק, ככל הנראה, כשבמקביל יש עוד מספר גופים פיננסיים גדולים וטובים שמחפשים קונה, ללא הצלחה. על פי הערכות, עסקת פסגות לא תניב תשואה שתתקרב לזו שהציגה עסקת תנובה.

במקביל, חווה כהן קשיים גם בהשקעה שביצעה בחברת ההסעדה שולץ, שנקלעה ללחצים תזרימיים (בין היתר אחרי שהפסיקה לעבוד עם פרויקט הדגל 'עיר הבה"דים' של צה"ל), ובעקבות כך הגיעה להסכמות מחודשות עם הבנק המממן שלה, לאומי. כל זאת בצל עימות עם בעלי השליטה הקודמים בשולץ.

עבור כהן, זו לא הייתה שנה של הצלחות, אלא שנה של אתגרים שנערמו על שולחנה.

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2018? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?