x

שיתוף הפרויקט

סגור
11

גאולה אבן

כאן

 - גאולה אבן / צילום: אביב חופי
סערת המינוי עוד לא חלפה | חן מענית

אחד האירועים הזכורים ביותר ממסע הפרידה מרשות השידור, היה זה שבו מגישת החדשות, גאולה אבן, פרצה בבכי בשידור. זה קרה ב-10 במאי 2017, כשאבן נדרשה לקרוא לצופים את מה שנראה כהספד הרשמי של הרשות - הודעת כונס הנכסים על סופה של מהדורת "מבט" וסיום שידורי הערוץ הראשון. הדמעות של אבן היו אותנטיות והעידו כאלף עדים על הטלטלה, שלא לומר ההתעמרות, שהיא ושאר עובדי הרשות עברו בשבועות ובחודשים שקדמו לסגירתו.

אבל היום, המחזה הזה כבר נראה רחוק. ב-15 במאי 2017 החלה אבן לשדר את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ כאן 11 בתאגיד השידור הישראלי ואין ספק שהיא הצליחה להיכנס באופן חלק לנעליים המתאימות בדיוק, שהשאירה לה קודמתה - זו שעבדה ברשות השידור. אבן, כמו אבן, ממשיכה לעשות את עבודתה ביסודיות, במקצועיות ובחן שקשה למצוא כמותן במחוזותינו הטלוויזיוניים.

המהדורה המרכזית של "כאן", בהגשתה של גאולה אבן, היא התוכנית הנצפית ביותר של התאגיד החדש והיא מגיעה לנתון צפייה ממוצע של כ-4%. עם זאת, הרייטינג הזה הוא מהיום הראשון נמוך באופן משמעותי מאוד משל המהדורות המתחרות ואחרי הפיצול של ערוץ 2 לשני אפיקים הפער גדל עוד יותר. המהדורה בהגשתה של אבן, מגיעה לנתון ממוצע של כ-4% בעוד שהרייטינג של מהדורת החדשות ברשת עומד כל כ-9% ושל המהדורה הזהה המשודרת בקשת עומד על כ-13% ויותר. מהדורת החדשות של ערוץ 10 משיגה רייטינג ממוצע של כ-9% מדי ערב. ב"כאן" מאמינים שהפער הזה יתחיל להיסגר בקיץ, אז ישדר התאגיד את משחקי אליפות העולם בכדורגל.

בינתיים, האתגר של אבן גדול במיוחד לאור העובדה שמעל ההגשה המקצועית שלה מרחפים כל העת היחסים האישיים שלה עם המועמד התמידי לחזור באופן רשמי, ממש בקרוב, לפוליטיקה, בעלה, שר החינוך לשעבר, גדעון סער. בכל פעם שאבן מראיינת חבר כנסת מצד כלשהו של המפה הפוליטית, בכל פעם שהיא מעבירה ביקורת על הממשלה, או מראיינת מישהו שמותח ביקורת על הממשלה, היא באופן מיידי חשודה במניע הלא ממש נסתר מאחורי הדברים. הבעייתיות הזאת באה לביטוי למשל כשאבן וסער התייצבו ביחד מול המצלמה ערב השנה האזרחית החדשה ואיחלו "נוביגוד שמח" ליוצאי ברית המועצות בארץ.

הצג עוד...