גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שיגעון המיוזיקלי: האפליקציה שנרכשה בכמיליארד דולר

הסטארט-אפ Musical.ly הוקם רק לפני 3 שנים ומשמש בעיקר בני נוער ■ הרוכשת, Beijing Bytedance Technology Co, תשלם לפחות 800 מיליון דולר עבור החברה

בני נוער / תצלום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בני נוער / תצלום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ליסה ולנה מנטלר, תאומות מגרמניה, הן בנות החמש עשרה המפורסמות ביותר שעליהן לא שמעתם, והן זכו לתהילה בפלטפורמת מדיה חברתית שקרוב לוודאי מעולם לא השתמשתם בה. אבל מדי יום ביומו במיוזיקלי (Musical.ly), מעלים מיליוני בני עשרה סרטוני ווידיאו של עצמם מבצעים סינכרוניזציית שפתיים, רוקדים לצלילי שירים או סתם מתבטלים. את סרטוני הווידיאו הם משתפים עם חברים או מעלים לצפייה ציבורית, והמשתמשים מתגמלים את המועדפים עליהם ב"לבבות".

משרדי מיוזיקלי בסנטה מוניקה נראים כמו סט של תפאורה מ"עמק הסיליקון" של HBO. באולם המרכזי בעיצוב אופן ספייס יש קורות חשופות, רצפות בטון וקיר תהילה, שעליו מציגה החברה צילומי פורטרט של המשתמשים המובילים שלה - הידועים בכינוי Musers - מספר גדול של משפיעני מדיה חברתית, שלכמה מהם יש 2 מיליון עוקבים או יותר. שווי החברה נאמד ב-500 מיליון דולר. לאפליקציה יש יותר מ-200 מיליון משתמשים רשומים, ולדברי אלכס ז'ו, מנכ"ל משותף ומייסד משותף של מיוזיקלי, 60 מיליון משתמשים חודשיים פעילים - נתון מרשים בהתחשב שהאפליקציה לא היתה קיימת לפני ארבע שנים.

כפי שאומרים בני העשרה, החדשנות הגדולה של מיוזיקלי היתה להפוך את וידיאו הסלפי למשהו קל ליצור ולשחק עם התוכן באפליקציה. כלי העריכה והפילטרים מאפשרים למשתמשים להאיץ קצב של שיר, להאט אותו - והכי חשוב - לשתף אותו עם חברים. בשנה שעברה השיקה מיוזיקלי אפליקציה נוספת בשם Live.ly, שמאפשר למשתמשים לשדר כל מה שהם עושים בזמן אמת. יותר מ-500 אלף סרטונים כאלה משודרים מדי יום. כעת נחשבת מיוזיקלי לתופעה תרבותית. קייטי פרי וברונו מארס הצטרפו במועד מוקדם יותר השנה. תעשיית המוזיקה אימצה את זה בשל היכולת לתרגם קליפים בני 15 שניות להכנסות.

ג'ון ג'ניק, מנכ"ל ויו"ר אינטרסקופ רקורדס, מספר על קמפיין במיוזיקלי של סלינה גומז שבדומה לקמפיינים אחרים באפליקציה הובילה ליצירת 6.5 סרטוני ווידיאו ויותר מ-34 מיליון לבבות. "הקמפיין היה מסיבי", אומר ג'ניק, שלאחר מכן חבר למיוזיקלי במסעי פרסום דומים עם ליידי גאגא ומרון 5. זה מסביר מדוע Vice כינה את מיוזיקלי "הנשק הסודי החדש של תעשיית המוזיקה". אחרי שמיוזיקלי גילתה את הדרך להבטיח את מעורבותו של דור ה-Z, רוצים כולם להשתתף באקשן. אלכס הופמן בכיר במיוזיקלי, מדווח שמריה קארי היתה לאחרונה במשרדו ("היתה לנו פגישה של קרוב לארבע שעות", הוא מספר).

