גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך מארגנת וולמארט את החנויות כדי לספק הזמנות מקוונות

וולמארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, היא גם כנראה החברה הכי מושפעת מהמעבר לפעילות מקוונת ■ קרן-אן טרל, מנהלת מערכות המידע של התאגיד, מספרת על הפיילוטים שנערכים כדי להביא את החברה לשלב הבא

קרן אן טרל / צילום מסך
קרן אן טרל / צילום מסך

המעבר לפעילות עסקית מקוונת, שמתפשט במהירות במגזר העסקי בארה"ב, אינו משפיע על אף חברה כפי שהוא משפיע על וולמארט. התאגיד הגדול ביותר בעולם שילב בינואר את יחידת טכנולוגיית המידע התאגידי ואת יחידת מערכות המסחר האלקטרוני שלו ליחידה אחת בשם וולמארט טכנולוג'י, בתקווה שהמהלך יאפשר לו להתקדם במהירות גבוהה יותר בשילוב קניות בחנויות פיזיות וקניות באינטרנט.

החברה מוציאה יותר מ-10 מיליארד דולר בשנה על טכנולוגיית מידע, ובאוגוסט האחרון חתמה על עסקה בת 3.3 מיליארד דולר להתנעת צמיחת המסחר המקוון באמצעות רכישת קמעונאית האינטרנט Jet.com.

קרן-אן טרל, מנהלת טכנולוגיית המידע הראשית של וולמארט, עובדת בעין הסערה - עם ג'רמי קינג, מנהל הטכנולוגיה הראשי של פעילות המסחר המקוון - ומנצחת על פרויקטים כגון יישומים ניידים, שדרוגי הקופות בחנויות ושיפורים בשרשרת האספקה.

מזמינים ברשת, אוספים בחנות

יותר ממחצית הכנסתה של וולמארט בארה"ב מגיעה ממוצרי מזון ומכולת - תחום שהמעבר שלו לקניות מקוונות איטי במיוחד. אך מכיוון שהמכירות חלשות בכללותן - ירידה בהכנסות בשנת הכספים 2016 והנמכת תחזית לשנת הכספים הנוכחית - מתכננת וולמארט לאושש את הצמיחה באמצעות שינוי המכירות מוצרי המכולת המקוונות שלה, כך שיאפשר ללקוחות לבצע הזמנות באינטרנט ולאסוף את המוצרים מהחנויות.

בראיון איתה, דנה טרל באופן שבו מארגנת וולמארט מחדש את חנויותיה כדי לספק הזמנות מקוונות, ומנתחת את ההקלקות שמבצעים הלקוחות כשהם קונים מוצרים כגון מלון ומזון לחתולים.

- איך אתם מרחיבים את פעילות המכולת המקוונת בעזרת הטכנולוגיה?

"בשלב הפיילוט הייתה לנו הזדמנות לבחון את האלגוריתמים שמשמשים לבחירת פריטים ממדפים בחנות. מהי הדרך הטובה ביותר לעובדי החנות שאוספים את המוצרים שהוזמנו באינטרנט מהמדפים, ואילו דרכים קיימות לחידוש המלאי שייטיבו גם עם החנות הפיזית וגם בפעילות המקוונת.

"היו לנו המון מחזורי בדיקה ולמידה בעניין הזה. יש לנו אתר אינטרנט ידידותי, והפעולות שמתבצעות בחנות יעילות ביותר. עכשיו אנחנו צריכים לקחת את החוויה המאוד זמינה וניידת הזאת - שעמה עובד הלקוח כדי להזמין מוצרים שהוא צריך - ולהפוך אותה למתוחכמת יותר בזמן שאנחנו מרחיבים אותה גם לשאר הרשת".

השילוב של נוחות ויחס מיוחד

- מה למדת על התנהגות הלקוחות מהפיילוטים שעשיתם בדנבר ובאזורים אחרים?

"הציפיות של הלקוח המקוון שונות משל מישהו שמחנה את המכונית שלו ונכנס לשוטט בסניף. זה קריטי להפוך את חוויית ההזמנה המקוונת ואיסוף המוצרים מהחנות הפיזית לקלה וחלקה כשהלקוח מגיע לחנות, מתחבר ואוסף את המוצרים. יש לנו גם מודל לחידוש מלאי הפירות והירקות הטריים, שיהיה בו צורך בשבוע הראשון של הקניות המקוונות, ולאחר מכן בשבוע החמישי, השבוע העשירי וכו'.

"זה חשוב מאוד כדי שנוכל להמשיך לנהל באופן חלק את הפעולות בחנות במקביל להשקת קניות המכולת המקוונות מהבית. לקוחות מקוונים מבצעים קניות בתכיפות גבוהה יותר כשהם יכולים לרכוש מוצרי מכולת בנוסף לסחורות אחרות. אנחנו עוקבים אחר כל הקלקה ותנועה באתר".

