המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות בעקבות הודעת הריבית של הפדרל ריזרב. הפד השאיר את הריבית ללא שינוי תוך שנראה כי הוא מנסה לדחות את הקץ. היו"ר ילן אמרה לאחר ההכרזה כי היא צופה העלאת ריבית אחת ב-2016. נזכיר כי ועדת השווקים הפתוחים של הפד (FOMC), המחליטה על מדיניות הריבית, תתכנס עוד פעמיים השנה - בנובמבר ובדצמבר.

 

המשקיעים קיבלו בחיוב את ההחלטה של הבנק המרכזי היפני להותיר את הריבית על כנה ברמה של מינוס 0.1%, חרף הציפיות בשוק להעמיק את הריבית השלילית לרמה של עד מינוס 0.3%. הבנק לא ענה על הציפיות גם כאשר החליט להותיר את תוכנית רכישות האג"ח ברמה של 80 טריליון ין בשנה, בעוד בשוק העריכו כי הוא יעלה את היקף הרכישות ב-10 טריליון ין. הבורסה בטוקיו ננעלה בעליות של כ-2%.

אז מה הוא כן עשה? נגיד הבנק היפני הרוהיקו קורודה החליט להציב יעד לתשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ברמה של 0%. אנליסטים סבורים שהמהלך של קורודה מהווה הוכחה לכישלון של מדיניות ההקלה האגרסיבית בה נקט הבנק בשנים האחרונות מאחר והמדיניות הזו לא הצליחה להעלות את האינפלציה ולהמריץ את הכלכלה המדשדשת של יפן.

הכלכלה העולמית נמצאת ב"מלכודת" של צמיחה נמוכה שמחריפה את תנאי הסחר העולמי וההשקעות וגורמת לרמת פריון נמוכה, כותבים היום בדוח התחזית התקופתי של ה-OECD. "הריבית הנמוכה ובמקרים מסוימים שלילית יוצרת עיוות בשווקים הפיננסים", הם מציינים. כלכלני ארגון המדינות המפותחות אף הורידו את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל-2.9% ב-2016 ו-3.2% ב-2017. (לסיפור המלא)

לאומי שוקי הון: הריבית האפסית יוצרת בועות ותוביל למשבר גדול

הנפט   נסחר היום בעליות לאחר שפורסמו נתוני מלאי הנפט בארה"ב בשבוע החולף. בניגוד לתחזית שצפתה תוספת של 3.2 מיליון חביות, הפרסום מצביע על ירידה של 6.2 מיליון חביות במלאי בארה"ב.

מניית אדובי סיסטמס  בלטה במסחר לאחר שדיווחה על רווח נקי של 75 סנט למניה, מעל הצפי בשוק. החברה העלתה את התחזיות לרבעון הנוכחי.

מיקרוסופט  מספקת מתנות למשקיעים: ענקית התוכנה הודיעה אתמול כי תגדיל את היקף הדיבידנד הרבעוני שהיא מחלקת ב-8% ל-39 סנט למניה. במקביל היא תוציא לפועל תוכנית לרכישת מניותיה בהיקף של כ-40 מיליארד דולר.

חברת KB Home  דיווחה על רווח נקי של 42 סנט למניה, 3 סנט מעל תחזיות האנליסטים בשוק.

מניות חברת הביוטק הקטנה טובירה (סימול: TBRAׂ) נסחרו במגמה יציבה היום. אתמול המניה זינקה בלא פחות מכ-720% לאחר שיצרנית הבוטוקס אלרגן  הודיעה כי תרכוש אותה תמורת עד כ-1.7 מיליארד דולר. (לסיפור המלא).

המיליארדר לאון קופרמן, יו"ר ומנכ"ל קרן הגידור Omega, הואשם ע"י ה-SEC יחד עם הקרן בניהולו בשימוש במידע פנים על מנת לגרוף רווחים במסגרת פעילות קרן הגידור ב-2010.