פלטפורמה רחבה

למרות שצמיחתה של מיוזיקלי היתה מהירה מאז הקמתה, תיזכר 2017 כשנה שבה הפכה מיוזיקלי מאפליקציה שנועדה בעיקר להעלאת סרטוני מוזיקה, לפלטפורמה רחבה יותר של מדיה חברתית ובידור. באפריל הכריזה מיוזיקלי על עסקה שתאפשר למנויי אפל מיוזיק להזרים שירים מלאים באפליקציה. השנה השיקו MTV, NBCUniversal והירסט תוכניות מקוריות במיוזיקלי, כולל סדרת ההנפשה של MTV, Greatest Party Story Ever. כפי שהסביר באימייל המשקיע מארק קיובן: "אתה צריך ללכת לאן שהצעירים נמצאים. ומיוזיקלי ו-Live.ly זוכים לקהל חזק".

וידיאו חי לכשעצמו אינו חדשני, לדברי קיובן. אבל מה שמיוזיקלי עושה כל כך טוב זה "לבנות קהל שחיפש כל הזמן משהו שימשוך את תשומת לבו". קיובן הוא הבעלים של דלאס מאבריקס, קבוצת ה-NBA הראשונה שהצטרפה לפלטפורמה, שבה היא מזרימה סרטוני וידיאו שמראים מה מתרחש מאחורי הקלעים באימונים שלה. "ברגע שהתחלנו את זה", אומר קיובן, "היו לנו עשרות אלפי צופים אורגניים, וזה הישג לא קטן".

סיפור הולדתה של מיוזיקלי הוא לא ייאמן, וייתכן שמדובר באחת החברות המצליחות ביותר בתולדות עמק הסיליקון. ז'ו התגורר באזור מפרץ סן פרנסיסקו כשצץ במוחו הרעיון לאפליקציה בשם סיקדה (Cicada) - כלי חינוכי שיאפשר למשתמשים להזרים סרטוני וידיאו קצרים ולימודיים במכשירי הטלפון שלהם. הוא העריך כי במהלך נסיעת הבוקר לעבודה, יהיו אנשים מוכנים להקדיש שלוש דקות כדי ללמוד איך לאפות פאי. סיקדה פנתה לציבור וביקשה שישלח סרטונים. "צפיתי כמעט בכל סרטוני הווידיאו שנוצרו באותה העת", אומר ז'ו. פסק הדין שלו: "לא מעניין". אפילו הניסיון שלו ליצור תוכן התגלה ככישלון. "יצרתי סרטון ווידיאו על ההיסטוריה של הקפה", הוא מספר. "ואני עצמי לא רוצה לצפות בתוכן הזה".

ז'ו בן ה-38 וידידו הוותיק לויו ינג בן ה-36, מייסד משותף ומנכ"ל משותף של החברה, גייסו על פי דיווחים 250 אלף דולר ממשקיעי הון סיכון, אך במהלך הזמן פיתחו רגשות שליליים כלפי הרעיון שהגו בעצמם. כפי שאמר פעם ז'ו בנאום שנשא בכנס P#ProductSF 2016, "אני רוצה להיות גבר סקסי". וסיקדה לא היתה סקסית. הכספים שעמדו לרשות החברה כמעט שאזלו לחלוטין, וז'ו וינג היו חייבים לעשות מעשה. בקיץ 2014 היתה לז'ו הארה במהלך נסיעה ברכבת בקליפורניה, שבה ישב ליד קבוצה של בני עשרה. "הייתי אומר ש-50% מהתלמידים ההם הקשיבו למוזיקה", הוא אומר, "ו-50% הנותרים עשו צילומי סלפי והדביקו עליהם תגיות דיגיטליות כדי ליצור משהו מצחיק ולשתף אותו עם כולם". אז למה לא להקים אפליקציה חברתית שתאפשר לעשות את שני הדברים האלה בבת אחת?

