חוסן לישראל חוסן לישראל | תוכן מקודם
צילום: באדיבות סולגאר

צילום: באדיבות סולגאר

ממשיכים לייצר כחול-לבן

על הדרישה הגוברת למוצרי הרגעה ושינה, איך שומרים על רציפות תפקודית כשעובדים רבים בצו 8 ואיך שומרים על צמיחה מתמדת בארץ ובעולם? איתן מרקוביץ, מנכ"ל ובעלי חברת אמברוזיה סופהרב, על האתגרים לצד הגאווה האישית והלאומית
04.12.2023 | מאיה בניטה

הכתבה בשיתוף סולגאר

מאז פרוץ המלחמה, עסקים ישראלים רבים חוו פגיעה ונאלצים להתמודד עם אתגרים שונים. אחת החברות שצלחה את אותם אתגרים והצליחה למצוא פתרונות, היא חברת אמברוזיה סופהרב. החברה הישראלית הקיימת כבר כ-25 שנה ועוסקת בייצור ובשיווק של תוספי תזונה. לצד הייצור המקומי, היא בין השאר מייבאת מוצרים של החברה העולמית סולגאר (Solgar) המשווקת ויטמינים ותוספי תזונה טבעיים וכן מייצרת מוצרים עבור Life - מותג הבית של סופר-פארם, קופת חולים מכבי ועוד. "אנחנו מנהלים את כל תהליך ייצור תוספי התזונה - משלבי המחקר, דרך ייבוא חומרי גלם, קבלת המוצר המוגמר ועד שיווק והפצה של התוספים הנמכרים ברחבי הארץ ומיוצאים למדינות רבות בעולם", אומר איתן מרקוביץ, מנכ"ל ובעלי החברה.

איתן מרקוביץ, מנכ''ל ובעלי חברת אמברוזיה סופהרב / צילום: באדיבות סולגאר

בתחילת דרכה ייצרה סופהרב תוספי תזונה במפעל קטן בגודל 200 מטרים. עם השנים, החברה הלכה והתפתחה. כיום, מפעל החברה הממוקם בנוף הגליל (לשעבר נצרת עלית), משתרע על פני 6,000 מטרים רבועים והוא המפעל הגדול בישראל לייצור תוספי תזונה. במפעל מיוצרים כל סוגי תוספי התזונה, מטבליות דרך אבקות, נוזלים, כמוסות קשות, כמוסות רכות 'סופט ג'ל', המיוצרות באופן בלעדי בחברה, ו-Tab in Gum - תוספי תזונה המגיעים כגומי לעיסה ונחשבים כפטנט בישראל ובעולם. מדובר בפיתוח פורץ דרך, כחול-לבן, בצריכה פשוטה, קלה וטעימה, המאפשרת התמדה בצריכת תוספי תזונה.


Tab in Gum הינה טבליית לעיסה המצופה בגומי עיסה, המאפשרת את צריכת המינון היומי הדרוש ואת שחרור הרכיבים הפעילים בתוך 60 עד 120 שניות של לעיסה. הטבלייה מיוצרת בטכנולוגיה ייחודית שעוטפת את הטבלייה בציפוי גומי לעיסה, תוך הגנה על הרכיבים מפני נזקי חמצון והופך את חוויית הצריכה לכיפית. הטבלייה זכתה להדים רבים בעולם. "הטבלייה נוצרה מתוך זיהוי של צורך, הצרכנים מבטאים רמות שונות של תסכול וקושי הקשורים לפורמטים המסורתיים: קושי בבליעה ונטילה, קושי בהתמדה, קושי בעקבות ריח או טעם לא נעימים או אפילו הזמינות והצורך ב'טקס' של שתייה עם כוס מים. התופעה בעייתית עוד יותר בקרב אוכלוסיית נשים בהיריון, אשר תופעות הלוואי שהן חוות פוגעות בהיענות הטיפולית, כלומר הן לא צורכות את הוויטמינים בשל הקושי, ומוצר כזה עבורן הוא פשוט משנה חיים", מסביר מרקוביץ.

