בשיתוף:

"אתה חייב כל הזמן לראות איך אתה עובד על העסק ולא בתוך העסק כמו שרוב האנשים פועלים", אומר גיא מנדלסון בשיחה על הדרך העסקית שעשה, איך התפתח וצמח לעסוק במה שהוא עוסק כיום, הויז'ן שלו כבעל עסק ואיך קארמה טובה של תודעת שפע מביאה איתה הצלחה באמת.
בשנת 1997 סיים גיא את לימודי עריכת הדין והצטרף למשרד עורכי הדין של אביו (זכרו לברכה) מ. מנדלסון ושות' - משרד עורכי דין אשר מתמחה בתחום דיני מקרקעין על היבטיו השונים ועוסק בין היתר בליווי עסקאות בניה, רישום נכסים, ליווי משקיעים, יזמים ולקוחות פרטיים (תושבי ישראל ותושבי חוץ), חברות משכנות, ייצוג בהליכי תכנון ובניה ועריכת חוזי עסקאות ומכרזים, כינוסים ופירוקים ועוד לא מעט אספקטים מעולם הנדל"ן.
העובדה שגיא ליווה משקיעים בסדר גודל כה גדול הביאה אותו להתעניין ולחקור לא רק את הפן המשפטי של עסקאות נדל"ן ויזמות אלא גם את האספקט המנטלי, את המיינדסט שצריך להיות למשקיעים ומשקיעות ומהר מאוד הבין כי התשוקה שלו נמצאת בעולם הנדל"ן. גיא היה נצמד ללקוחות ואפילו נותן ייעוץ חינם רק כדי להיות קרוב אל משקיעים ומשקיעות וללמוד מהם.ן כל מה שדרוש, על איך הם מקבלים החלטות, למה הם בוחרים באפיק אחד על פני השני ובעצם הרשה לעצמו לספוג כל מה שהיה יכול על עולם הנדל"ן שריתק אותו עוד מתחילת דרכו התעסוקתית.
כשהוא עמוק בתוך עסקאות נדל"ן כעורך דין שמלווה יזמים מקומיים וגם כאלו מחו"ל, מבין גיא שישנו צורך בקרב הקהל הישראלי להגיע לאושר כלכלי מבלי לרדוף אחרי עצמם ושהידע שלו בנדל"ן יכול לעזור לעוד אנשים להגיע לרווחה הזו. כשהוא חמוש בהבנה הזו ומצליח לראות מעבר לחוזה הכתוב ישר אל העתיד בראייה רחבה של פוטנציאל צמיחה והתרחבות הוא מחליט לפתח את הנתיב הזה ומקים את קהילת הפייסבוק "אושר כלכלי" בה הוא מפיץ את הידע העצום שצבר עם השנים על עולם ההשקעות, הכסף, היזמות והנדל"ן.
יחד עם יובל שוורצמן הקים גיא את תוכנית ההכשרה "100 ימים של נדל"ן", תוכנית שהיא ממש בית ספר לנדל"ן שם גיא ויובל מלמדים, הלכה למעשה, איך להיכנס לעולם היזמות והנדל"ן. כשהמחזורים הראשונים של התוכנית היו הצלחה עצומה ותוך 100 ימים למעלה מ- 90% מהמשתתפים רכשו נדל"ן, גיא הבין שהוא נמצא במקום הנכון לו. לא מדובר בליווי של גיא ויובל עד לרכישת הנדל"ן, אלא ממש בהכשרה שנותנת למשתתפי התוכנית את כל הכלים מעתה והלאה לבצע עוד ועוד עסקאות מוצלחות וזה עבור גיא שווה את כל ההשקעה. הידיעה שהוא הצליח להעביר את הידע שלו ולהביא עוד ועוד אנשים למצב בו הם יוצרים לעצמם עתיד כלכלי אחר וטוב יותר- שווה מבחינתו את כל העשייה.