השקה צנועה

ז'ו וינג (שנמצא בשנחאי) הנחו צוות מצומצם של מפתחים ליצור אב טיפוס למיוזיקלי, שעלה לאינטרנט ביולי 2014. ההשקה היתה צנועה: 500 בני אדם נרשמו לאתר באותו היום, אך לא היה ברור אם המייסדים צריכים לבצע השקעות נוספות במיזם או לחתוך ולברוח. ז'ו תיאר את מצבה הפיננסי של החברה כ"נואש". באפריל 2015 עברה מיוזיקלי עיצוב מחודש בתקווה שמהלך זה יחולל שינוי משמעותי. כעת הופיעה רשימה של סרטוני הווידיאו הטובים ביותר של מיוזיקלי ברגע שהמשתמש פתח את האפליקציה, "שלושה חודשים לאחר מכן הפכנו לאפליקציה מספר 1 בחנות האפליקציות", אומר ז'ו. "לא הוצאנו כסף על שיווק או גיוס משתמשים".

מיוזיקלי ניצבה בראש הדירוג בחנות האפליקציות ב-20 מדינות, כולל גרמניה, יפן וברזיל. סרטוני הווידיאו שלה התגלו כבידור המושלם לפלח גיל שידוע לשמצה בחוסר הסבלנות שלו. בשוק היו גם אפליקציות תיאום שפתיים פופולריות אחרות אך אף אחת מהן לא הקלה על המשתמשים לשתף סרטוני וידיאו או למצוא חברים חדשים. החדשנות של ז'ו וינג היתה לקחת את המקבילה המודרנית של לשיר לתוך מברשת שיער בחדר השינה, ולהפוך אותה לתופעת מדיה חברתית.

ב-2015, כשמיוזיקלי כבר עמדה על רגליה, הצטרף ז'ו לינג במשרדיה הראשיים של החברה בשנחאי, שבהם עובדים גם מרבית המהנדסים של החברה. ז'ו שכנע את אלכס הופמן, שעבד בשיווק ב-SAP, לנהל את צמיחתה של מיוזיקלי בעולם. בשנה הראשונה הקדיש הופמן את מרבית זמנו ליצירת ממשק שיאפשר להבין את חוויות המשתמשים באפליקציה. כמה מהתכונות הפופולריות ביותר של מיוזיקלי, לדברי הופמן, צמחו משיחות אלה.

לדברי Variety, בקיץ החולף גייסה מיוזיקלי 147 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, כולל GGV Capital, GX Capital, Qiming Venture Partners.

נאפסטר פגעה בתעשיית המוזיקה באמצעות שכנוע צעירים שלגנוב מוזיקה זה מגניב, אבל מיוזיקלי היתה נחושה לשחק לפי הכללים. ההנחה של הופמן היא - אם להשתמש בעגה של התעשייה - צריכה שניונית (ליפסינק) תוביל לצריכה ראשונית (או מכירות אייטונס והזרמות ספוטיפיי). נראה שההימור הצליח. על פי נתוני נילסן מיוזיק, נרשם זינוק של קרוב ל-50% במכירות השירים הדיגיטליים ובהזרמות מוזמנות במהלך קמפיין שנערך במארס 2016 עבור שיר של לוקאס גרההם. תחרות שנערכה בפברואר 2016 על Work של ריהאנה הובילה ליצירת 830 אלף סרטוני וידיאו. מיוזיקלי חתמה על עסקאות עם חברות מוזיקה גדולות, כולל וורנר, יוניברסל וסוני. יותר ממיליון שירים זמינים באפליקציה.

עם זאת, לא קל היה לשכנע אמנים לאמץ את מיוזיקלי. "בהתחלה אתה תמיד סקפטי לגבי פלטפורמת מדיה חברתית חדשה", אומר ג'ייסון דירולו. "תמיד יש משהו שהוא הדבר הגדול באותו היום". אך דירולו הצטרף למיוזיקלי ב-2015 (בעצתו של אייל קליינמן סגן נשיא בכיר לשיווק בוורנר ברודרס), והוא עדיין בפלטפורמה בגלל שהיא מתמקדת במוזיקה. "זה לא הזוהר וההילה", הוא אומר. "זה כאילו, תסתכלו עליי עושה ג'אם במכונית שלי, שר שירים שאני אוהב בסלון שלי". לדירולו יש 3.2 מיליון עוקבים באינסטגרם, אך מספר העוקבים שלו במיוזיקלי גדול פי שניים. והוא אימץ גם את Live.ly, שבה הוא משדר הכול: מאימוני הכושר שלו ועד להקלטות אולפן. הוא מסביר: "זאת נגישות שלא היתה לאנשים לפני חמש שנים אפילו. בלחיצת כפתור אני יכול להגיע ליותר ממיליון אנשים".

בני 13 עד 20

מה שחשוב זה לא רק גודל הקהל, אלא מי נמצא בקהל. פלח גיל הליבה של מיוזיקלי הוא 13-20 שנים (בתנאי השירות נאמר שהאפליקציה מיועדת למשתמשים בני יותר מ-12 שנים) - פלח צעיר יותר משל סנאפצ'ט (18-43). זה מפתה במיוחד למותגים שמתקשים לתקשר ולשמר צופים צעירים יותר. ג'ון נג'ריאן, סגן נשיא ומנכ"ל E! News, נחל הצלחה בסנאפצ'ט הודות לתוכניות מקוריות כמו The Rundown של E!, שמדווחת באופן הומוריסטי על הרגעים הגדולים של תרבות הפופ באותו היום. הוא וצוותו זיהו את מיוזיקלי כשותפה ההגיונית הבאה. בקיץ החולף השיקה E! באפליקציית מיוזיקלי תוכנית בשם Crush, שבמסגרתה מדברים Musers על מפורסמים שעליהם הם דלוקים בשבוע הנוכחי. צופה הכבלים הטיפוסי של E! הוא בן יותר מ-40, אך לדברי נג'ריאן, הודות למיוזיקלי יש סיכוי ש-E! תוכל "להגיע לקהל שקשה לנו לשכנע אותו לצפות בטלוויזיה לינארית".

מיוזיקלי עדיין לא יצרה כוכב לוהט כמו ג'סטין ביבר, שהתגלה ביוטיוב, או שון מנדס, שפרץ דרך Vine. אך החוזק האמיתי של מיוזיקלי הוא ככלי קידום. האפליקציה הולידה כוכבי מדיה חברתית עם קהל עוקבים מסיבי שמקבלים תשלום ממותגים כדי לקדם אמנים ואפליקציות חדשים. מבחינתם של כמה יוצרים, מיוזיקלי הפכה כעת לעבודה במשרה מלאה, עם משתמשים פופולריים שמעלים הודעות כעשר פעמם ביום. אמה של לורן גודווין, קומיקאית בת 17 מטקסס, מספרת שלורן מרוויחה כ-25 אלף דולר בחודש משותפויות עם מותגים ומ"משלוח מתנות וירטואליות" במיוזיקלי ו-Live.ly - פונקציה שבה משתמשים ה-Musers כדי להעניק טיפים ישירים לאמנים החביבים עליהם. מיוזיקלי נוטלת לעצמה נתח מההכנסה הזאת.

כשדירולו השיק את אתגר #Swalla במועד מוקדם יותר השנה כדי לקדם את השיר החדש שלו, הוא עשה זאת באמצעות סרטון ווידיאו עם אחד הכוכבים הביתיים הגדולים ביותר של מיוזיקלי, בייבי אריאל, נערה בת 16 מדרום פלורידה ששמה אריאל מרטין, שצברה 22 מיליון עוקבים וגם קו שפתונים משל עצמה. בשבוע הראשון נוצרו יותר מ-300 אלף סרטוני וידיאו מיוזיקליים שכללו את Swalla, ושזכו ב-50 מיליון צפיות ו-17 מיליון לבבות. במילותיו של דירולו: "אתה חייב לומר שלמשפיענים יש השפעה".