- מה הופתעת לראות בכל הנתונים האלה?

"כשעקבנו אחר התנהגות הלקוחות שעורכים קניות בחנות, ולאחר מכן עקבנו אחר ההתנהגות של לקוחות שמבצעים קניות מהבית, ראינו שבקרב הלקוחות המקוונים יש שיעור גבוה מאוד מאוד של שביעות-רצון - יותר מ-90% - בעוד שבקרב הלקוחות שעורכים קניות בחנות, זה בכלל לא מתקרב לרמה הזאת. רצינו לרדת לשורש העניין ולמצוא את הסיבה. הנוחות של הזמנות מקוונות, בשילוב היחס המיוחד שמקבלים לקוחות מקוונים כשהם מגיעים פיזית לאסוף את המוצרים שלהם - תורמים לשביעות רצון גבוהה יותר.

"שכרנו קונים אישיים ייעודיים שאוספים עבור הלקוחות את מוצרי המכולת שהוזמנו באינטרנט. הם רואים את הלקוחות האלה באופן שגרתי, ומכירים את ההעדפות שלהם ומתחילים להכיר אותם היכרות אישית. למדנו הרבה מאוד לגבי האופן שבו ננהל חנויות. אחד העובדים אפילו שלח כרטיס ברכה לרגל יום האם לאם יחידנית שבנה לוקה בתסמונת דאון".

- היכן תשפר לדעתך הטכנולוגיה החדשה את עסקי המכולת שלכם?

"אני מוקסמת לגמרי מהאינטרנט של הדברים. זה יכול לחולל שינוי אדיר מהבחינה התפעולית וגם בשיפור חוויית הלקוח".

- איך? במעקב אחר המלאי?

"מדובר בעצם בנתונים בזמן אמת על סחורות שנמצאות על המדף כשהלקוח עורך קניות. זמינות מדף פירושה שמה שהלקוח רוצה זמין לו באופן מלא. הם לא יגיעו למצב שבו הם אומרים: 'רציתי משחת שיניים קרסט פרו הלת', אבל בדיוק נגמר'. האינטרנט של הדברים הולך לטלטל את עולם היעילות התפעולית".

- רבים בתחום הטכנולוגיה חוששים ממחסור באנשים מוכשרים ומהיעדר נשים בתחום. את שותפה לחשש זה?

"כישרון וכיצד והיכן להשתמש בכוח האדם בעסק שלך - הם הנושאים הכי מרכזיים בטכנולוגיה כיום. אנחנו חייבים להבטיח ש-50% מהמין האנושי יהיו מיוצגים במגזר הטכנולוגיה. לא 20%, לא 25%, אלא קרוב יותר ל-50%. המנהלים הבכירים חייבים שיהיה להם אכפת מזה. זה חשוב באופן שלא ייאמן לאסטרטגיה של וולמארט, וזה מרכיב חשוב בזהות שלי".

- מה הפילוח המגדרי בוולמארט טכנולוג'י?

"אנחנו לא מפרסמים את הנתונים האלה. אבל בתעשייה בכללותה, הפילוח לא מספיק טוב. להנהגה העסקית אסור להמציא תירוצים לכך. צריכה להיות לנו האחריות לשפר אותו. אפילו אם זה הדרגתי, ואפילו אם אנחנו נצטרך פשוט לספוג את השיפור הזה באופן הדרגתי במשך הזמן - אנחנו חייבים לרשום התקדמות". 

תקציבי ענק-וול מארט

עוד כתבות

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, בהיקף 25 מיליון שקל, עובר לראובני-פרידן

ב-12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס ● זהו התקציב הראשון בעידן המנכ"לים החדשים בראובני-פרידן, שירי הייסר ואסף גריס

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

בארה"ב מדווחים: ישראל לא תתקוף באיראן לפני פסח


דיווח: ביידן אישר לישראל לפעול קרקעית ברפיח - תמורת צמצום התקיפה באיראן ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק • מנהיגי הארגון הכלכלי הבין-לאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • במהלך הלילה והבוקר נשמעו אזעקות באזור מטולה • האיחוד האירופי צפוי להטיל סנקציות על איראן • עדכונים שוטפים 

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר, אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר משופרסל התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת-הלב של רשות ניירות ערך?

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק, והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

"להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי"

זה מה שאומר ציר בית נבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית נבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר ציר דמוקרטי

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו?

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

עליות באירופה; מגמה דומה בחוזים העתידיים בארה"ב

הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס ● הניקיי עלה ב-0.3% ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה