x

שיתוף הפרויקט

סגור
חופש הביטוי ניצח | ענת ביין-לובוביץ'

השנה הסתיים בקול תרועה רמה, וצורמת, הרומן האמביוולנטי של העיתונאי והפובליציסט דן מרגלית עם העיתון "ישראל היום". מרגלית ביקר בשנים האחרונות בטור השבועי שלו את בנימין נתניהו ושלטונו בחריפות רבה, דווקא בעיתון שנחשב לשופר הרשמי של נתניהו.

עם השנים היו כאלה שהאשימו את מרגלית שהוא משמש עלה תאנה לעיתון, בכך שהאפשרות שניתנה לו לכתוב ביקורת על נתניהו יוצרת לכאורה מראית עין של עיתון אובייקטיבי. ככל שהתקדמו חקירות נתניהו והסובבים לו, התגברה גם הביקורת שהטיח בו מרגלית - אם כי את הטונים הקשים יותר הוא שמר לטוויטר ולפייסבוק, מדיות שבהן הוא מרבה להשתמש.

ביולי השנה, זמן קצר לאחר כניסתו של בועז ביסמוט לתפקיד העורך הראשי של ישראל היום, פוטר מרגלית מעבודתו בעיתון. את ההודעה על כך הוא פרסם באמצעות הטוויטר כשכתב: "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הביטוי", וטען כי פיטוריו נעשו בתיאום עם נתניהו ועל רקע חילוקי דעות אידיאולוגיים. מאז עזיבתו את ישראל היום ממשיך מרגלית לפרסם ביקורות קשות על השלטון, החקירות, השחיתות השלטונית וההפגנות שסביבה.

את מאמרי הדעה שלו הוא מפרסם בטורי הדעות בעיתון "הארץ", שממנו התפטר ב-2001 ובו חזר לכתוב יומיים לאחר שפוטר מ"ישראל היום". במקביל מגיש מרגלית תוכנית בטלוויזיה החינוכית שנקראת "הערב החדש", יחד עם אראל סג"ל, שרה ב"ק וליטל שמש. התוכנית משודרת מדי יום ועוסקת בנושאי פוליטיקה, חברה, כלכלה ותרבות. כמו כן, הוא משדר ביחד עם בתו שירה מרגלית את התוכנית "מרגלית בריבוע" מדי יום שישי ברדיו ת"א, שבה מסכמים השניים את אירועי השבוע.