במועד מוקדם יותר השנה הצטרפה בייבי אריאל ל-Creative Artists Agency. היא גם הוכתרה ל-Choice Muser בטקס הענקת הפרסים Teen Choice Awards באוגוסט, אך נאלצה לוותר על האירוע הטלוויזיוני, מכיוון שהיה עליה לשהות במיאמי כדי לעמוד בהתחייבותה לארח אירוע של חברת ניוטרוג'ינה. מרטין, שסרטן הווידיאו המיוזיקלי הראשון שלה היה שיר של ניקי מינאג' במרתף של בית סבתה לפני שלוש שנים, התפרסמה בזכות עיניה העצומות ותנועות הידיים שהפכו לסימן ההיכר שלה. לאחרונה היא החלה ללמוד בבית ספר מקוון כדי לעמוד במטלות העבודה שלה, שכוללות סבב הופעות מתוקשר ב-18 ערים עם מפורסמי מדיה חברתית אחרים. היא גם שכרה דירה בלוס אנג'לס, שבה היא שוהה כעת זמן רב יותר כדי להשתתף במבחני משחק וליצור מוזיקה מקורית משלה. מהסלון שלה, וללא השקעה כספית, היא הצליחה לבנות קהל של מיליוני עוקבים שסוגד לה.

כעת מעסיקה מיוזיקלי 200 עובדים בשנחאי וכ-20 נוספים בסנטה מוניקה. אך החברה הגיעה שוב לנקודת מפנה. סנאפצ'ט יצאה לבורסה. ז'ו אינו מחשיב את סנאפצ'ט למתחרה ישירה, ואומר: "עבורנו סנאפצ'ט היא יותר כמו רשת חברתית פרטית. אתה מתקשר עם החברים שלך וצופה בחיים שלהם". לאחר האירוע הראוותני של הנפקה ראשונית לציבור במארס, נחתך מחיר מניית סנאפצ'ט ביותר מ-50% בשל צמיחה איטית מהמצופה והפסדים תופחים. יש לציין שסנאפצ'ט גדולה יותר ממיוזיקלי, ויש לה 173 מיליון משתמשים יומיים פעילים.

עלייה של 25%

מיוזיקלי עדיין צומחת. לדברי חברת המחקר Sensor Tower, התקינו 45 מיליון אנשים לראשונה את אפליקציית מיוזיקלי במחצית הראשונה של 2017 - עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה ב-2016. אך מה שמרשים עוד יותר הוא רמת המעורבות של משתמשי מיוזיקלי. למרות שמיוזיקלי אינה משתפת את נתוני מעורבות משתמשיה, עולה מנתוני Sensor Tower כי משתמשי מיוזיקלי מבלים בממוצע יותר משלוש דקות באפליקציה מהרגע שהם פותחים אותה (לעומת כשתי דקות באינסטגרם ו-85 שניות בסנאפצ'ט). משתמשי מיוזיקלי מבלים יותר מ-15 דקות באפליקציה מדי יום (לעומת יותר מ-22 דקות בפייסבוק). זוהי הסיבה שבגללה אזכר מארק צוקרברג, בשיחת ועידה לרגל פרסום תוצאות החברה ב-2016, את אחיזתן האיתנה של אפליקציות מיוזיקלי ו-Live.ly על הקהל הצעיר, בהתייחסות שעוררה דיבורים על רכישה פוטנציאלית. כרגע נראה כי לא מדובר ביותר מאזכור בלבד.

מיוזיקלי עדיין אינה עושה כסף, אך הופמן טוען בעקשנות שזה עוד יקרה. הזדמנויות לכינון שותפויות עם מותגים גדולים מספקות מקורות הכנסה פוטנציאליים. כבר נערכו קמפיינים ממותגים כמו #ShareACoke של קוקה קולה ואתגר KissMyAirs של נייקי, שבמסגרתו התבקשו Musers לרקוד כשהם נעולים בנייקי איירס החביבות עליהן. באוגוסט חברה תוכנית הטלוויזיה American Idol של NBC למיוזיקלי באודישן וביקשה מ-Musers להציג סרטוני וידיאו באמצעות שימוש בהאשטג #TheNextIsol. בתגובה, הוגשו קרוב ל-300 אלף סרטונים. "בסופו של יום", אומר הופמן, "אנחנו חייבים להניב הכנסות. כרגע המטרה היא להצמיח את בסיס המשתמשים שלנו".

עוד כתבות

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

ירידות בסיום המסחר בבורסה; פריגו ושופרסל סגרו בעליות

ממשל ארה"ב הושבת לאחר שהצעת חוק התקציב עד 16 בפברואר לא עברה את משוכת הסנאט, לאחר שעברה את בית הנבחרים ■ בזק: בעקבות סכסוך העבודה שאושר לעובדים, כל המתעניינים בחברה החלו במגעים עם הוועד ■ מניות הפארמה רשמו עליות

apple / צילום: שאטרסטוק

איטליה מנהלת חקירה נגד אפל וסמסונג בחשד להאטת מכשירים

החקירה מתנהלת תחת חשד שהחברות האטו במכוון מכשירים מתוצרתן

נדל"ן / צילום: שאטרסטוק

כמו לקנות צ'ק פוינט בשנות התשעים: משקיעי נדל"ן מתעלמים מסיכונים ומעלים את המחירים

שוק הדיור מסוכן? זה לא ממש רלוונטי לרוב רובם של משקיעי הנדל"ן ■ מדד המניות מכה לאורך שלושה עשורים את מדד כלל הדירות? למי אכפת ■ אזהרה לרוכשי הדירות

אסדת קידוח / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

משרד האנרגיה הקים צוות לבחינת המלצות ועדת צמח

הצוות יבחן את ההתפתחויות שחלו במהלך ארבע וחצי שנים, מאז קבלת ההחלטה בתחומי הביקוש לגז הטבעי ■ מועד סיום העבודה המקצועית: עד לחודש יוני השנה

רפורמה במוניות ספיישל / צילום: אייל פישר

הרפורמה במוניות השירות יוצאת לדרך עם כרטיס הרב קו

כרטיסי הרב קו ייכנסו למוניות שירות שיזכו במכרזים של משרד התחבורה והמוניות הישנות יעלמו בתוך כשנתיים ■ תיקוף הרב קו יתאפשר רק בימי חול

מייק פנס / צילום: קרלוס באריה, רויטרס

סגן נשיא ארה"ב מגיע הערב לביקור רשמי בישראל

לאחר שהיה בירדן ובמצרים, ייפגש מייק פנס בישראל עם ראש הממשלה ונשיא המדינה ■ על רקע המתיחות בין ארה"ב והפלסטינים, לא תתקיים פגישה בין פנס ואבו מאזן

בנייה בראשון לציון / צילום: תמר מצפי

קבוצת לוינשטין זכתה במכרז מחיר למשתכן בראשון-לציון

תבנה 135 יחידות דיור בעיר ■ 108 דירות יהיו דירות מוזלות לזכאים ו-27 דירות למכירה בשוק החופשי ■ עפ"י נתוני החברה, המגרש יימסר לה רק עוד כשנה, ואכלוס הדירות צפוי 3 שנים לאחר מכן ■ מחיר דירה מוזלת בת 3 חדרים צפוי לעמוד על 1.17 מיליון שקל

איתי בן זאב / צילום: תמר מצפי

בן זאב קיבל את המנדט למצוא קונה למניות השליטה בבורסה

מחזיקים ביותר מ-70% ממניות הבורסה נענו להצעה למכור את מניותיהם לפי שווי חברה של חצי מיליארד שקל ■ השאיפה: בורסה או רשת בורסות זרה

טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר

מנכ"ל הוט: הפיראטיות פוגעת קשות בטלוויזיה

טל גרנות-גולדשטיין העריכה כי הנזק עשוי להגיע ל-450 מיליון שקל בשנה שהם גניבה של יצירה ישראלית ■ קראה לרגולטור לחייב את השחקנים החדשים בשוק בהפקות מקור

קרנית פלוג / צילום: פלאש 90

הערכות: כ-80% מהשחקנים הזרים בשקל מדווחים לבנק ישראל

בנק ישראל מתערב במסחר כאשר בבנק מזהים ששער החליפין מושפע בפועל כתוצאה ממעורבות חריגה של גופים הסוחרים למטרות רווח פיננסי קצר-טווח