מבחינתו, אפשר לומר שנקודת המפנה האישית והעסקית שלו הייתה ההבנה שמדובר בריצה למרחקים ארוכים. הוא החל לקנות נכסים והבין שעם סבלנות וקבלת החלטות שאינה מונעת מלחצים, שווי הנכס עולה עם הזמן ורק לאחר שנים הוא קלט איזו החלטה נבונה לקח. הוא כבר הבין מזמן שמה שמלמדים בבית הספר אלו לא הדברים שבאמת עזרו לו לקבל החלטות כלכליות נבונות ושם נפלה ההחלטה שזה הכיוון שהוא רוצה ללכת בו- להעביר את הידע שלו לכמה שיותר אנשים וכנראה שהגנים של אבא עורך דין ואמא מורה ממש באו לידי ביטוי בשלב הזה. מלבד ההכשרות והקורסים הדיגיטליים של גיא, הוא מקפיד לטפח את קהילת הפייסבוק שלו אשר מונה אלפי חברים וחברות וגם את ערוץ יוטיוב שלו, בו עולים מידי שבוע לא מעט סרטוני הדרכה פרקטיים וגם לא מעט מוטיבציה לצאת, לרכוש ידע ולפעול.
אגב, ערוץ היוטיוב שלו התחיל כמעט במקרה, מתוך רצון להגדיל את רשימת הדיוור שלו ולתת למנויים בה יותר ערך. ההתחלה לא הייתה כל כך חלקה ולקח לו שנתיים, בהן המשיך להעלות סרטונים באופן קבוע, עד שהכל תפס תאוצה וכיום הוא נעזר בערוץ הזה להפיץ את הידע לכמה שיותר אנשים.
נקודה נוספת אותה גיא זוכר במיוחד במהלך מסע ההתפתחות האישי- עסקי שלו היא הקלטת המפגש בו שיתף גיא את מה שלמד מהספר "מדע ההתעשרות", הרצאה שהפכה לאחת הנצפות שלו עד היום. הוא הבין שישנן שאלות מהותיות וחשובות שחוזרות על עצמן בכל מפגש עם משקיעים, בכל תחילת תהליך יזמות ובכל הרצאה שהוא מעביר והחליט לפתח את ערוץ היוטיוב שלו ולהקליט סרטונים לפי נושאים כדי שהמידע הזה יהיה נגיש לכולם בכל עת.
אחרי לא מעט גלגולים, תובנות וחיבור עצמי למה שמניע אותו באמת ונותן לו את המוטיבציה לפעול, גיא משלב כיום בין העשייה כעורך דין אשר מלווה מטעם המשרד שלו (יחד עם עוד ארבע עורכי דין) משקיעים, משקיעות, יזמים ויזמיות במעמדי חתימת חוזים לבין קורס ההכשרה למשקיעים ומשקיעות שמלמד את העקרונות ונותן כלים מעתה והלאה לעשות עסקאות באופן עצמאי ובנוסף משקיע בארץ ובעולם ומנהל ומשביח את ההשקעות והנכסים הפרטיים שבבעלותו.
גיא מודה שהקורונה לא ממש תפסה אותו לא מוכן ועוד הרבה לפני כן החל לעבוד בצורה דיגיטלית וזו האג'נדה שמלווה אותו מאז ומתמיד "לא לחשוב הרפתקה קצרה אלא לחשוב לטווח הארוך". גיא מאמין שבעל עסק חייב לעבוד על העסק כל הזמן ולבדוק איפה ואיך הוא יכול לצמוח ולגדול בסקייל מבלי שזה יהיה תלוי בהימצאות הפיזית שלו או שווה ערך לזמן שלו ולכן הוא מאמין שאי אפשר לעבוד בתוך העסק אלא צריך מיינדסט של פיתוח תמידי.
עצה נוספת של גיא לבעלי עסקים וכחלק מהדברים שלדעתו דרוש לעסק כדי לצמוח זו ההבנה שנתינה כלפי חוץ מחזירה את עצמה ביג טיים אל העסק. תנו כמה שיותר החוצה. זו סיבה נוספת למה הקים את קהילת אושר כלכלי, כדי לבנות קהילה סביב הנושא הזה ולתת מעצמו כמה שיותר לכמה שיותר אנשים.

עוד פוסטים

לכל הפוסטים
צילום: באדיבות המצולמת

רבקה זיידה

מעבדות רבקה זיידה - אקנה, פיגמנטציה, צלקות
לקריאת הפוסט
הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו ותהנו מכלים, ידע וחיבורים שיזניקו את העסק שלכם. החברות בקהילה מותנית באישור מראש לקבוצת הפייסבוק