x

שיתוף

סגירה
מייסדים voyantis / צילום: גיא סידי
05

Voyantis

לזהות את המשתמשים הרווחיים ביותר

משקיעים: אינטל קפיטל, טרגט גלובל, קיידן, ג'ייב, סקוור פג ואליקורן

שנת הקמה: 2020 עובדים: 80 גיוס הון: 60 מיליון דולר

הצמד שפיצח את מה שמטא וגוגל רק חולמות לעשות
וויאנטיס יכולה לנבא בדיוק של מעל 90% מה הסיכוי שלקוח יקנה שירות, וכמה יכניס לחברה - הגביע הקדוש של עולם הפרסום
אסף גלעד

בחודשים האחרונים הפכו יזמי החברה הישראלית וויאנטיס (Voyantis), עידו ויזנברג וערן פרנדינגר, לבני בית במשרדים של גוגל ומטא, בארץ ובארה"ב. החברה שמנהלים השניים צמחה במיליוני דולרים בתוך חודשים ספורים בזכות המוצר שפיתחה: מערכת שמסוגלת לזהות דפוסי התנהגות של לקוחות ולברור מביניהם את אלה שיהפכו להיות נאמנים יותר עבור מפרסמים.

על בסיס הניתוח הזה: אילו מוצרים בדק, באילו עמודים הביט ומה קרא, מסוגלת החברה הישראלית להראות בוודאות כמעט מוחלטת כמה יהיה שווה הלקוח הזה בעתיד - האם יהיה קונה חד פעמי שיבזבז בקושי 10 דולר על מוצר, או שמא יהפוך להיות ללקוח נאמן ויפזר 100 דולר מדי שנה. וויאנטיס יכולה לחזות עבור אתרים ואפליקציות של מוצרים ושירותים כמו פינטק או משלוחים, מה הסיכוי שמשתמש מסוים יקנה שירות בעוד חודש או חודשיים, וכמה יכניס לחברה בעוד חצי שנה, בדיוק של מעל 90%. לאחר מכן, היא מנפקת להם המלצות לשימור הלקוח או להגדלת מספר השירותים שהוא רוכש - ומוצאת את הרגע הנכון לשגר לאותו לקוח הנחה כדי להשאיר אותו בכל זאת במעגל.

במילים אחרות, וויאנטיס עלתה על שיטה יעילה לחיזוי הערך הכולל של המשתמש (Life Time Value), הגביע הקדוש של עולם פרסום האונליין - נתון שגוגל ומטא היו משלמות הון תועפות עבורו, לו רק היו יכולות מבחינה רגולטורית. בזכות העובדה שמערכות החברה ממוקמות בתווך שבין אתרים ואפליקציות של שירותים ומוצרים ומערכות המידע שלהם לבין גוגל, בינג או מטא, היא מסוגלת להעלות ב־20% את הרווחיות של קמפיינים ברשתות.

קראו עוד