קייקו ברמן / צילום:   רועי פלדה

"ההיררכיה ביפן הרבה יותר מחמירה. בוס הוא בוס"

ראש צוות ניהול לקוחות של חברת אפספלייר העוסקת בערכות לניטור ומדידת קמפיינים של פרסום במובייל, הגיעה לישראל לפני שלוש שנים ■ "תמיד עניין אותי להיות גשר בין יפן לבין מדינות אחרות"

רמי לוי וקופיקס/ צילומים: יחצ ואיל יצהר

הקסם של רמי לוי: איך מרוויחים מקופיקס 200 מיליון ש' ביומיים

למה רכישת קופיקס היא עסקה בחצי מחיר, ואיך זה קשור לאופציה של רמי לוי להשתלט על רשת בתי הקפה והמרכולים? ■ ניתוח מיוחד

סטלה הנדלר / צילום: אביב חופי

בזק דורשת ממשרד התקשורת לתקן דיווח לוועדת הכלכלה

הדיווח נגע להיקף פריסת הסיבים של פרטנר וסלקום, שהוכפל מאז הותר לקבלנים חיצוניים לבצע עבודות השחלת סיבים ברשת בזק

הדגמה של מערכת למניעת התנגשות / צילום: התעשיה האוירית

Dentsu תטפל בתקציב הפרסום של התעשייה האווירית

עפ"י ההערכות, היקף התקציב עומד על כ-6-7 מיליון שקל

דר יהודה ברוך / צילום: כפיר זיו

מנהל בי"ח אברבנאל לשעבר חשוד בניצול מיני של מטופלת

הפרקליטות הודיעה לד"ר יהודה ברוך כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין קיום יחסי מין עם מתלוננת שהייתה מטופלת שלו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק

מאז 2003: כ-10% ירידה בשיעור המס של 8 העשירונים העליונים

מסקירת הכלכלן הראשי עולה כי נטל המסים הכבד ביותר מוטל דווקא על העשירון הנמוך ביותר ■ אמנם עשירון זה משלם פחות מסים ישירים (מס הכנסה, מס בריאות וביטוח לאומי), אך כיוון שהוא מוציא כספים לצריכה מעבר להכנסתו השוטפת, הוא חשוף יותר למסים עקיפים

סופרמרקט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

רשתות המזון לבג"ץ: האכיפה על סימון מחירים לא מידתית

רשתות השיווק משיבות אש: עותרות נגד שר הכלכלה והרשות להגנת הצרכן ■ טוענות כי יש לבטל את נהלי האכיפה שקיימים כיום בנוגע לאי-סימון מחיר על גבי מוצרים

משה כחלון ואלי כהן / צילומים: איל יצהר

אושרה הקמת ועדה לעסקים קטנים; דורשים מהלכים מידיים

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה: "הוועדה הוקמה כמס שפתיים כדי להשקיט רעשים, אך לא נועדה לסייע לבעלי העסקים שמחזיקים את המשק הישראלי ומתמודדים עם קשיים רבים"

רשת קשת וערוץ 10

אושרו הקלות לערוצים הגדולים; היוצרים: "מכירת חיסול שלנו"

במסגרת ועדת קיש אושר היום לקראת קריאה שנייה ושלישית כי קשת, רשת וערוץ 10 ישקיעו 15% מהכנסתם השנתית בסוגה עילית, ויבוטלו רוב ההגדרות שכפו עליהם כיצד לחלק את הסכום לפי ז'אנרים ■ נציגי היוצרים מחו בתוקף: "נצטרך להוכיח שלצלם את יעל בר-זוהר בביקיני בברזיל זה לא דוקו"

מתקן התפלה אשקלון, הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה / צילום: שאטרסטוק

רשות המים אישרה הקמת מתקן התפלה בגליל המערבי

ההערכות של רשות המים לבצורת בישראל שנעשתה בשנים האחרונות נתקלה בהתנגדות תושבים ■ עפ"י רשות המים, בכוונתה למקם את המתקן באזור אשר "יפריע" לתושבים במידה הפחותה ביותר