בעקבות המלחמה, לדברי מרקוביץ, התמודדה סופהרב עם מחסור בכוח אדם. "יש לנו בחברה כ-160 עובדים ו-12% מהם גויסו למילואים בצו 8. במקביל להתמודדות עם חוסר בכוח אדם, אנחנו עדים בתקופה הלא פשוטה לעלייה בביקוש למוצרי הרגעה ושינה, בדגש על מוצרים ממרכיבים טבעיים ושאינם מייצרים תלות או התמכרות. הביקוש נובע מהקושי הרגשי שלא פוסח על איש, ורבים מאיתנו חווים לחץ ומתח שמשפיעים עלינו במובנים רבים. כשאנחנו חווים תקופות של מתח, עומס רגשי, מחשבות ודאגה, התפקוד שלנו ביום-יום מושפע, השינה עלולה להיפגע וכך גם הבריאות שלנו. כמו כן, זיהינו עליה בביקוש לקפאין בקרב החיילים, כדי לסייע להם בשמירה על ערנות וכשירות במהלך הפעילויות המבצעיות שלהם. העלייה בביקושים ובצרכים שעלו בקרב הצרכנים, הובילו את החברה למעבר למתכונת ייצור מוגברת וכן, חלוקת מוצרי תרומה רבים לחיילים ולמפוני יישובי הדרום והצפון. למרבה השמחה, העובדים נרתמו מייד ועבדו שעות נוספות כדי להתגבר על המחסור בכוח אדם. בנוסף, החדשנות הטכנולוגית שלנו במערך הייצור אפשרה לנו לשפר את מהירות הייצור ולהגדיל את ההיקף בהתאם לצרכים שעלו מהשטח. המלחמה חישלה אותנו - אנחנו לומדים לעבוד בתנאים לא פשוטים ואני גאה לומר שאנחנו עומדים במשימה".

צילום: באדיבות סולגאר

לא קל לתעשייה ישראלית לייצא, במיוחד עכשיו

אחת הבעיות שהביאה עימה המלחמה היא צמצום הטיסות הזרות המגיעות לישראל, שפגע בייבוא חומרי הגלם ובייצוא לחו"ל. "ישראל היא סוג של אי, והדרך להגעת חומרי גלם לכאן היא באוויר או בים", אומר מרקוביץ. "בעקבות המלחמה, אין כמעט טיסות זרות שנוחתות כאן, ואנחנו תלויים בעיקר בטיסות של חברות ישראליות. בנוסף, גם ההובלה באוניות משא מתעכבת. אנחנו מייצאים את המוצרים שלנו לתשע מדינות בעולם. חשוב להבין שלא קל לחברה ישראלית, בעיקר אם היא לא מגיעה מתחום ההיי טק, להשיג חוזה ייצוא. לכן, אנחנו עושים לילות כימים כדי לעמוד בהתחייבויות של המפעל. כל צוות העובדים התגייס למשימה ואנחנו 'נלחמים' גם בשעות הקטנות של הלילה על מקום באונייה או בטיסה כדי לייצא את המוצרים שלנו. אנחנו גם סופגים עלויות כדי לעמוד בלוחות הזמנים ולא לאבד את חוזי הייצוא".

אחת המדינות שסופהרב מייצאת אליה מוצרים היא סין. למרות הקריאות הנשמעות בממשלת סין נגד ישראל מאז המלחמה, מרקוביץ מעיד כי דווקא שם חל ביקוש גדול למוצרי החברה: "התחלנו לעבוד לפני שנה וחצי עם חברה סינית שביקשה מוצרים שלנו עם תוויות בשפה העברית. הסינים מאוד מעריכים את הטכנולוגיה בישראל. גרף הצמיחה שלנו בסין הוא כביר ולראייה - ביום הרווקים הסיני שחל לאחרונה, שיעור הרכישה של המוצרים שלנו היה גבוה ב-80% לעומת שנה שעברה".


בהקשר הזה, הוא מציין כי סופהרב מציגה צמיחה מתמדת בארץ וברחבי העולם. "החברה נמצאת זאת השנה השנייה ברציפות בתוכנית ההשקעות של מרכז ההשקעות, זאת מכיוון שהוכחנו שיפור בעלויות הייצור ועלייה בפריון תוך שמירה על איכות המוצרים. החזון שלנו הוא לא להיות רק חברה גדולה, אלא מותג עולמי. לא קל לייצא מוצרים ישראלים לחו"ל, אבל אנחנו עושים זאת עם הרבה השקעה. אין דבר שיותר מחמם את הלב מלראות בבית מרקחת בחו"ל את המוצרים שלך, זה מעורר גאווה אישית ולאומית".

מרקוביץ מסכם ואומר כי "תחום תוספי התזונה הולך ומתפתח - אם בעבר אנשים כלל לא ידעו מהם תוספי תזונה, כיום 56% מתושבי ישראל צורכים אותם. פעם הקהל העיקרי של תוספי התזונה היו אנשים בגילאי 45 ומעלה, ואילו כעת יש ביקוש לתוספי תזונה גם בקרב צעירים. זה כבר לא קשור למצב סוציו-אקונומי, אלא למודעות. אנשים ערים יותר לחשיבות של תוספי התזונה בשיפור הבריאות ובאיכות החיים ואני אופטימי מאוד לגבי העתיד בתחום".

הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר